- 1167 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
VAHDETİ VÜCUDA DAİR
Değerli kardeşlerim;bu gün vahdeti vücudu ve vahdeti vücud öğretisine dai,Kur’an’da Ayetler varmıdır? Bu gün bunu konuşacağız.Bazı akıl fukarası kimseler vahdeti vücudu,sadece bir tasavvuf terimi olarak görmekte ve vahdeti vücuda dair Ayetlerin olmadığını inkar ederek akılları sıra,vahdeti vücudun uydurulmuş bir ilim olduğunu zannediyorlar. Neden böyle yapıyorlar acaba? Cevap çok basit ve öz! Vahdeti vücut öğretisinde,insanları Allah ile aldatıp çıkar sağlamak yoktur. Bu öğretide tek varlık olan Yüce Allah’dan başka varlıkların yani,çıkar taifesi’nin ekmekleri ellerinden gidecek korkusu olduğu için,Allah ile aldatan zümrelerin bu ilme çamur atmaları sırf bu yüzdendir. Tahammülsüzlükleri ise had safhadadır.
Nedense bazı akıl fukaraları,Allah’ın Ayetleriyle ispatı ortada olan vahdeti vücud öğretisini inkar etmektedirler ve bu ilmi okuyan insanları da açıkça sapık ilan etmektedirler. Ama,ne yaparlarsa yapsınlar Güneş’i balçıkla sıvayamazlar. Aslına bakarsanız,vahdeti vücud öğretisi Allah’ın Kehf Suresi’nin 65.ci Ayetinde bildirdiği "İlm-i Ledünni’dir."Bakın dervişler,Ayet aynen şöyle buyuruyor.Anlayana!.
18 Kehf 65: "fevecedâ abden min ibâdinâ âteynâhü rahmeten min indinâ ve allemnâhü min ledünnâ ilmâ" ( Orada ) kullarımızdan bir kul buldular ki,biz ona katımızdan bir rahmet vermiştik ve ona katımızdan bir ilim öğretmiştik. Bakın kardeşlerim.Bu ayet vahdeti vücudu işaret ediyor demiyorum! Vahdeti vücut öğretisi’nin özü bu ayettir diyorum! Aslında vahdeti vücudu inkâr etmek,Yüce Yaradan’ın her şeye Kadir olduğunu red ve inkâr’dan başka bir şey değildir.
Şimdi kim söyleyebilir! Allah’dan başka vücud sahibi olduğunu söyleyen? Kimse kusura bakmasın ama;bunu söyleyen yalancıdır ve şirk ehlidir.Yüce Yaradan’ın yanında vücud sahibi olduklarını iddia edenler varsa,bunu acilen ispat etmeleri lazım gelir. Her kim ki ben vücud sahibiyim,bu vücudu bana Allah verdi diyorsa o vakit o kişi kendisine şu soruyu sorsun!.Madem ki ben bu vücuda sahip oldum. Bunun karşılığında ne verdim de bu vücuda sahip oldum?.Cevap veremez!.Aslında kişi kendisine şu üç sorunun cevabını versin kendine. Ben bu vücudu kimden nerede ve ne karşılığında aldım? eğer ben bu vücudu aldıysam,aldığım varlığı görmüş olmam lazım.Gördüm mü?! Nerede aldım? Aldığım yeri görmüş olmam lazım. Ne karşılığında aldım? El-Cevap Sen hiç bir şey almadın. Sadece aldın zannı var sende!.Bu yüzden de koca bir yalancısın! Çünkü;Rabb’in den ve Rabb’inin huzurundan Bî habersin,Rabb’ini tanımıyorsun çünkü görmedin. Kendine vücut biçmekle şirk’in ağdalısındasın heberin yok.Körsün Rabb’ini görmüyorsun! Sağırsın Rabb’inin sesini duymuyorsun! Kalbin mühürlü,çünkü orada Allah’dan gayrı masivaları doldurmuşsun! Ola ki sen;dört ayaklı hayvandan daha aşağıdasın!.
Bakın sevgili derviş kardeşlerim.Şimdi,vahdeti vücud öğretisine dair Ayetleri görelim ve gözleri perdeli körlere gösterelim. O Ayetler hangileriymiş bakalım. Hicr Suresi Ayet 29:
Onun yaratılışını tamamlayıp kemale getirerek ruhumdan ruh üfürünce derhal ona karşı secdeye kapanın.
Sad Suresi Ayet 72:
Onu tamamlayınca ve ona, ruhumdan üfürünce karşısında yerlere kapanıp secde etmişlerdi.
Yukarıdaki Ayetlerde Cenabı Hak buyurmuş ruhumdan ruh üfürünce demekki bizim ruhumuz Allahın ruhundan bir parçadır yani bizde Allahın parçası var..Ayetlerden net olarak anlaşılıyor Vahdeti Vücudun Kur’an kaynaklı olduğu...Ama görmek isteyene söylüyoruz çünkü taşlaşmış fikirlere sahip kişilere Ayette söylesen inanmazlar. Kur’an’dan sanki bu kişiler için inmiş bir ayet var: ARAF SURESİ AYET 146: Yeryüzünde haksız yere ululuk satanlara ayetlerimizi idrak ettirmeyeceğiz, zaten onlar, hangi delili görseler inanmazlar, doğru yolu görseler o yola gitmezler, fakat azgınlık yolunu gördüler mi hemen o yola gitmeye koyulurlar; bu da ayetlerimizi yalan saymalarından ve onlardan gaflet etmelerinden ileri gelir
Cenabı Hak ne demiş..... zaten onlar, hangi delili görseler inanmazlar,
Canabı Hak kimseyi bu kullardan eylemez işallah....
Seyyid Nesimiden Vahdeti Vücud anlayışı ilgili nefes...
Ey kendinden habersiz, gel Hakk’ı tanı, zira o sendedir. Vücudun şehrine girip seyret. Onun sende olduğunu görürsün. / Zanna kapılıp nerdedir diye şaşkın şaşkın gezersin. Boşuna her yeri gezip durma. Çünkü canın mekanı sendedir. / Ben Hakk’ım senden ayrı olduğunu nasıl söyleyebilirim? Çünkü Hakk’ım nizamının sende olduğunu gözümle görmüşüm./İlahî bir bülbül isen başka bir gül bahçesi arama.
Görüldüğü gibi Vahdeti Vücud anlayışı Kur’an kaynaklıdır ama malesef çoğu islam alimi kabul etmez Vahdeti Vücud anlayışını işallah gerçeği en kısa zamanda görecekler.Tabii ki görecek gözleri varsa?!
Allah dostlarından Zeynep Arıcan hanımefendi annemiz hazretleri bir ilahisinde şöyle buyuruyor konu hakkında.
TERK EYLE VARI
Be hey dâvâcı,
Hakmı güdersin?
Nereden geldin,
Nere gidersin?
Geç her dâvâdan,
Çık masivadan,
Başın havadan
Toprağa ersin.
Terkeyle varı,
Bulasın yârı,
Nâmusu,ârı
Perde eylersin.
Bil birliğini,
Bul dirliğini,
Şairliğini
Zeyneb nidersin?
Vahdeti vücudu;Vahdeti Mevcud ile karıştıranlar bu iki öğretiyi bir zannetmelerinden dolayıdır ki,asırlardır,vahdeti vücutçuları kafirlikle şuçlamışlar ve bunun gibi bir çok asılsız ithamlarda bulunmuşlardır. Vahdti vücudçuları şirk ehli olmakla itham edenler bilsinlerki kendileridir en büyük ortak koşucular...
Yüce Rabb’im den bütün ihvanımızın vahdeti vücud anlayış ve yaşantılarının baki olmasını diler,cümle canlara hayır dualar ederim.Cümleniz Allah’a emanet,İlm-i Ledünn’e mukayyat olunuz.Aşk-ı Niyaz ile... Huu...
Fakirullahmelâmî.
14/01/2011/Cuma.
Kaynak: www.fakirullahmelami.com/?Syf=22&Mkl=104766
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.