- 630 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MUTLULUK
Hiçbirimizin geçen günlerinin geri gelmeyeceği aşikar.Bunu hepimiz biliyoruz,yaşadığımız bir günü ele alalım mesala çok mutluyduk yada ruhsal bunaltılar içindeydik şimdi o günü geri getirmek mümkün değil hemde hiçbir zaman.Dünü bile geri getiremezsin çok uğraşşanda geri gelmez işte.
Bunun farkına çok geç varır insan.Ancak gün biter başını yastığına koyar ve düşünür ’’ben bugün ne yaptım ? Yapmalımıydım?Gerçekten doğru olan bu muydu ? ’’.Sorar durur bu soruları kendine fakat düne dönüş yoktur hiçbir zaman.Pişmanlık hat safhadadır belli edilmeyen duygular için.Onunlayken kurduğun her cümle beyninin içinde raks eder durur.Tek bir kelime yada cümle ile yeni bir hayata başlama imkanı varken insan bu fırsatı değerlendiremez.Kendi yargılarını yıkamaz.Çok güçlü görünmeye çalışır.Taviz vermemek ister.Kendini en üstte herkesi ise altında görür.Oysa ki ey insan senin bu yaptığın tamamen bir korkaklıktır.Acizliğin daniçkasıdır.Sen o kadar acizsin ki güçlü görünmek istediğin için kendinle iligili kararları kendin bile veremiyorsun.Sadece anlık zevkler seni kör etmiş durumda.Öyle bir acizlik ki .Sen düşün. Kendine bile yardım edemiyorsun,ve başkalırından da yardım istemeyi kabul etmiyorsun.Ne zaman korkularınla yüzleşme vakti geldiği zaman hep bir bahane bulup gidiyorsun.Şapkanı önüne alıp düşünme vakti gelmedi mi?.Eğer böyle devam edersen hayatında yaşadığın en büyük mutluluk sadece bir gün sürer ve biter. Geriye sadece hüsran kalır.Bunu da sen başarırsın zaten mutluluktan geriye bir hüsran çıkarmak.Bunu senden başka hiçbir kimse yapamaz aciz insan duydun mu beni.... !
Madem ki geçen günler geri gelmiyor.Yaşanılan dün insanda pişmanlık bırakıyor.O zaman mutlu olmak için gelecek planları yapmak gerekli değilmidir.İnsan hem geçmişine hemde geleceğine dair duyguları yaşayabiliyor ve bu duygulardan kendine bir haz çıkarabiliyorsa,geçmişteki yaşadıklarını hatırlayabiliyor ve içi huzurla doluyorsa bir hayvandan kesinlikle üstündür.Çünkü sadece hayvanlar geçmişini hatırlamaz ve hissetmez.O zaman geçmişimizden kopmak imkansız.Bunu kimse kimseden isteyemezde.Herkesin geçmişe dönme hakkı vardır insan olduğu için.
Ama geriye kalan sadece duygulardır.Kişiler,zaman ve mekan kavramı yoktur.Geçmişe istediğn kadar dönsende bir kişiyi ordan çıkarıp yanına getiremezsin.Bu yüzden mutlu edeni bul.Kendini kendinde,seni içinde hissedeni....
Güneşin yeri hep aynıdır sadece dünya yer değiştirir, o yüzden bazen göremeyiz.Mutluluğun yeride hep aynıdır sadece yanımızda ki insanlar yer değiştirir...
Mehmet Ali Gölezlioğlu
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.