ZAVALLI köylü..
Köylünün biri; her gün belirli bir vakitte, evinden çıkar ve hemen az ilerde karşı yakadaki camiiye gider hocadan vaaz-ı nasihat dinlermiş..Fakat cami ile evin arasında azgın bir dere olduğu için, teee üç dürt km. ilerde ki köprüyü dolaşır, gider gelirmiş... Birgün hoca vaaz ederken ’Bir insan allaha güvenipte denize yürüse o kişi batmaz ’demiş..
Köylü o kadar saf ve temiz ki,dönüşte kendi kendine’Hay hocam sen sağol her gün köprüyü dolaşmaktan imanım gevredi ydi anlayışıyla, artık suda gider gelir olmuş..Sonra bir gün hocayı, teşekkür maksatlı evine davet etmiş.İşte ne varsa keçiden süt yoğurt tarladan karpuz, ikram etmek için..Hocayla çıkmışlar, derenin başına gelmişler, köylü yürümüş gitmiş, ama hoca,!! hoca bir dereye bir köylüye bakmış ve durumu anlamış,’Gel dostum köprüden dolanalım ’ demiş. Köylü şaşkın . Hocanın kendisine hem öğretip hem de niye O kadar yolu yürüttüğüne mana veremeye, veremeye mecbur o kadar yolu yürümüş. Zavallı köylü..
.
.
.
.
Köylü’mü yoksa Hoca’mı ZAVALLI...?
.
.
.
yok,sul
.......
YORUMLAR
evet, kimde ne var bilinmez...
sevgili yok, sul ; bazen alim hoca suya batar da cahil dediğimiz köylü böyle yürüyüverir Hak aşkıyla suyun üstünde...bizim zayıf aklımızla kavrayamayacağımız bir hakikattir...
Rabb öyle büyük ki o ne isterse o...bir dilencinin önünde eğildi değil mi koskoca Mevlana?..Önyargıları da hedef almışsın yazında...bence güzel ...yok, sul...beklediğim gibi....
yok,sul
hoşkalınız..
"Hocanın dediğini yapta işleğini işleme"demiş büyüklerimiz.Ne güzel bir konu bulmuş seçmiş ve buraya taşımışınız.Allah(cc)sizden razı olsun sevgili dostum.
İşte işin özü orjini buradan başlamaktadır.Köylü zaman ve mekan tanımayan her nokta ve zerrede bulanan Allaha o kadar inanmış ve iman etmişki adeta yaradanın kudretinin bir bölümü ile bütünleşmiş ve nehiri yada dere her neyse üzerinden yürüyerek geçecek kadar Allaha yaklaşmıştır.
Ya köylüye akıl veren hoca?aslında O'nun için söylenecek yazılacak çok şey var ama,O da köylünün Rabbi ile bütünleşmesine sebep olduğu için umarım yaradan O'nunda günahlarını affetmiştir.Kalın sağlıcakla..
yok,sul
öyle çok şey bilmemesi..saygılarımla hoşkalasınız.