- 1678 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
poyrazlar köyü
POYRAZLAR KÖYÜ
Havaların ısınmasıyla Kocaali’deki yazlık evimizi açmak üzere yola çıktık.. Kocaali , Adapazarı’nı geçtikten sonra sonra Karadenizin(azgın dalgalarla coşan, ) deniz kenarında bir sahil kasabasıdır. . Her yaz yola çıktığımızda sevdiğimiz bir kaç kasaba veya köye uğradıktan sonra yazlık evimize gideriz..
İlk olarak her zaman olduğu gibi Poyrazlar köyün karşısındaki Özdemir balık lokantasına uğradık. Ama bu kez evden geç çıktığımız için sadece dinlenmek ve biraz sohbet etmek amacıyla uğradık. İkram ettiği taze çayları iştahla içtik.
Bu köy Adapazarı’ndan sonra Karasu kavşağından sonraki sapak. Her sene bir kaç kez uğrar
mola veririz. Hem karnımızı doyurur hem de dinleniriz.
Sahibi Özdemir beyle yaptığımız sohbetler çok keyifli olur . Bizi her zaman olduğu gibi güleç yüzüyle karşılar ve iyi yazlar temenni ederek yolcu eder.
Poyraz köy ,yamaçları çam ve meşe ağaçlarıyla kaplı doğa cenneti.
Tertemiz havada akşam üzeri yürüyüş yapmak ve güneşi batırmak için çok harika bir yer.
Gölün büyük bir bölümü ise yalnız kalmak isteyenlerin dinleneceği kuş yuvası misali sakin ve gizemli köşelere sahip.
Kurbağa seslerinin sıkça duyulduğu göl çevresinde halı gibi yemyeşil yer, kuzu ve keçi sürüleriyle köy yaşantısını özleyenler için ideal bir piknik alanı.
Buraya çeşitli araçlarla gelen karışık her sınıftan halkımızı görmek mümkün. Güçlü jıpler, spor arabalar, traktörler ve kamyonlarla gelen insan topluluklarına rasrtlamak mümkün.
Hafta sonları çok kalabalık olmasına rağmen gölün büyüklüğü karşısında insanlar adeta kaybolurlar...
Ama benim en sevdiğim ve kafamı dinlediğim yer Özdemir balık lokantası ve bahçesi.
Buranın sihirli bir havası ve manzarası var.. Göle karşı oturup o muhteşem manzarayı ve havayı soluklamak harika bir duygu..
Ben yine elimden düşürmediğim fotoğraf makinemle manzara ve ördeklerin resimlerini heyecanla çektim. Hele anne ördek ve yeni doğmuş yavruların gölde süzülmesi inanılmazdı . Doğada bile annelik duygusunun en güzel örneğini görebildim...
Çeşitli renklere bezenmiş çiçekler ve gölde yüzen ördekleri seyrederek yemek yemenin keyfi de bir başka..
İçkinin olmadığı bu lokantada çeşitli tatlı su balıklar yenebilir, yanında da salatayla birlikte.
Bir daha ki sefere balık yemeğe geleceğimizi söyleyerek veda ettik.
Ben bu geziden çok mutlu oldum, kısa olsa bile güzellikleri dolu dolu yaşadım ve hissettim.
Güzel , keyifli yazlar ve geziler diliyorum..
CANAN DEMİREL
YORUMLAR
canandemirel
Sevgilerimle...
Canan kardeşim, gezi ve tatil yazılarınızı hep beğenerek okumuşumdur.
Yine keyifliydi okumak,anlatımınız ve resim bilgilendirici.
Sapanca gölü civarındaki alanlarına gitmişliğim vardır.Maşukiye Kurtköy doğal güzellikleriyle bizi çok mutlu edenlerin başında geliyor.
Paylaşım için teşekkürler, selam ve sevgiler.
canandemirel
sevgilerimle...
canandemirel
Hiç gitmediğim halde biliyorum ki Özdemir balık lokantası gerçekten güzel balık yapıyor. Öyle ki yazının başrolünü Poyrazlar Köyü'nden çalmış. Hani orada oturduğunuz yerden kalkmasınız, köyü hiç gezmeyip göl manzarasını seyretseniz bile hiç hayıflanmayacaksınız.
Büyük şehirlerde yaşayınca hepimiz arada kaçıp kendimizle kalacağımız yerler arıyoruz. Kendimizden mi, şehirden mi kaçtığımız belli olmuyor ama yine de soluğu köşe bucak da alıyoruz. Anlaşılan Poyrazköy de öyle yerlerden biri. Eğer oraya giderseniz göldeki ördeklere ekmek atarken dikkat edin. Fazla geriye atarsanız yavruyu annesinden ve kardeşlerinden ayırırsınız.
Bizi de yanınıza alıp oralara götürdüğünüz için teşekkür ederiz. Sevgilerimle.
canandemirel
Çok teşekkür ederim, sevgilerimle...