AŞK.KAİNATIN YARATILIŞININ YANLIZCA SEBEBİDİR-2
Sevgili kaderdeşim dinle ALLAH taala muhabbete sabit olandır ziraki muhabbet aynı vedud sıfatıdır yani kısaca sevgi ve muhabbet .sorarım dünyada nerde görülmüştür ki eser sahibi yani her hangi bir eser ve yaratılan kendi yarattığnı sevmesin zira böyle olsa hiç bir eser sahibi eserini sevmezdi ve bu ise mümkünatı yoktur yada olamaz.yanlız bizler yazıklar olsun ki kimin tarafından yaratılmışız ve ne için yaratılmışız unutup kendimizi hep kandırmaktayız .
Azizim dinle ALLAH taalaya melekler ve bizim görmediğimiz dünyadaki kulları sormuşlar ya rabbim neden her an birini yaratıyorsun ve bu bin turlu hali olan ve pek çök sırlı dünyaya yaşamak için mahkum ediyorsun hal bu ki bizler burada hep seni görüp sana zikr edip sana tapıyoruz ve dünyadakılar ise kaflet içerisinde seni unutup kısa ömürlrı ile anlamayıp sana kadir kiymet veremiyorlar .ALLAH taala cevap verir ki dinleyin beb insanları yaratıyorum zira bu dünyada her şey açık seçık ortada amma dünyada pek çök sır vardır ve benim kullarımda birisinin çmür boyu bir bidon suyu bir ihtiyar eline ulaştırdığında bin bir sevap işlemiş oluyor hatta kendi fark etmeden sizlerin sabahtan akşama beni dua ve zikir ettiğinizden daha büyük bana zikir etmiş oluyorlar işte bu ise çözlmemiş en büyük sırrdır.
Dinle sevgili kardeşim yüce olan ALLAH biz yaratan ve bize gerkli olanı armağan etmişte yaratmıştır yani kaynak ve kök olarak sadece ALLAH’TIR bu yüzden zaten ALLAH’IN eserleri yüceliğinin ve ilimini açıklamağa yeter.zira eğer bizler ve kainat olmasaydı ve yaratılmasaydı ALLAH kudretini ve muhabbetini kime gösterecekti ve onu yani ALLAH’I nasıl tanıyıp bilirdik.bu yüzden bize kesindir zira biz birer gerçek olarak yaratılanın muhabbetin görüp ve bu muhabbet ise kesin bizlerin vucudundadır.ve inanırız ki ALLAH taalanın muhabbet ve sevgisinin eseriyiz ve böylece ALLAH bu davranışı ile kudretini aşikar etmiştir .bu yüzden hep onun sevgisine muhtacız ve ona karşı meraklı.
Dinle azizim ALLAH taala kainatıü,alem,canlıları yanlızca kendi sıfatına yakışır şekilde yaratmıştır.ve onun sıfatı aynı vucuttur ki o vucudu canlılara bahş etmiştir cömertce hiç beklemeden kusursuzca.ve eğer bundan mükemmeli mumkun olsaydı hiç kuşkusuz hiç esirgemeden yaratırdı.bilmelisin ki ALLAH taala her yerde hep söylemiştir benim zatım vasf olmuştur GAFUR VE VEDUDA .yani anlayacağın ALLAH taala daima zatında sabittir ve daima muhabbetlidir ALLAH taala ki AZİZ VE CELİLDİR zira bizleri görür ve bizler ve kainat sevgilisi olarak gördüğünde sevgi,şevkat ve muhabbet besliyor daima.kısaca tüm insanlar ,yaratılanlar ve kainat bir olarak görüyor yüce ALLAH ve her gördüğünde sevgisi kaynıyor daha artıyor zira bizler onun eserleriyiz ve biz birer birer bir birimizi tamamlayırken bir endam ve bütünlüğü temsil ediyoruz .
Azizim dikkatle dinle son olarak bu ayeyi açıklıyorum.
EL GAFURO EL VEDUDO ZOLERŞO ELMECİDO FEAAL LEMA YORİDO . yani ALLAH veduddur ve muhabbetlidir ve hep aşık .o her neye irade ve karar verirse yapa bilendir yani hep sevilendir ve her an hazırlıktadır ki maşuku sadece dilesin ve istesin ve maşuk istediğinde ALLAH aşık olarak cevap verir.yani hiç bir zaman sevgilisini yarı yolda bırakmaz zira veduddur .
Sevgili kardeşim sana hayatının en gerekli ve en önemli olan sırrını verim.yukarda kısaca yazdım ki ALLAH taala kainatı noksansız yaratmıştır .ve hz.ademi kendisine benzer .şimdi iyi dinle madem her şeyi adem için yaratmıştır karşısında ademi ALLAH taala kendisine yaratmıştır .buradan yola çıkarak dikkatini çekerim şeker her hali ile şekerdir ister toz şeker olsun,kesme şeker olsun ister çugundur şeklinde durum ortada şeker aynı şekerdir sadece zahiri değişiyor.şimdi söylersem AŞIK,MAŞUK,AŞK yanlızca kendisidir ve bu olay hiç duraklamadan beklemeden tekrar oluyor her an .sonuç olarak her an bir maşuk yaratılıyor bir aşk oluşuyor ve bir aşık doğuyor .işte sana söz verdiğim gibi hayatının sırrı.
2.paragıraf
Prof.Dr.ALİ.R.HIYABANİ