TÜRK VE ALEVİ
TÜRK VE ALEVİ
Sevgili canlar bir çok cahil bağnaz insan tarihi okumadan yorumlar yapar. Efendim bunlar ALEVİ ve SÜNNİ diye yorumlar yapar. Kim bu milletler biraz irdeleyelim. İSLAMİYET’in ilk yayıldığı dönemlerde Arap olan müslüman Arap olmayan müslümanlar diye ikiye ayrılır. Arap olmayan müslümanlar Bugünkü Türklerdir. Hz.MUHAMMED islamiyeti ilk yaymaya başladığı dönemlerde en büyük desteği türklerden almıştır. O güne kadar Şemanizim denilen bir dine tapan Türkler hem de islamiyetin kabulunde zorlanmadı hemde kendi dini olan şemanizm’den hemen sıyrılamadı. O dinin izleri halen günümüzde bile hissedilir derecede vardır. O izler özellikle türklerin Alevi kesiminde çok rastlanır. Sünni kısmında daha az görülüyor.Peki Türkler nerede ayrılmaya başladı. Bunu bilmek çok önemli.Hz. Ali’nin torununun oğlu Hz. Hüseyin’in torunu olan 6. İmam. İmam CAFER’İ SADIK imam olduğu dönemlerde kutuplaşmaların farkına vardı. İslamiyet içinde fikir ayrılıklarına son vermek için insanları bir çatı altında toplamaya çalıştı. Ancak başarılı olamadı. O günlerde bir kaç tarikat baş gösterdi. Cafer’i Sadık’ın yanında kalanlara CAFERİ denildi.
İşte o caferiler bu gün anadoluda Alevi dediğimiz kişilerdir. Yani Hz. Muhammed soyunu savunan kişilerdir. Sünni kardeşlerimiz diğer tarikatları benimsedikleri için inanç ve kültür farklılıkları baş gösterdi. İmam Cafer’i Sadık doğumu hicrettin 80. yılı VEFAT 148. 68 yıl yaşadı. Türklerin yoğun yaşadıkları bölgeler İran ve Mezopotamya Yani büyük bölümü bugünkü Türkiye ama o günden beri bir türlü anlaşamadılar.
aynı soyun kandavası sürmesi tabiki başkalarının işine yaradığı için hep körüklendi. Bu gün bile Alevi ve Sünni diye ayrımlar yapan başta bizim kendini bilmez siyasilerimiz değilmi.Bu cahaletten dolayı Tarih boyunca bir çok katliyamlar oldu. En büyük katliyam Yavuz Sultan Selim dönemin de yaklaşık 35 bin Aleviyi katletmiş ve O dönemde iran Türklerin elinde olmasına karşın iran seferi yaparak Şah İsmaili yenerek Türkü Türke kırdırmıştır. Bu gün iranda yaşayan halkın çok büyük bölümü araplaşmış türklerdir. Biliyormusunuz umarım bu yazımızı okur bazı kişiler bizim kim olduğumuzu araştırır ve öğrenir. TÜRKÜ Türke kırdıran ve ayrımı yapanların müslümanlık dinine aykırı davrandıklarını bilmeleri gerekir.Sevgiyle kalın. gazeteci yazar sıtkı demir .Alevilerin oyunu istemek için aleviliği bilmek gerekli
YORUMLAR
İlmi bir yazı için çok yetersiz.
Yanlış ya da yalan demiyorum. İlmi gibi görünen ama kanaat ve temenniden oluşan bir iki paragraf.
Bu konu elbette çok çok önemli.
Ya dokunulmamalı ya da çok derinliğine işlenmeli.
Alevilik HZ. Aliyi sevmekse kimsenin bir diyeceği olamaz tabii.
Yozlaşan fikirleri savunan ve dinini bilmeyen hatta sapkınlığa pirim veren görüşleri İslama mal etmek de çok yanlış olur.
----------------------------------------------------------------------
Biliyormusunuz umarım bu yazımızı okur bazı kişiler bizim kim olduğumuzu araştırır ve öğrenir. TÜRKÜ Türke kırdıran ve ayrımı yapanların müslümanlık dinine aykırı davrandıklarını bilmeleri gerekir.Sevgiyle kalın. gazeteci yazar sıtkı demir .Alevilerin oyunu istemek için aleviliği bilmek gerekli
---------------------------------------------------------------------------
Yukardaki sözleriniz çok doğru. Lakin siz- biz diye ayırmak da bir hata. Hz. Mehdi ilk iş olarak meshepleri kaldıracaktır.
Allah'ın dinini bile parti tutar gibi sahiplenmek ne gaflet.
Emeğiniz ve yazınıza teşekkürler.Ben de dilerim insanlar iyi araştırır ve hoşgörülü olabilmeyi öğrenir.
Selamlar.
sıtkı
Engin Tatlıtürk
Hz. Ali Alevi değildi. Olması da imkansızdı. Mühim olan Sahabe gibi Peygamber ahlakı ile ahlaklanmak ve Kuran'a- Sünnet'e uymaktır.
Hz. Ali Ehlibeyt (Peygamber ailesinden)'dir. Peygamberin ve İslamın göz bebeğidir. Allah'ın en sevdiği kullardandır. Senin camin- benim camim Ya da senin Allah'ın- benim Allahım olamaz. İnananlar ve Allaha inanmayanlar diye iki kavim vardır yeryüzünde.
Önemli olanda bu.
Parti tutar gibi din ve meshep tutulmaz. Takım tutar gibi " Ölmeye, ölmeye geldik" diye yırtınılmaz.
Din ve Allah adına katliam ve zülüm yapılamaz . Hoş görülemez.
Ama kan davası haline de getirilemez.
Allah doğru yoldan ayırmasın hiçbir inanı ve yardımcımız olsun.
Teşekkürler sayın Sıtkı Bey,
Aslında aynıyız... Farklı olan ise birilerinin toplumları bölme çabası. Alevi komşum, arkadaşım var ve şu güne kadar hiç incinmedim.
Gerçekten en küçük zorlukta çok yardımseverliklerine bizzat şahidim.
Şimdi niçin birileri Alevi Sünni diye etiketleme çabasındaki?
Yani bunu her iki (kendilerini öyle gören gruplar) kesimde böyle görüp birileri vasıtasıyla bölme peşinde.
Şimdi biz Aşık Veysel'i dinlerken ders çıkarmıyorsak ayıp bizim.
Topraktan başka hiç bir şeyi olmayan insan topraktan gelip toprağa dönecek.
Ama nedense illa siyasi ranta dönüştürülmeli.
Halk bunu anlamalı artık.
Aptal topluma çoban lazım bizler sizin gibi araştıran bir toplum olduğumuzda siyasiler bunun yani bizleri böyle aptalca meselelerle oyalama çabasında olmayacak gerçek işini topluma hizmet işini görev bilecek ve kaygısı bu yönde olacak.
Teşekkürler