MİZAN kurulmuş,,
Yaşarken elinden geldiği kadar ibadet etmiş, sadaka vermiş, Allah için ömrünü feda edmiş birisi ölmüş. Öbür tarafta mizan kurulmuş. Sen dünyaya in, orada yaşa, ufak tefek hayır hasenat yap göğüsler ilerde boyun dik hesap meleklerinin karşısında hava at haa. Neyse sevap günah tartılmış kiii sevaplar devede tüy, adamcağız günah içinde yüzüyor. Cehennem hesapları başlamış. Hesap, hesap, hesap derken iş bitmiş. Fakat adamın hesabına göre, daha bir sürü günah varmış yazılması gereken, adamcağız çaktırırmı. Sus pus günahların arada kaynadığına sevinirken Allah cc. den bir emir gelmiş, bu kulumu cehenneme atmıyorsunuz. Günahlarını sevaba dönderin, tartın mizanın ağırlığına denk gelen cennete atın. Adamcağız bunları duyunca-- Bidakka bidakka kardeşim siz yanlış hesap ettiniz benim daha birsürü günahım olması lazım şuna tekrar bir bakalım diye itiraz etmiş...
,yok,sul
YORUMLAR
Ahiret
Bir güzellik gördüm rüya ile hayal arasında
Gark olmuştum ışık ortasında sonsuzluğa
Tebessümle anlattı bize yaradanın gücünü
Saydı birbir alemi ahireti hata kabul etmez
Azgınlaşan günahkarların gardiyanı zebaniler
Hiç merhameti olmaz cehennem diyarında
Yemekleri ateşte kaynamış katran çorbası
Meyvesi bolbol zakkumla zıkkımlanmaktır
Ahiretin başlangıcı kabirdir ilk sorgu suali
Ateşi kükrer yedi gök öteden yakar ruhları
Niyet ile amele sadık güzel ibadettir beş vakit
İhlaslı olmaktır kainatı yaradana yaklaşmaksa
Kolaylıkla geçmek istersen imtihanı maratonu
Kur`andır rehber oku gösterir doğru yolu hatasız
Cezasız kalmaz hiçbir suç ve kul hakkıyla kibirlenen
Burnu bir karış havada hak tanımayan sapkınlar
Sanmaki kalır suçlar işte o zaman kork kendinden
Mührü şaşmaz adaleti mülkiyyettir mahkemei kübra
İrkildim bir anda uyandım endişeyle şaşkın
Hıçkırıkla ağlayarak kendime geldim korkarak
Tam bir muamma kargaşayla korkunçtu ortalık
Çığlığın çokluğu cezanın vermiş olduğu şiddetten
Dünyada örnekleri çok cennet ve cehennemin
Aldırış eden yok huzur içinde yaşarken afete
Bahri Çelik üstadım maden ahiret ilgili bir makele okuduk bende bir şiirimle eserine katkıda bulunuyorum çok güzel beğeni ile okudum ders alınacak çok şeyler var sevgilerimle en yüksek puan bırakıyorum
yok,sul
Allah c.c. kullarını yarattı ve bizlere herşeyin bir zaman ve nizam içinde olacağını haber verdi. peki zamanının öncesinde yahut sonrasında elde etmek istediğimiz şeyler için ne yapacağız? işte bu isteğimizi bilen Allah c.c. bizler için ahireti yarattı ve " muttaki kullarıma dünyada elde edemediklerini yahut Allah korkusundan dolayı elde etmekten vazgeçtikleri şeyleri ahiret yurdu olan cennette vereceğim " müjdesini verdi. Bir çiftçi için tohum ekme döneminde toprağı gübrelemesi, gübreleme döneminde tohum ekmesi, yaz ayında ekime kalkması veya kış mevsiminde hasat yapması zarardır. Bir bebeğn zamanından önce doğması veya zamanından sonra doğması zarardır. Örnekleri istediğimiz kadar çoğaltabiliriz. Bu sebeple Allah c.c. kullara sabır ve ahiret yurdunu emretmiştir. Dünyada her beğendiğimiz şeyi elde edemeyimişimizin sebebi bir imtihan vesilesidir. Eğer her istediğimiz olsa veya her yaptığımız iş başarıya ulaşsa bizim sınavımız nasıl yapılacaktır? İnsanoğlu elde edemediği zaman nefsi azar ve isyana girer. Bu sebeple Allah c.c. kullarını imtihan için " Biz verdiklerimizin birazını eksiltir ve arttırırız. Böylelikle kullarımızı imtihan ederiz " buyurmaktadır. Nefs hep olmazı ve ulaşılmazı ister, istediği şeyler hep günahtan ve isyandan geçer. Bu sebeple o zamansız ister ve zamanından önce elde edilecek şeylerin felaketimiz olmasıda kaçınılmazdır. Akıllı insan zamanında önce istenilen şeyi sadece bekler, hayalini kurur ve sever. Ama elde etmek için ille zamanını bekler. Müslüman akıllıdır ve verielen de, verilmeyenede hamd eder şükreder sevgili şair çok ama çok güzeldi bir okyanusta kaybolmak satırlarda Sevgiyle kalın hoş kalasınız.