AŞK-4
Sevgili arkadaşım bu güne kadar 3 makalede aşk,aşıkı ve muhabbetin kökünü anlattım . ve sonunda yazdımki aşıkın sorunu ve kapatılmamış hesabı aşkla ilgilidir ve aşıkın hesabı maşukla değildir şimdi kısa bir öykü ile dinle .
Bildiğin gibi dillere destan leyla ile mecnunun aşkı üzerin şiirler öyküler yazılmıştır ve günümüzde bile yazılıyor .aşık bilinen mecnun hali perişan olduğundan bir gün mecnunun eşireti toplanıp ve bu aşk üzerinde konuşmağa karar verirler ve kendi düşüncelerine göre mecnunu bu vahim durumdan kurtarsınlar. sonunda düşünüp taşındıktan sonra leylanın eşireti ile görüşüp konuşmağa karar verirler ve bir elçi leylanın eşiretine gönderip ve ricada bulunurlarki izin versinler mecnun bir kere leylanı görüp acısı dinsin ve hasret gidersin .leylanın eşireti bu iki aşık ile meşuku göz önüne alarak bu görüşmenin geçekleşmesi için mecnunun eşiretine haber gönderirler ve bildirirlerki siz zamanı bildirin biz leylanı getirip macnun ile buluşturalım .mecnun eşireti sevinip söylerlerki yarın öyle leyla gelsin ve biz mecnuna söylemeden ona surpriz yapalım .mecnun eşireti telaş içerisinde mecnuna söylemeden hazırlık yapmağa başlarlar ve vakit gelip leyla mecnunun köyüne gelir ve onu mecnunun çadırına götürürler şimdi iyi dinle tüm yazdıklarım bu cumlede sonuçlanacak .
Leyla mecnunun çadırına doğru yürümeğe başlar ve çadıra yaklaşır yanlız mecnun leylanın gölgesin görür görmez bayılır ve herkes telaşa kapılırki mecnunu uyandırsınlar mecnun sonunda uyanır ve yakınları şakınlık içerisinde mecnuna sorarlar ne oldu diye mecnun söyler leylanın gölgesini gördüm ben dayanamayıp bayıldım işte sevgili arkadaşım sanırım analata bildim eğer mecnunun sorunu maşukla olsaydı neden baygınılık geçirsinki mecnunun sorunu leyla ile ilgili olamazdı onun sorunu leylanın aşkı idi zira hakiki aşkta maşuk sorun değildir eğer sorun leyla olsaydı bundan daha iyi bir fırsat olmazdı .
Sevgili arkadaşım işte sonuç olarak aşık aşkla yaşar aşkla ölür bunda gayri aşık sayılmaz yani kısaca aşıkla aşk hesabı canla ödene bilir .
Saygılarımla
Prof.Dr.ALİ.R.HIYABANİ
YORUMLAR
"AŞK-4
Sevgili arkadaşım, bu güne kadar 3 makalede aşk, aşıkı ve muhabbetin kökünü anlattım ve sonunda yazdım ki, aşıkın sorunu ve kapatılmamış hesabı aşkla ilgilidir ve aşıkın hesabı maşukla değildir şimdi kısa bir öykü ile dinle.
Bildiğin gibi dillere destan leyla ile mecnunun aşkı üzerin şiirler öyküler yazılmıştır ve günümüzde bile yazılıyor. Aşık bilinen mecnun hali perişan olduğundan bir gün mecnunun eşireti toplanıp ve bu aşk üzerinde konuşmağa karar verirler ve kendi düşüncelerine göre mecnunu bu vahim durumdan kurtarsınlar.
Sonunda, düşünüp taşındıktan sonra leylanın eşireti ile görüşüp konuşmağa karar verirler ve bir elçi leylanın eşiretine gönderip ve ricada bulunurlar ki, izin versinler mecnun bir kere leylanı görüp acısı dinsin ve hasret gidersin. Leylanın eşireti bu iki aşık ile meşuku göz önüne alarak bu görüşmenin geçekleşmesi için mecnunun eşiretine haber gönderirler ve bildirirler ki, siz zamanı bildirin biz leylanı getirip macnun ile buluşturalım.
Mecnun eşireti sevinip söylerlerki yarın öyle leyla gelsin ve biz mecnuna söylemeden ona surpriz yapalım. Mecnun eşireti telaş içerisinde mecnuna söylemeden hazırlık yapmağa başlarlar ve vakit gelip leyla mecnunun köyüne gelir ve onu mecnunun çadırına götürürler şimdi iyi dinle tüm yazdıklarım bu cumlede sonuçlanacak.
Leyla mecnunun çadırına doğru yürümeğe başlar ve çadıra yaklaşır yanlız mecnun leylanın gölgesin görür görmez bayılır ve herkes telaşa kapılır ki, mecnunu uyandırsınlar mecnun sonunda uyanır ve yakınları şakınlık içerisinde mecnuna sorarlar ne oldu diye mecnun söyler leylanın gölgesini gördüm ben dayanamayıp bayıldım işte sevgili arkadaşım sanırım analata bildim eğer mecnunun sorunu maşukla olsaydı neden baygınılık geçirsin ki, mecnunun sorunu leyla ile ilgili olamazdı onun sorunu leylanın aşkı idi. Zira, hakiki aşkta maşuk sorun değildir eğer sorun leyla olsaydı bundan daha iyi bir fırsat olmazdı.
Sevgili arkadaşım, işte sonuç olarak aşık aşkla yaşar aşkla ölür bunda gayri aşık sayılmaz yani kısaca aşıkla aşk hesabı canla ödene bilir.
Saygılarımla
Prof. Dr. ALİ R. HIYABANİ"
................................
USTAYA SELÂM EDERİM...