Plakacan
Evvela söze başlamadan önce şunu belirtmem hışımla zaruridir. Lakin bu cümleyi kurduğumda söze zaten başlamış olmam da ayrı bir çelişki… Neyse belirtmem gerekli olan şey ruh sağlığımın hala yerinde olduğudur…
Geçenlerde bir tomofil gördüm. Görmez olaydım…
Vatandaş plakasını tomofilinin ön camına çivilemiş (çivilemeden kasıt yapıştırma yanlış anlaşılmasın). Saygı duyarım… Ama bunun sebebini merak eyledim. Ve beyin fırtınası yaptım. Fırtınadan sağ çıkan olasılıklar şunlardı:
1 - Adam memleketini özlemiştir. Ve bununla hiç bir alakası olmadığı halde şehrinin plaka numarasını (gözümüze sokmak suratiyle) göstermek istemiştir. Örn: ” Hüeeeyttt ben tokatlıyım uleyyyyn ”
2 - ” Plaka, tamponda güzeldir ” sözünden hareketle güzelliğin göreceli olduğunu kanıtlamak istemiştir.
3 - Plakanın tampondaki yatağında sorun vardır.
4 - Plakayı güneşten korunmak içün cama asmıştır. Maksat gölgelik olsun…
5 - Ne kadar dönersen dön, kıçın arkadadır…
Bu olasılıkların arasında en mantıklısı, kuşkusuz 5’ inci olasılıktır. Lakin 3’ üncü olasılıkta göz ardı edilemez…
Bu olayın beni derinden etkilediği, gördüğüm her taşıtın ön camında plaka aramamdan anlaşılabilir. Ama bunun yanında, Güzide ülkemin Duran beyinlerinin bu tür orijinalliklere alt yapı oluşturması, kültürel bir zenginlik olarak ” nü ” telendirilebilir…
Lafı fazla uzatmadan, sözlerimi şu ağzına kadar anlam dolu vecizeyle bağlamak istiyorum:
” Bir daş attım pencereye tık ! dedi, anası çıktı gızım evde yok dedi ”
Vaaay, vay !
H. Barış Beledin (Celde)