dünya..
Yıl 2020 , aylardan şubat, günlerden pazarın sonu ve pazartesinin başı, yer dünya...
Bilim adamları en sonunda dünyanın başlangıcını buldular ve geri sayım başladı. Profesör David olacakları kaygıyla izliyordu.
David; annesini ve babasını 2013 yılında ki tufan da yitirmşti. Tufanın olduğu çarşamba sabahı, laboratuvardan acilen gelmesini istemişlerdi ve annesinin gözlerine son kez baktığının farkında bile değildi. O sabah farklı bir gün olacağını hissetmiş, lakin; kullandığı ilaçların etkisi ile gereksiz kaygı duyduğunu düşünmüş ve laboratuvarına doğru yola çıkmıştı.
David uyku bozukluğu çekmeye başlamıştı ve sinirleri de gittikçe zayıflıyordu. Bu yüzden psikiyatri bölümünden Gill’ in tavsiye ettiği ilaçları kullanıyordu.
Bu ilaçları kullandığından beridir düşüncelerini toparlayamıyor ve sık sık unutkanlık yaşamaya başlamıştı.
İkinci seansın da Gill’i, "yeni bir çağın anahtarını bulmuşken, bu ilaçları kullanmaya ara vermesinin uygun olduğunu ve ailesinin de yasını da tutmak istediğini, vitamin vermesinin kendisi için daha uygun olacağına" ikna etti.
David, lisede okuduğu yıllar da kendi sınıfından Merinda’ ya platonik bir aşk hissetmiş ve ilk evlilik düşüncesi o zaman oluşmuştu. Ancak, Merinda onun bu hislerini hiçbir zaman öğrenemedi.
David, lise zamanlarında kararını vermiş ve evren kısır bir döngü mü, yoksa kısır olan bilinçler mi bir döngü üzerine ilk çalışmalarını yapmıştı. Üniversite bitirim tezi de bu konu üzerine olmuştu.
Laboratuvarda heyecanlı bekleyişin sonu yaklaşmak üzereydi. Profesörler arasında en yetkin kişi olan Neome bir çığlık attı ve bu çığlığın ardından tüm çığlıklar yankılanmaya başladı.
Tüm yüzlerde sevinç ve bilinmezin perdesini aralamanın beklentileri vardı. Karanlık bilinen evren şimdi bir meşale gibi aydınlanacaktı.
YORUMLAR
Edebiyatla uğraşanlara bir örnek ;
David; annesini ve babasını 2013 yılında ki tufan da yitirmşti. Tufanın olduğu çarşamba sabahı, laboratuvardan acilen gelmesini istemişlerdi ve annesinin gözlerine son kez baktığının farkında bile değildi. O sabah farklı bir gün olacağını hissetmiş, lakin; kullandığı ilaçların etkisi ile gereksiz kaygı duyduğunu düşünmüş ve laboratuvarına doğru yola çıkmıştı.
Adım adım, aldı, geldi, gitti, baktı cümleleriyle oluşturulan eserlerde ne kadar beziyorum. Kısacık öyküleştirmişsiniz ama şu kısım edebiyat için yürüdüğünüz yolda beni evet olur diyebilecek kadar ümitlendirmeye yetti. Konu kurgu elbette önemli ama bir o kadar önemli bir şey de anlatma kabiliyeti. Okurken hakikaten edebi bir lezzet veriyor okura.
UÇUK
Saygılarımla...
2013 tarihi hakkında söylenenler yüzünden açıkçası o tarih beni ürkütüyor. Fkat bir müslüman olarak her şey Allah' ın takdirine göre olduğuna inandığımdan da açıkçası rahatlatıyor beni. Güzel, ve değişik bir yazıydı canım benim. Biraz daha uzatsaydın keşke . Sevgilerimle Zeynep' ciğim.
UÇUK
Epeydir bu şekilde yazı yazmamıştım ve açıkçası epey zorladı,doğru kelimeleri bulmak ve anlaşılır kılmak için ayrıca yazının ana fikrinden uzaklaşmamak için şimdilik kısa kestim..
Herşeyi YARADAN bilir. Bizim yaptığımız da hayalgücümüzle birazcık olan bilgimizi harmanlayıp, geleceğin kıyısına uzanmaya çaılşmak..
saygılarımla,sevgilerimle...