Öyle sitemler vardır ki, bir medihtir ve öyle medihler vardır ki, bir kötülemedir. la rochefaucauld
(Mustafa Çetiner)
(Mustafa Çetiner)

ETKİLİ / YORUM

Yorum

ETKİLİ / YORUM

21

Yorum

0

Beğeni

0,0

Puan

2090

Okunma

ETKİLİ / YORUM



Sevgili dostlar...

Sitemizde ’etkiliyorum’ adı altında bir uygulama başlatıldı biliyorsunuz....

Site yönetiminin tamamen iyi niyetle başlattığı ama bizim bunu onların düşündüğü manada asla kullanmayı beceremeyeceğimiz bir uygulama bu bana göre....

Şu ana kadar seçilen etkili yorumları bir incelersek görürüz ki seçilen etkili yorumların büyük çoğunluğu yine övgü dolu yorumlardan oluşuyor...

Az da olsa bir bölümü de ’yorum kirliliği’ olarak adlandırılan cinsten kısa iltifatlar....

Zaten çok güzel şiirler yazan insanlara yapılan iltifatlar uzatıldı bu uygulamayla sadece...
’Harika şiir’ ibaresinin yanına ballandıra ballandıra anlatılan övgüler eklendi...

Meselâ...’7+7 ondörtlü bir şiir’...’Ölçü kafiye yerinde’ vb söylemlerle........Ya da aşağıya tırnaklanan bir bölümün yoruma eklenmesiyle uzatıldı yorumlar.....Bunları zaten biliyor şair ki yazabilmiş...Bunu şaire tekrarlamanın ne gibi bir faydası olabilirki ?.....

Bunun kimseye bir faydası olduğunu düşünmü/yorum

Yani şimdi de yorumum ’etkiliyorum’ seçilsin diye bir yarış içine girdi çoğu dostlar...
Bir şirinlik yarışı başladı şimdi de..Yakında da karşılıklı etkiliyorum seçimleri başlayacak..
Çünkü reklamı seven bir Milletiz...Adımız bir yerlerde görülsün merakı var...

Ben bu yarış içinde olmak istemiyorum...Ve bazı kararlar aldım...

1) Serbest şiirlerin güzeli güzel zaten...Bu bakımdan serbest ve güzel olan şiirlere yorum eklemeyeceğim.....

2) Serbest şiir eğer güzel değilse zaten şiir de değildir..Onlara da dokunmayacağım...

3) Hece şiirini kusursuz yazan dostların şiirlerine de övgü dolu şeyler yazmayacağım...Zaten bu işi çok güzel yapan insanlara benim verebileceğim bir şey yok..Onlar Usta olmuş artık...Bu yüzden onlara da yorum yazmayacağım...

4) Hece şiiri yazan , ama teknik olarak aksaklıkları olan, biraz destekle güzel şiirler yazabileceğine inandığım dostların şiirlerine eleştiri ve öneri yazacağım...Bildiğim ve elimden geldiği kadar....

Sanırım bir tek böyle faydalı olabilirim..Sanırım etkiliyorum da bu olsa gerek.....

Bu sebeple...

Artık övmü/yorum....eleştiri/yorum...bilgilendiri/yorum....

Bir bakmışsınız hiç sevilmeyen biri olu/yorum...Ama önemi yok di/yorum......Faydalı bir şeyler yapmak isti/yorum.....

Güzele güzel demenin bir faydasını görmü/yorum...Kötüyü güzel yapmanın yollarını aramak isti/yorum..


Bu vesile ile Harika şiirler yazan bir çok dostumla şiirlerinde görüşemeyeceğiz...Okuyacak ama yorum yazmayacağım zira...Artık özellerinden selamlaşırız fırsat buldukça.....

Hepinizi sevi/yorum....Selam...Sevgi ve Saygımla......




.

Paylaş:
(c) Bu yazının her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Yazının izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yazıyı Değerlendirin
 
Etkili / yorum Yazısına Yorum Yap
Okuduğunuz Etkili / yorum yazı ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ETKİLİ / YORUM yazısına yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
yabaninciri65
yabaninciri65, @yabaninciri65
9.11.2010 23:06:10
marifet iltifata tabidir demiş büyüklerimiz( samimi olursa tabi)

güzele güzel demek şımartır mı ( sağlam kişilikleri şımartmaz bence)

bu yorum işinin içinden çıkamı/yorum
oktayzerrin
oktayzerrin, @oktayzerrin
10.9.2008 13:18:12
genel yapısı içinde söylediklerinizi destekliyor ve katılıyorum...yorum yorum gibi olmalı ama maalesef çoğumuzda bu yorum yapma yanlışlığı mı diyeyim yoksa tembellik yapıp, kolaya kaçmak mı diyeyim işte burada bazı eksikliklerimiz var...kimde de en güzel yorumu ben yazarım ben her yorumda liderim diyecek bir hataya düşmez sanıyorum amaç daima bir sonraki yorumun etkisinin ve kalitesinin bir öncek yorumdan bir kaç gömlek ilerde olması ama nerde bizde o şans ve sabır ? teşekkürler değerli dostum...kutlarım..saygımla...

oktayzerrin tarafından 9/10/2008 1:19:07 PM zamanında düzenlenmiştir.
fertom
fertom, @fertom
7.8.2008 12:01:12
Çok doğru bir tespit olduğu haykırı/yorum.
Salih Keteci
Salih Keteci, @salihketeci
2.8.2008 18:08:05
Düşüncelerinize katılmamak mümkün değil.Biliyorumki bu tesbitinize burada yazan arkadaşların çoğunluğu katılacaklardır.Şiiri okuyup bütün şiir tekrar aşagı kopyaladıktan sonra.altına <Harikaydı>. yazmaları ne kadar anlamlı olur. Doğrusu bir türlü tahayyül edemiyorum.Birde benim tesbitim şu aldu hocam.Şimdi bayanlar bana kızacak ama olsun yinede söyleyeceğim.en çok yorum ,bayanların şiirlerine yapılıyor.Bunu tesbit etmeden lütfen beni eleştirmeyin.Şöyleki Şiir sayfaya daha düşer düşmez,ikinci sıraya indiğinde bir bakın,bir bayanın şiirine.Kaç yorum var.Birde onbeşinci sıradaki şiire şiire bakın kaç yorum yapılmış.Şimdi demeyin sakın demekki bayanlar güzel şiir yazar diye.Bu benim düşüncemdi katılır katılmazsınız.Saygıyla karşılarım.Bu benim tesbitimdi.Hatta ben şöyle diyorum her şiir okunsun ceynan hanımın dediği gibi güzel olanada yorum yapalım ki okunup beğenildiğini hissetsin.Ama sizin gibi yorum yapabilecek kişilerde hatalarını mutlaka söylesin.Hatta sıkı bir ELEŞTİRİ getirsin.Mısra mısra bile ELEŞTİRİLSİN.Bu eleştiri güzel şiirler yazacak olan şaire büyük bir faydası olacağına inanıyorum.Düşünceme ayna olan yorumuzun için teşekkür ediyorum.Selamlar
mezo
mezo, @mezo
23.7.2008 06:17:55
Bu kadar gerçekçi tespitler ve akıllıca açıklamaları yapan bir kalemin sayfama gelip yazdıkları hem duygulandırmış hem de onurlandırmıştır...Teşekkürler...saygıyla...
Zekeriya EFİLOĞLU
Zekeriya EFİLOĞLU, @zekeriyaefiloglu
13.3.2008 14:28:24
Güzele güzel demenin bir faydasını görmü/yorum...Kötüyü güzel yapmanın yollarını aramak isti/yorum..


harikaydı
Burhan Üregül
Burhan Üregül, @burhanuregul
28.1.2008 07:55:52
Katılı/yorum :))
akdenizce
akdenizce, @akdenizce
2.12.2007 03:23:55
Kimseyi üzmemeye çalışarak 'dilediğiniz' gibi davranın arkadaşlar... Çok okunma kaygısını da, etkili yorumcu seçilme kaygısını da anlamış değilim... Ha ben istemez miyim? İnsanız, kimin hoşuna gitmez... Herkesin (veya kiminin) bir ufku, bir ideali olsa, gideceği bir rota olsa da oraya doğru yol alsa... Yoksa böyle oyuncaklarla oynar dururuz. Sevgili yazarımızın endişelerini anlı/yorum ve kararını saygıyla karşılı/yorum...
ufurmelerim
ufurmelerim, @ufurmelerim
1.12.2007 21:39:21
Cumhuriyet;
eğitimi,
fikri,
vicdanı hür nesiller ister!
K.Aatürk
soloyin
soloyin, @soloyin
1.12.2007 21:26:43
Ben kendimi ,şiirleri yorumlayabilecek kapasitede görmediğim için şu ana kadar sadece okudum ve yorum yapmadım."Harikaydı,yüreğine sağlık v.s" gibi düz ifadelerde bulunmak da şair arkadaşıma bir katkı sağlamayacaktı.
Etkili yorum seçilsin ya da seçilmesin,bence yorumlamaya devam edilmeli.Yorumlayan kişiler zaten bu kaygıyı bence taşımıyorlar.Bu durumda da iş şiirin sahibine kalıyor.
(Mustafa Çetiner)
(Mustafa Çetiner), @mustafa-cetiner
1.12.2007 18:25:07
Saygıdeğer Ceynan Hanım...
Benim söylemek istediğimle sizin anlatmak istediğiniz aynı...
Hatır amaçlı yorum elbette olmaz...Kötü bir şiire harika dersek bu önce kendimize saygısızlık olur..Sonra karşımızdakine...Sonra şiire....

Ama önce güzel bir şiire kısaca ''Harika bir şiir okudum'' Yüreğinize sağlık'' gibi beğeni ifadeleri yazıyorduk..Ama bu bazı dostların işgüzarlığı yüzünden öcü gibi görülmeye başladı...''Yorum kirliliği'' oldu adı..

Anlatmak istediğim budur..Selam ve Saygımla...
ulupınar
ulupınar, @ulupinar
1.12.2007 18:24:38
Dediklerinizin birçoğu doğru. Bu "birçoğu"nu somutlayalım . Diyelim ki onda dokuzu doğru; ama ya o onda bir?
Yorum kirliliği içinde kaybolan o onda bir? Bu sitede şiiri okumadan yorum yazanların varlığını siz de bilirisniz, ya da her şiire aynı cümleyi yazan. Mesaj basit: ben geldim sayfana, sen de gel sayfama.
Ama bir de bir şiiri defalarca okuyanlar var, anlamaya çalışanlar, olmayan bir yerin varlığını hissedip de tam anlayamadıkları için defalarca şiiri okuyanlar.
Bir şiir için; o şiire, yazar kadar emek verenler.
Bunların kaybolmasına engeldir etkili yorum.
Diyeceksin ki onda bir. Evet, bir tavus kuşu civcivi elde edeceksen değer bence dokuz tane fazladan yumurta koymaya. Günahtır bir müminin bulunduğu bir gemiyi dokuz kafir adına batırmak.
Etkili yorum belki bir süre sonra kaldırılır ama o güne kadar bir şeylere dikkat çekilmiş olur, birilerine bir ihtar...
Sitede kalmanıza sevindim, zaten ayrılamayacağınızı bas bas bağırmıştım sayfanızda...
Canan Onuş
Canan Onuş, @ceynan
1.12.2007 18:17:37
Sayın cetiner07
Önceden yapılan oydu diyorsusnuz, sanırım ben net anlatamadım.
Güzel bir şiir okuyunca ve gerçekten beğenildiyse kutlamaktır benim söylediğim. Hatır amaçlı selam amaçlı değil.
Haklısınız öyle hareket edenlerde vardı, bunu bende onaylamıyorum lakin beğendiğim bir şiirin altına okurken hissetlklerimi yazmak isterim.
Eğerki uzman görüşü isteniyorsa ben sınıfta kaldım demektir. Yok okurken hissedilen ise istenen bende bunu yapıyorum.
Saygılarımla.
pelin
pelin, @pelin35
1.12.2007 18:13:10
Öyle mi yapsam böyle mi yapsam?
Şunu mu desem bunu mu desem?
Şaşırı/yorum
Karar veremi/yorum

Ama galiba yazınıza hak veri/yorum...
(Mustafa Çetiner)
(Mustafa Çetiner), @mustafa-cetiner
1.12.2007 18:02:03
Değerli Ceynan hanım...Zaten önce yaptığımız oydu...Dostların güzel şiirlerine küçük notlar düşüp hem bir selamlaşıyor hem de şiirini okuduğumuzu bildiriyor , dolayısıyla yazdıklarının boşa gitmediğini anlamasını sağlıyorduk...İnsanlar daha güzelini yazmaya çalışıyordu bunlar karşısında...

Ama bu iş farklı mecralara kaydı son zamanlarda..Bunda bizlerin de hatası var....

Madem istenen etkiliyorum...Madem burası bir Edebiyat okulu..Ozaman bizler de kurallara uyacağız...Eğer bu iş kitabına uygun yapılacaksa yazımda bahsettiğim gibi olmalı bana göre...

Ama hem eğlenip hem öğreneceğiz diye düşünürsek..Ozaman bu kısıtlamalar olmamalıydı....İnsanlar zan altında bırakılmamalıydı diye düşünüyorum....

Selam ve Saygımla....
sardunyam
sardunyam, @sardunyam
1.12.2007 16:55:31
Artık övmü/yorum....eleştiri/yorum...bilgilendiri/yorum....

Bir bakmışsınız hiç sevilmeyen biri olu/yorum...Ama önemi yok di/yorum......Faydalı bir şeyler yapmak isti/yorum.....

Güzele güzel demenin bir faydasını görmü/yorum...Kötüyü güzel yapmanın yollarını aramak isti/yorum..

kutlu/yorum :=)
realduman
realduman, @realduman
1.12.2007 13:54:25
10 puan verdi


bır kose yazarı kıvamında

tebrıkler dumanımla...
Canan Onuş
Canan Onuş, @ceynan
1.12.2007 13:04:02
Güzele güzel demenin bir faydasını görmü/yorum...Kötüyü güzel yapmanın yollarını aramak isti/yorum..
----------
Aldığınız kararların doğruluğuna ki çoğunu haklı buluyorum ve size katılıyorum.
Bende nacizane fikrimi söylemek istiyorum affınıza sığınarak.
Biz şiir yazmaya çalışan kişilerin yanlışlarını yazmanız çok güzel bir düşünce, yalnız yine bizim gibi yazmaya çalışıp güzel yazılmış şiirleri olunca yorum yazmadığınızda şefkimiz kırılmayacakmı?
Güzelse beğenilmişse kısada olsun bir fikir yazmanın ne gibi zararı olurki?
Buda benim düşüncem yanlış olabilirim, ben aklıma geleni söylemeden duramam:))
Saygılarımla...
göçmenkuş
göçmenkuş, @gcmenkus
1.12.2007 12:49:33
Güzele güzel demenin bir faydasını görmü/yorum...Kötüyü güzel yapmanın yollarını aramak isti/yorum..


KATILI / YORUM amacımız Türk dilini güzel kullanan ,insanlara sevdiren ve yücelten işler yapmak.
FATOŞ
FATOŞ, @fato26
1.12.2007 12:33:32
ETKİLİ / YORUM




kutladım saygımla.

oku/ yorum...
Mutedildalgalı
Mutedildalgalı, @mutedildalgali
1.12.2007 11:58:17
En doğrusunu yapıyorsunuz. Kesinlikle katılı/yorum. En güzel tepki bu olsa gerek. Devam... Söylediklerinizi tamamen destekli/yorum. Sevgiyle...
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
ÜYELİK GİRİŞİ

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL