- 935 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
ADI YOK Kİ 9
ADI YOK Kİ 9
Yaşıyorsun ya hadi selam de cümlelerin arasına da sıkıştır o sıcak sözü....!!
Aslında düşünürsen eğer şanslısın hadi hemen kur içinde, bak şu anda beni okuyabiliyorsun hatta gülümsüyorsun belki bu kelimeler beni nereye götürecek diyorsun.
Tamam dur orada, sen şanslısın, halen doğan güneşi görebiliyorsun,yarınları selamlıya bilirsin,bir gece var önünde seni örtecek kapatacak..
Hadi şimdi karar ver yarınlara temiz çık ,arın günahlarından.
Bazen etrafımda çok gözlemliyorum nasıl olsa batacak bu gemi zihniyeti ile günahlara daha da çok sarılıyor insan ,bir yudumda olsa gerçek mutluluktan kaçıyor.
Mutluluk damla bile olsa güzeldir belki küçüktür yeni doğan bebek gibi ama büyür ,büyütmesini bilirsen eğer.
Durmak mı istiyorsun,? al küçüklük resmini karşına bak oradaki masumiyetine ,hadi daha da iyi bak inan şu anda o masumiyet işleyecektir sana.
Vazgeçme kötülüğü en derin kuyulara at ne kadar batmışta olsan bir küçük sevgi iyilik çıkaracaktır seni.
Hayat o kadar hızlı bir tren ki kaçırmamak lazım onu, yoksa kim alır bizi..
Sabahtan başla ve gözlerini aç güzel ol yüreğini sıcak tut nerede kime ne iyilik yaparsan o kardır sana ,günün en büyük ödülü işte odur seni gece ısıtacak olan hatta hep gülümsetecek olan.
Yaşlıları sevmekle başla işe, ailende ki büyüklerini..
Aslında ne güzeldir dedeler nineler, hem sıcak hem derin ve hep büyüten..
Nineler ve torunlar
Ben hiç unutamıyorum ninem babamın annesini..
İçimde düşünüyorum neden sonra cevap geliyor , çünkü seni küçükken gerçekten sevdi diyor.
İşte ondan sevgiyi es geçmemek lazım sarıldığımız gibi de vermesini de bilmeliyiz.
Sevgi var ya sevgi verildikçe çoğalır bakarsın dağ olmuş yanında..
O yüzden kullanmasını iyi bil, hem şunu da unutma sevgi sadece sevgiliye değildir, çocuk lara yaşlılara duygulara denize yaratılmış tüm güzelliklere bunu yaşayanyaşar, en güzel aşkları.
İnsansan eğer yoracaksın kendini tüm hücrelerine kadar ineceksin çoğu zaman oltalarını kendine atacaksın belki sarsılacaksın ama iyiliği yakalıyacaksın.
Alzheimer ; evet ninem çocukken bana bakan ,saçlarımı tarayan ninem, ben 20 li yaşlarımdayken bu hastalığa yakalanmıştı, o zamanlar Mersindeydim ve büyük oğlum 3 yaşında filandı.
Ninem en küçük halamın yanında kalıyordu , önce o halamın çocuklarına bakmış ve büyütmüş, sonraysa bu hastalıkla beraber oda çökmüştü.
İlk kez onunla gördüm bu rahatsızlığı , sanki geçmişte yaşıyor gibi oluyordu insanları karıştırıyor, kendine bakamıyor,yemeğini dahi yiyemiyordu..
Kimse onu öpmek istemiyordu baktığı çocuklar, sanki o kötü bir hastalık taşıyormuş gibi bakıyorlardı.
Ama annem öylemi canım annem, bir gelin olduğu halde ninemin en büyük destekçisi olmuştur.
Onun sevdiği eski şarkıları onunla mırıldanmış onu sevmiş ve saymıştır..
Onu alıp ağaç altlarına deniz kenarlarına yürüyüşlere götürmüştür.
Ve bunları en içten şekilde yapmıştır sevgiyle.
SEVGİ
Anahtar ama kocaman işlemediği yer yok evet sevgi ilaç keskin bir antibiyotik.
SEVGİ EN KÖR KUYULARDA ANİDEN DOĞAN GÜNEŞ GİBİDİR...
Ben ninemi öyle çocuk gibi bakıma muhtaç gördüğümde o kadar yıkılmıştım ki içimde,işte o noktada yaşam bindi omuzlarıma büyüdüm sanki bir anda
yaşam acılarla yorgunluklarla büyütüyor insanı..
Düşündüm o zaman onu ve çocukluğumu, ben küçükken ne kadarda güçlü bir kadındı tam bir osmanlı kadını bakışları mağrur ve keskin dimdik duran anaç ve sevgi yayan..
Bilemiyorum onun sevgisi acaba bana mı çok değmişti de hiç aklımdan çıkmıyor böyle,ah ninem ne çok severdim senin dizlerine başımı yaslamayı sende rahatlamayı..
Okşardın saçlarımı kokun sanki yurt gibi gelirdi bana sıcak sımsıcak şefkati mi alırdım her defasında senden.
Sonra ninni gibi söylerdin bana sevdiğin türküleri...
Telgrafın tellerine kuşlar mı konar
Herkes sevdiğine canım böyle mi yanar
Gel yanıma yanıma da yanı yanıbaşıma
şu gençlikte neler geldi cahil başıma
türkü öylece devam ederdi küçük bile olsam hayallere salardı..
Şimdi düşünüyorum büyüdüm ve bu türküyle ilk dinlediğim andan itibaren zaman o kadar geçti ki ve hep açtı arayı açtı..
Ah nine öğlen uykularında bile torpil geçerdin bana, uyuma taklitlerimde görmezden gelirdin, bana sevgin hep özel olurdu..
Canım benim saçlarımı çok acıtırdın da yüreğimi hep tatlandırırdın sen ..
Annem ve babam çalıştığı için evimize bize gözün gibi bakardın,sevdiğimiz yemekleri yapardın.
Onlarla ,halamdan dolayı aranızda geçen her olumsuz durumda direk senden yana olurdum, gidersen eğer sessizce yanaşırdım sana kuzu gibi sokulurdum..
Biliyormu sun şimdi kelimelere saklanıyorum ya da bilemiyorum belki de sığınıyorum
yaşam çok zor bu hayat da, iyi ve özel kalmak, hırçın dalgalarda boğuşmak gibi.
Ah nine hatırlıyorum senin hep dizlerin ağrırdı, şimdiyse benim hep yüreğim ağrıyor..
Neden diyorum kendi kendime ben bu kadar duygusalım bir su damlasını hissedecek kadar duyarlı ve hep sevgi dolu..
Bu hayata katılık lazım ama nerede bende..
Ben iyilikleri seviyorum dünyayı ailemi,en önemlisi yavrularımı,onlar bana ne yaptı biliyor musun dahada iyi ve yumuşak..dahada insan..
Dahada insan olur mu diye şaşıran mı oldu evet olunur bu yaşamda birilerinin yerine kendimizi koymayı öğrenirsek,her şeyin kuş misali geçici olduğunu anlarsak işte o noktada büyürüz de zaten
HER ŞEY İNSANLAR İÇİN............
Hastalık sağlık gençlik yaşlılık ama bizde olmayan başkalarının yaşadığı her şey bize de olabilir bellimi birkaç saniye sonramız kim garantileyebilir.
ALZHEİMER VE NİNEM
bazen şaşırtıyor insanı kelimeler içinde yüzdüğün duygular farklı yönlere gidebiliyor insan anlatacağım neydi ne anlatıyorum..
Mersin , onu bana bırakmışlardı halamlar ve annemler tatile gittiler sırf ona bakmak için kalmıştım evde oğlum ve ninem.
İşim büyüktü zordu.. çünkü kendimi büyütmem ve tartmam gerekiyordu içimde girilmemiş sokak bırakmamalıydım anılarıma dönmeliydim içimdeki milada eski sevgilere ve şevkate beni büyüten kadına...
Beyin neden var düşünmek için analiz ve sorgular için..
Ama en son sevgi doğmalı düşüncelerden.
Bir gün bende böyle olacağım demeli insan düşünmeli düşüncelerini çarpıştırmalı en doğruyu bulma adına yorulmalı insan iyiyi ararken yanmalı yürek..
HER YANGIN EN GÜZEL İLACI VERİR İNSANA..yorulursan eğer sevgi adına gülleri de görürsün..
Evet ninemi aldım ve o tatilde çocuğum gibi yaptım, bir zamanlar beni naslıda sevmişti bakmıştı gözleriyle yüreğiyle ve de sımsıcak elleriyle kucaklamıştı.
Şimdi de ben ona bakmalıydım geçmişimi toprağımı içten derinden sevgiyle kucaklamalıydım.
Çok şükür yaptım da onu yapmadan bu yaşamın virajlarını geçemezsin de daha doğrusu zorlu geçitleri büyütürsün de.
Ö PTÜM KOKLADIM VE SEVDİM ONU....
geçmişteki tüm aldıklarımı vermek istercesine fırtınaya tutulmuş ça sına bir telaşla vermek istedim biriken tüm sevgileri..
Ağladım içimde ,içimde ki tüm dolaştığım sesiz sokaklarda ıslandım sağanağa verdim kendimi,ezdim dövdüm, ama büyüttüm..
Nine hani sen güçlüydün, ayaktaydın,ne oldu yaşam vurdu ansızın seni şimdi öpmek bile istemiyorlar seni bakımsız buluyorlar..
İnsan kafasını duvara vurup ta düşünmeli,sen kimsin demeli kendi kendine kimsin ki küçük görüyorsun..
Bakımmış o nedir istediğini yap en pahalı kremleri al süsleri takıları, unutma hepsi sen gibi bir anda gider.
AMA SEVGİ VAR YA SEVGİ TOPRAĞIN GİBİ TOK ANANIN SÜTÜ GİBİ AK O İŞTE YOLDA BIRAKMAZ SENİ..
işte hep insan olmak lazım o nokta da insanlığa giden yoldaki tüm zincirleri kırmak lazım.. sonsuza.
Unutmayalım ki en güzel sevgi yoldan çıkarmayandır büyütendir, ısıtandır ve bize geri dönüşü olandır.
Hatice Nilüfer Karataş
YORUMLAR
"evet ninem çocukken bana bakan ,saçlarımı tarayan ninem"
sevilmeye, okşanmaya, bir çocuk bile olsak ne kadar muhtacız,,
büyüdükçe,, yine depreşiyor bu duygularımız..
Yıllar önce babam da biz küçükken okşardı saçlarımızı,,, annemin okşadığını da hatırlarım ama babamınki bir başka güzeldi,, şımarmayalım diye bizleri uykumuzda öperdi,, 25 yıldır hasretim babama,, ahh,, baam olsaydı şimdi yanımda,. akıl danışsaydım yine. benim ninelerim ve büyükbabalarım oldu olmasına da, bizden uzaklardı,, araya soğukluk girmişti yıllar önce,, ninesiz ve dedesiz büyüdüm,, 25 yıldır da babasız..
Artık bizler baba olduk,,
saçımı okşayan babam yanımda olsaydı,,,
hiç bi şey istemezdim..
hiç bi şey..
babamın kokusu yeterdi bana..
ilgisi,, bilgisi,,yetirdi..
25 yıl oldu,,,
dün gibi sanki..
Bu cuma sabahı denk geldim yazınıza.Çok sık okuyamasam da hoşuma gitmiyor değil yazdıklarınız.Fotoğraf da çok iç açıcı.Tebriklerimle...