- 1066 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Sokak Çocukları...
Erken büyümek zorunda kalan çocuklar...
Hayallerini hep cebinde taşırlar,
Yaşayamadıkları, hep uzağa dalan gözlerinin buğusunda gizlidir.. Kirli yüzlerinde bir topun peşinden doya doya koşamamanın kederi bulunur.. Onların hiç bisikletleri olmamıştır... Okula gitmek belki hayal, belki imkansızdır... Erken büyüyüp, çocukluğunu yaşayamayan çocuklar, erkenden yaşlanırlar.. Bir şey istemeye hakları yoktur.. Çünkü alıcak babaları olmamıştır... Yetim diye nitelendirilirler.. Ama aslında kimseler bilmez ki, en güçlü onlardır.. Çünkü Yalnızlardır.. Yaslanacak ne ne duvarları, ne de dostları bulunur.. Soğuk, yıkık duvarlardan başka...
Erken büyüyen çocuklar, hayatı herkesten daha iyi tanırlar.. Bir şekerin kıymetini herkesten iyi bilirler.. Bir ailenin sıcaklığını... Bir sobanın yanında kıvrılıp uyumamışlardır hiç.. Bu duyguyu tatmamışlardır.. Onun yerine kimisi sokakta belki bir inşaatın bir odasında topladığı kağıtları yakarak ısınır, kimisi de sığınacak ya bir sandal içi, ya da bir bank köşesinde.
Onların hayallerini öldürürler, ama hep o çocuklar ceplerinde saklarlar.. Olmayan misketlerin renk renk hayallerini kurarlar.. Yorulmamanın, sıcak odanın hayalini de imkansızlıklarına ekleyip uyurlar..
Aslında kimse üzemez onları, çünkü kimsenin omuzunda ağlayamazlar.. Hiç bir zaman doymayan karınları, evinde yemek beğenmeyen çocukalrı hatırlatıyor bana... Belki "Anne" kelimesinin bile ne manaya geldiğini bilmezler... Ağladıklarında ne derler bilinmez...
Nevin Akbulut
BirŞubatİkiBinOnBir---23:45
Sokak Çocukları... Yazısına Yorum Yap
"Sokak Çocukları..." başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.