- 939 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HAMD VE ŞÜKÜR
Değerli kardeşlerim bu iki kelime anlam bakımından bir birine yakın gibi görünsede aynı deyildir.şimdi bu farkların ne olduğunu acıklamaya calışacağım.
ŞÜKÜR=SAĞOL kelime olarak bu demektir. yani bir iyilik karşısında allaha teşekkür edmektir.Ayeti kerimede ŞÜKREDİN ŞÜKRÜNÜZÜ ARTIRAYIM buyruluyor.yani teşekkür edin ki daha cok vereyim.Tevhid bakımından karşılaşdığımız bir iyilik hoşumuza giden bir tecelli karşısında allaha şükranlarımızı sunmakdır.
HAMD=ÖVME kelime olarak türkcedeki karşılığı budur.Fatiha suresinde gecen BÜTÜN ÖVMELER ALEMLERİN RABBİ ALLAHA dır.Yani övülecek yanlızca ALLAH dır.Bu söz derin bir anlam taşımakdadır.Bir şey icat edsek bir yer fethetsek ben bu işleri yapdım demek bir anlamda bu ayetle celişir. tabi bir avam bunu yapabilir.oysa bir tevhid ehli bunu yaparsa bu ilimden bir şey anlamamış demektir.övülecek olan yanlızca odur.
Şimdi meseleyi birazda farklı acıdan değerlendirelim.Bizler nefsimize hoş gelen bir olayda şükrederiz.fakat hoşumuza gitmeyen bir olayda ne yapacağız.Şükredemeyiz ama Hamd ederiz. çünki bilirizki bütün bunlar allahın bir tecelisidir.iyi kötü ayırt etmeden hamd etmeliyiz.bunun anlamı tevhid bakımından ne gelirse sen den dir demektir.HAMD ı yanlızca hakkıyla hatmül makam sahibleri yapabilir.aşağı makamdakilerin yapması taklididir.
siz değerli kardeşlerimizin bu iki kelime arasındaki farkı anlayacağınız umut ediyorum.saygı ve hürmetlerimle.
Nazmi BAŞYİĞİT
07-07-2011
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.