- 985 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Bencillik
Ne kadar bencil siniz? Her şey sizin mi olmalı? Hem bu sahiplenmek en güzeli bende olsun fikri de nerden çıktı ki? Yeterine ederinden fazla ödemek çok mu marifet?
Çok ilkel bir yanımız olsa gerek bencillik. Saklamaya çalışır birçok insan o yanını. Kimiyse umursamaz bile bencilce davrandığını. İlkçağlardan kalan şu avcı-toplayıcı tavrımızdan avcı kısmını bir nebze aşmış da olsak toplayıcılık kısmında takılmış kalmışız. Toplarken de biraz abartmışız.
Her zaman insanlar içinde bulundukları çağa modern demişler. Şimdiyse geriye baktığımızda asıl modern çağ şimdiki zaman baksana uzaya çıktık diyoruz. Güldürüyor bu insanlar beni. O adamlarda barutu bulduklarında bunu söylemişlerdir muhtemelen. Yada ateşi bulan mağara adamının “artık hiç bir şey eskisi gibi olmayacak” dediğini tahmin edebiliyorum. Belki modern değiliz ama modernleşme yolunda olabiliriz. Bu yol çok uzun ve hiç bitmeyecek bir yol.
Böyle bir yolculukta aslında bencillik denen ilkelliği çoktan yolda indirmemiz gerekiyordu lakin beceremedik bir türlü. Hayatta kalma içgüdüsüne benzer bir durum galiba. Oysa bu hayatta birşeye en fazla ömrün boyunca sahip olabiliyorsun. Bazende sahip olduğunu düşündüklerin sahibin oluyor. Trajik bir durum cidden.
Benim ütopik ve komik bir hayalim var bencilliği yenme konusunda. Trafikte araçlar önüme atlamadan yol veriyorum. Şaşırıyorlar , belki o adam bu hareketten bir ders alır ve yarın bir başkasınada kibarlık yapar diye düşünüyorum. Yılmadan devam edeceğim, eminim birgün biri de benim gibi davranacak bana…
YORUMLAR
Uzun yaşamanın sırrı, başkalarına öncelik tanımaktır... bence. Azrail geldiği zaman da belki bizden önce birilerini alıp götürür :)) İşi şakası bu da... muhterem kardeşim trafikte gerçekte öncelik tanımak çok önemli. Önceliği ben alayım da geçivereyim şu ışık sarıyken diye düşündüğünüzde diğer taraftaki de aynı şeyi düşünüyor olabilir ve işte kaza... zaten kazalar hep böyle olmuyor mu kavşaklarda..
Fikrinize saygı duydum ve alkışladım.. Selâmetle kalınız...