- 1000 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Askıda hayatlar
Riskli bir ameliyata girmek üzeresiniz; ki en basit bir ameliyatın bile risk taşıdığı biliniyor artık. Yanları cırtlı mavi önlüğü giydiniz. Bildiğiniz duaları okumaya başladınız. Ve elinizde tek bir canınız var bu ameliyat oyununda.
Ya “İki” canınız olsaydı?!
Diğerini yan masada ölümle yaşam arasında gidip gelen hiç tanımadığınız bir hastaya, fırınlardaki o askıda ekmek dolaplarına ekmek verir gibi, canlansın diye verebilir miydiniz ? Yoksa yedekte mi tutardınız ikinci canınızı?
Lütfen kendinden uçuk da olsa bu soruyu başından bir ameliyat geçenler cevaplasın.
“Can almaca” diye bir oyun oynardık küçükken. Oyunda bile ne kıymetlidir o canlar. Ne kadar çok olsa gene de az gelirdi can sayımız.
Ve biz hala öldükten sonra organlarımızı kıyamıyoruz dinen bir sakıncası olmadığını bildiğimiz halde. Kaçımızın gündemine ciddi anlamda girdi organ bağışlama gerekliliği?
Hayatımın ilk ameliyatını oldum, ilk narkozunu aldım. Damdan düşenin halini damdan düşenler bilecektir. Narkoz, irademin tamamen dışında “Can” ımı iki buçuk saat askıya aldı. Beş dakikasına vakıf oldum ameliyathane ortamının. Sedyeden masaya alındığımda duaya başladığımı ama bitiremediğimi biliyorum. Ve sancılı bir uyanış. Yeniden hayata merhaba demek. İlk anlarla ilgili ilk tespitim ise; Sevdiklerinizin bakışlarında gördüğünüz ifade çektiğiniz acıyı dağıtıyor. Sizin için korkmuşlar ama şimdi şükrediyorlar ifadesi yani. Ayetin işaret ettiği zorluklardaki kolaylıklardan biri. O andan itibaren iyileşmeye başlıyorsunuz.
Hastanelerde artık rutinleşmiş ameliyatlarda şifa arayan hastalara ve kendisini uzun yıllar eğitim aldıktan sonra Allah’ ın Tıp ilmi ile donatarak şifa dağıtan çok değerli sağlıkcılarımıza hasta bakıcısından, hemşiresine, doktoruna kadar herkese Allah’ tan c.c kolaylıklar diliyorum.
Ve bu vesile ile; Bir; Yakınlarınızın böyle zorlu zamanlarında yanında olmanızı; Bir de askıdan alıp tabii ki Allah’ ın c.c izniyle canınızı özene bezene bedeninize yerleştiren doktorunuza sıkı bir teşekkür etmeyi ihmal etmemenizi tavsiye ediyorum..
Medical Park Ordu Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Jin. Opr. Dr. Mürvet Kırca Bulut . İyi ki varsınız!
YORUMLAR
Yazınızı okudum... güzel bir yorum yazmak isterdim ancak,
bu yazılmıştan daha güzelini yazamayacağımı bildiğim için Sizi yönlendirmek istedim.
Sağlıcakla kalınız...
Kadir Yeter. 02.7.2011- TRABZON.
Bakınız: http://www.edebiyatdefteri.com/siir/351663/beyaz-hemsire--tekrar