AŞK,KAİNATIN YARATILIŞININ YANLIZCA SEBEBİDİR-1
AŞK,KAİNATIN YARATILIŞININ
YANLIZCA SEBEBİDİR
Dinle sevgili kardeşim ALLAH taala o zamanki kendi nefsini rahman olan nefese ile yad ediyor ve o zamanki ALLAH taala muhabbeti yad ediyor anlıyoruz ki muhabbetin hakikatı ve muhabbeten doğanlar ise sevgi,aşk,sevda yanlız kendi nefsinde var olduğunu anlatıyor . ve aşk ile muhabbet hakikatı olamaz ancak gerçek var olan yani ALLHA’TIR .nedeni ise o zaman ki hiç yok idi ve varlık vucuta gelmemiştir ve kainat yaratılmamıştır anlayacağın gerçek var olan ALLAH var idi ve başka zuhur etmemiştir bu yuzden kainatın vucuta gelmesinin nedeni yanlızca var olan ALLAH sayrsinde geçekleşmiştir . ve bizim nefsimiz ise bu yuzden var olmuştur.yani rahman nefsitir ki kainatın yaratılışına sebep olmuştur.ve nefes ise kökü muhabbettir ve eğer sorsan neden söylerim ki yüce olan ALLAH kendini göstermek için yaratılanlarar onları yaratmıştır.ve böylece kendisini tanıtmıştır.
Senin anlayacağın gözele görülmeyen ALLAH taala bu sır ile hak adını almıştır . ve adlandırılmıştır mahlukatın tarafından ve bu ise kinat ve alemin cevheridir.tüm ruhlar ve gözle görünenler bu gerçeği kabullenmiştir ve anlayacağın OL-ET kelimesinden kaynaklanmıştır.
Şimdi dinle ALLAH taalanın ilimi bu aleme ve kainata yanlız kendi nefsinde ve zatında olan ilimdir.buradan hareket edersek her ne varlık ve var olan vardır önceden var olan ALLAHIN nefsinden olandan başka değildir zira ALLAH her şeyden önce ve hiç bir şey olmadan önce var olandır .bu yüzden kuşkusuz alem ve kainat ve var olan her varlık olamazdı ancak ve yanlız kendi yüzünde ve alaem bu kudretten yaranmıştır .sonuç olarak hiç bir şey olamazdı ALLAH taala istemeseydi ve mumkunatı olmazdı ve yoktur.dinle sevgili kardeşim AHMET GAZALİ ne güzel ve mükemmel söylemiştir.kainat ve dünya biçimi bundan daha güzel yaratılamazdı ki yaratılmıştır.ve ALLAH taala hz.ADEMİ KENDİNE BENZER YARATIP ve bu yüzden insan ise bu cumle kainatın özü yada halisi olarak bilinir.güya ALLAH gizli iken bu kainat vasıtasıyla zahir olup kendini göstermiştir amma bunu görmek için gözün kudreti yetmez yürek gerekir kısaca kendisini şahitler tarafından tanıtmıştır .dinle sevgili kardaşim FA HABBETU EN OREF yani yüce ALLAH buyuroyyor ki SEVİYORDUM TANINAM . özet olarak ALLAH’IN KUDRETİNDEN HER ŞEY VAR OLMUŞTUR VE BUNUN SEBEBİ AŞK’TAN BAŞKA DEĞİLDİR.
O zamanki ALLAH taala alemi,kainatı kendi zatında olan gibi zahir ettirdi alem ALLAH’IN tecelli yeri oldu.ve sonuçta ALLAH kendi cemalından başka alem görmek istemedi ve kendini .netice olarak alem ALLAH’IN cemalıdır.
ALLAH seviyordu ve uygun gördü ki kendisini bir başka yüzde seyr etsin ve bu yüzden alemi kendi cemalına benzer yarattı.ve aleme bakarak zevk alıp muhabbeti kaynamıştır .ve bu yüzden ALLA’A VEDUD sıfatı verilmiştir.
1.paragıraf
Prof.Dr.ALİ.R.HIYABANİ
YORUMLAR
sevgili hiyabani hocam . birin ci olarak bir yanlışı düzelterek söze başlayalım.nefis sadece kötüşeyler icin kullanılmakdadır.oysa bizim yemek yememiz su icmemiz nefes almamızda nefsanidir.bunlarda bir kötülük yoktur eğer bunları yapmazsak hayatımız son bulur.kısaca nefis bizim bu dünyada yaşamız icin yapmamız geren şeylerin topdan ismidir.bunlardan allahın rızasına uygun olmayan şeylerde olabilir ama bütün bunlarım hepsi nefsanidir.
ikinci olarak bu alem allahın cemalidir demişsiniz.bu söz adem icin dir. ben ademi kendi suretimde yaratdım.bu alem allahım teceligahıdır.fakat burada sadece cemal yokdur celal ve kemal ismi gibi daha bir cok esmanın sergilendiği bir yerdir.
calışmalarınızda başarılar diler saygılar sunarım