- 827 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AŞK
Geçenlerde bir dergide bir başlık gördüm.”bir gecelik aşk” devamını okumadım, ama bu başlığı atanın atalarına rahmet okudum. Bir gecelik aşkmış ulan teres bir gecelik aşk mı olur.sen aşka ömür biçebilir misin? o bir gecelik fahiseliktir. Aşk ölümsüzdür gerizekalı.Evet arkadaşlar yazıdan da anlayacağınız gibi çok kızdım. Böylelerini... gazeteci yapıyorlar, basın kartı veriyorlar sözüm ona bir de bunlar aydın kişi oluyor.pabucumun aydınları.Aşk kelime anlamı olarak aşmaktan gelir.Hani deriz ya “Biz bunları aştık oğlum..” işte aşk da böyledir. Aşık dünyevi olayları aşmıştır.parayı,mevkiyi,ünü şanı aşmıştır.
İnsan birçok şeye aşık olabilir.En yüce aşk ALLAH aşkıdır.Bunlara ana baba aşkı,sevgili aşkı,tabiat aşkı, gibi ilaveler yapabiliriz.bazıları da paraya aşıktır.Bu modeller günümüzde çok bulunur ama telmaşa aşktır.çakma aşktır geçersizdir. Aşk yüce bir değerdir.Aşk kalbine saplı bir okla yaşamaktır,aşk mum gibi erimeyi göze alıp sevdiğini aydınlatabilmektir.aşk bir gecelik,haftalık aylık mevsimlik olmaz aşk ölümsüzdür. Aşk vücutların etlerin değil kalplerin birleşmesidir.
Aslında bütün aşıkların hatta insanların değerleri aynıdır.Şeref,haysiyet,onur namus, makam,mevki,para,şöhret vs. bu değerler bütün insanlarda vardır.ama öncelikleri farklıdır. Kiminin önceliği üstteki sıralama gibidir.kimininki tersten sıraladığım gibidir.Kimisi öncelikli değerleri için canını verir.Kimi ilk sırada olması gereken değerini son sıradakine satar.Bu insanın karakteridir.kumaşıdır.
Aşkı tanımayan bir insanın aşkı tanıdıktan sonra bu değerlerdeki öncelikleri mutlaka değişir.
İnsan karakteri zayıfta olsa aşık olabilir ve bu aşk ona insan olduğunu hatırlatır. Karakteri güçlenir. Hayatta hiç aşık olmamış insanlar da vardır.onlar gereksizdir.İnsan neye olursa olsun en az bir kere aşık olmalı ki..dört ayaklılardan farkı olsun. Aslında dört ayaklılar da aşık olur,bir kedi yavrusuna aşıktır onun için ezeli düşmanı korkulu rüyası olan köpekle savaşır.Bir insan düşünün çocuğunu sokağa terk eder. Kurban olduğum ALLAH bunları ibret için yaratmıştır. Evet arkadaşlar dediğim gibi aranızda hiç aşık olmayan varsa en az bir defacık denesin bir şeyleri sevmeye çalışsın bu uğurda acı çeksin farkını hissetsin.Bu benim nacizane tavsiyemdir.Sözü şair İzzet’in bir dörtlüğü ile bitireyim.Unutmayın aşkın acısı bile güzeldir.
Dört mevsimdir sevda , zamanı olmaz
Güneşine bulutuna fırtınasına da doyulmaz.
Yağmur, kar görse; ıslansa çamurlansa da
Her zaman hoş kokar sevda çiçeği solmaz.
Yazan : İzzet Güleryüz
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.