AŞK,KAİNATIN YARATILIŞININ YANLIZCA SEBEBDİRİ-3
Sevgili arkadaşım iyi bil ki ilahi muhabbetin manası dudur ki ALLAH taala bizi seviyor bizim için ve kendisi için.amma nedeni ise bizi seviyor kendisi için bu cumledir ki şöyle buyurmuş. EHBBEBETO ENE OREFE FEHELEQETO EL HALK FETEAREFETO ELEYHEM FEEREFONİ yani bizi yaratmıştır yanlızca kendisine ki bizleronu tanıyalım diye.ve başka bir kelam ile buyurmuştur. VE MA HELEQETO ELCENEN VELENSE LELLA LEYEBODUNE .ve suphan olan ALLAH taala bizi yaratmıştır ki hep kendisini anıp ve zikir edelim diye.ve bu önemli yapa bilmek için yani ALLAH’I ZİKİR etmek için bizlere konuşma gücü bağışlamıştır.ve bu konuya bilgili olarak şöyle buyurmuştur.VE ENE ŞEYİ ELLA YOSEBBE HO BEHEMEDE.yani bu zikir ve secde zati ve fıtratımızdadır ki kendisi kudreti ile vucutta tecelli etmektedir ve baş olunmuştur.sonuç olarak yüce ALLAH aşkı beleyıp ve onun hamdu senasına karar vermiştir,hiç baskı ve hiç güç kullanmadan ve görevlendirmeden zira bu tapmak fıtrat ve zatlarında geldiği içindir.ve böyle hamdu senaya zat-i hakikattan gelmiştir ve başarılı olarak sonuçlanmak için sağlanmıştır.
Sevgili arkadaşım sonuçta tüm kainat şehadet makamında ve ibadet ediyorlar yanlız mustesna olan o yaratılanlar ki kendilerine düşüne bilmeği yani akıl,fikir onlara özel olarak ve bu yaratılanlar içinde konuşma kabiliyeti olan insanlardır.amma unutma insanların bedenleri ve vucutları aynı diğer yaratılanlar gibi daima ibadetteler ve yüce ALLAH’IN zikrindeler.anlayacağın butun insanların endamı mustesna olmadan ALLAH’IN tesbihi ve zikirindeler ve bu ise ezel günün bağlanan ahdı ve sözü ile hükümlüdür ve temeli zat-i vehdaniytten kaynaklanıyor ki bizi seviyor ki sadece olmalı ve başkası için reva değildir.
Sevgili arkadaşım yukarıdı yazdığım cümleyi toparlayıp .düşüne bilen akıl,fikiri olanların yani canlıların mükemmeli olan insanlardır.şimdi bu insanların bu konuyu düşünüpte o sevgi ve muhabbete daha doğrusu ALLA taalanın aşkına karşılık verdiklerinde ezel günün ahdı ile sözüne vefa göstermekleridir aksi takdirde acı,kederi kendi elleri ile kendilerine hazırlamış oluyorlar.bu aöamada zat-i ilahi kendi nefsine muhabbet göstermiş olur ve kendisine sevgi,saygını sevmiştir.
Dinle sevgili kardeşim ve amma o muhabbet ki ALLAH taala bize besliyor ve bizim için reva görüyor sebebi olmalıdır o sebep ise o gösterdiği sevgiden dolağı bize bu hayırlı davranışı ve yardım severliğinden dolağı bizlerin saadeti ve mutluluğu içindir ki bizler böylece kurtulmuş olalım . ve bu nededen bazı işlemler ola bilir ki bizim zevk ve düşüncelerimize ters yada aykırı olsun amma sonuç olarak bizim çıkarlarımızı bizden daha sağlam ve iyi düşünüp ve biz anlamadan beklemeden sağlamaktadır.aynı zamanda bizlere deliller sunup ki bizler anlayalım ve cahil kalmayalım .unutma rahmn-u rehim olan ALLAH bizlere rızkı verip ve bizlerin bunca kusuruna rağmen yine nimetlerin eksiksiz bizlere bahş etmiştir her zaman yanlız unutma bizleri hep uyandırmış ki bu nimetler benim tarafımdan bahş edilmiştir ve bana aittir ve tekrar bana kalacaklar .hakikatı istersen dinle sevgili arkadaşım .tüm varlık , kainatın sahibi yanlızca tek var olan ALAHH’TAN GELMİŞ VE ALLH’A GERİ DÖNECEKLER.
3.pragıraf
Prof.Dr.ALİ.R.HIYABANİ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.