Sevmek Ve Evcilleştirmek
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
—Neden bir koyun resmi çizmesini istedin? dedim.
Beni hiç duymamış gibi davrandı, tekrarlamak istedim ama biliyordum ki bana cevap vermeyecekti. O sadece benimle konuşmak istedikleri çerçevesinde benimle konuşacaktı. Bunu bilmek üzüyordu , çünkü ona sormak istediklerim vardı. Ondan öğrenmek istediklerim. Neden, diyecektim , niye böyle yaptın. Ama biliyorum ki o sorularımı hiç cevaplamayacaktı.
Bu mavi gezegen karmaşıktır demek istedim ona, senin gezegenine benzemez. Burada yanardağları kimse süpürmez. Hem öyle büyüktür ki… Kaybolursun, seni incitirler ,umursamazlar. Pişman olursun o küçük gezegenini ve kibirli gülü terk ettiğine ama diyemedim. İnsanlar ve onların komik yalanlarına dolanır ayakların, diyemedim.
Gözleri öyle uzak bakıyordu ki.
Öksürdüm, bana baktı konuşmak istediğimi anladı. Önce davrandı.
—Çöldeki kaktüsün bana dediklerini hatırlıyor musun? dedi.
—Evet dedim.
—Sen de mi öyle düşünüyorsun? dedi.
—Benim ne düşündüğümden ziyade hayatın bana gösterdikleri önemli . Belki seni kıracak ama ne yazık ki o doğruyu söyledi küçük dostum, İnsanların kökleri yok o yüzden bağlanamazlar dedim.
—Biliyordum, anlamıştım daha o dağa tırmandığımda buranın çok sert, acımasız ve kuru bir yer olduğunu dedi.
Gülümsedim.
—Eğer senin gezegenin seni mutlu etseydi bu yolculuğa çıkmazdın. Galiba mutluluğu istemek gerekiyor ne dersin?
—Belki bir kerecik kal deseydi, dedi.
Başımı salladım.
—Ama gitmeni de istemiyordu ve sen biliyordun, dedim.
—Kalmamı da istemedi ama dedi üzüntüyle.
Kumun üzerine elindeki sopayla bir şeyler çiziyor, ben de onu izliyordum.
—Benim seyahatimde en çok hangi bölümü sevdin? dedi.
—Zor bir soru bu ,hepsi öyle güzeldi ki. Ama eğer illa benden bir seçim istiyorsan o tilkiyi evcilleştirdiğin kısmı derim.
—Neden? dedi merakla.
Heyecanlanmıştım, onca zaman en sevdiğim bölümü niye sevdiğimi hiç düşünmediğimi fark ettim. Derin bir nefes aldım. Doğru dürüst cümleler kurmalıydım. Her ne kadar bu aralar bunu çok iyi yapabildiğim söylenemez ise de şimdi yapmalıydım, bunu borçluydum Küçük Prens’e.
—Çünkü insana umudun hiç bitmeyeceğini gösteriyor, dedim.
Gözlerini parladı, mutlu olmuştu bu cevaba.
—Okusana biraz, dedi.
Kitabı elime aldım hızlıca sayfaları çevirip yirmi birinci bölüme geldim. Dikkatli bir şekilde bana bakıyordu. En sevdiğim yerden okumaya başladım.
Tilki uzun süre küçük prense bakar ve sonra da,
—Lütfen, evcilleştir beni! der.
—Çok isterim, diye karşılar küçük prens. “Ama burada çok kalmayacağım. Bulmam gereken yeni dostlar ve anlamam gereken çok şey var.”
—İnsan ancak evcilleştirirse anlar, der tilki.
“İnsanların artık anlamaya zamanları yok. Dükkânlardan her istediklerini satın alıyorlar. Ama dostluk satılan dükkân olmadığı için dostları yok artık. Eğer dost istiyorsan beni evcilleştir.”
Ben okumayı bitirince,bir süre sustuk. Güneş batmaya başlamıştı, gözlerini öylece güneşe dikmiş hiç kıpırdamadan onu izliyordu. Güneş’in batışını izlemeyi çok sevdiğini biliyordum. Onunla daha yakın olmak istiyordum, Güneş’in batışı, işte bunu kullanabilirim diye düşündüm.
—İnsan üzgün olunca güneşin batışını seyretmekten hoşlanır. Gerçekten Güneş’in dakikada bir doğup battığı bir gezegen var mıdır? dedim.
Cevap vermedi.
Biraz duraksadıktan sonra devam ettim.
—Olsa ne olur ki bir güneş o sıklıkta batıp doğarsa onu izlemenin bir anlamı da kalmaz küçük dostum, dedim.
— Olur mu hiç öyle şey! Güneş, Güneş olduktan sonra onun tez batması, ya da geç batması ne mühim? Sonra şöyle düşünmelisin, sizin gezegeninizde yirmi dört saatte bir batıp doğuyor, ama başka bir gezegende bu daha geç de olabilir; o zaman, o gezegende güneşin batışını izlemek daha mı güzel, ya da daha mı farklıdır dersin?
—Bilmiyorum, dedim mahcubca.
/nun/
/Küçük Prens ile Mavi Gezegen sohbetleri tatil dönüşü devam edecek:)/
YORUMLAR
güzelliğin bereketi..:)
tebriklerim günün yazısına hayata kattığınız eşsiz güzelliklere iyi ki varsınız sevgili NuniLe...
sevgim saygım selamlarımla...
O qué
İyi ki siz de varsınız ve bizimlesiniz.
Sevgilerimle...
Yazını bir kaç kere okudum sevgili Nunile.
Doğru yolda olan birine ne denilir ki.
Virginia Woolf diyor ki: okuduğunuz kitapla ilgili bir eleştiri, hiç değilse deneme yazın,bu sizi geliştirecektir.
Çok güzel başarılarının devamını dilerim. Kutlarım çalışmalarını.
sevgiyle
O qué
yorumlar alması çok mutlu ediyor.
Çok teşekkür ederim güzel şair.
Saygılar, sevgiler.
O qué
Hikaye hoşmuş da yazarın tavrı aynı değilmiş!?
Ne yani ben sevimsiz miyim? :D
Araya reklam hiç de fena fikir değil aslında :)))
Üç beş günlük tatilin aramızda lafı olmaz diye düşündüğüm için yazayım demiştim .
Çok hoşsunuz ya çok güldürdünüz yine beni.
Teşekkür ederim , size de aynısından dilerim.
Sevgiler, saygılar
O qué
Çizdiği şeye gelince mesela çok heybetli bir baobab olabilir:)
Kendi gezegenindeki gibisinden .
Sevgiler saygılar...
ÇOK ÇOK GÜZEL HARİKA BİR ÇALIŞMA YAZARI KUTLUYOR SAYGILARIMI SUNUYORUM.
O qué
Saygılarımı sunuyorum ben de.
farklı bakabilen göz değil kalptır
ve ancak farklı bakabilen fark yaratabilir
okudukça anlıyorum ki çok şey katacaksınız...
devamını sabırsızlıkla beklemeye başladım...kutluyorum
O qué
Teşekkür ederim...
Sevgiler, saygılar
güneş sabahın köründen akşamın kör karanlığına kkadar bizde değişen ne?
bu anlamlı sohbete kulak misafiri olduğum için memnunum .
sevgiler.
O qué
Sevgiler...
O qué
Tam olarak neresi olduğunu anlayamadım ama eminim daha ona benzer çok hata vardır.Bulursam hemen düzeltmeye çalışacağım.
Sevgiler..
Kutladım Niğdelinin emin adımlarındaki ebemkuşağına takılı sesini...
tebrikler...
O qué
Sevgiler, saygılar...
O qué
Ben de sizin güzel yazınızı burdan tebrik ederim..
Sevgiler saygılar..
Farklı bir tarzda yazdığınız deneme, bana çok güzel çocuk öyküleri yazıp, bunda da çok başarılı olacağınız intibaını verdi.
Güne gelmesi çok doğal, tebrikler, selam ve başarı dileklerimle.
O qué
Saygılar, sevgiler...
- Mavi bir gezegen için fazla dağ var burada.
Dağlardan sorumlu kişi benmişim gibi utandım.
- O kadar çoklar ki, diye devam etti, arkanı dönemiyorsun onlara. Hangi yöne başını çevirsen onlar sana bakmaya devam ediyor.
- Gözlerini kapa o zaman. Yüreğin nasıl olsa onları görmeyecek.
- Görmeyecek ama gölgelerinin soğukluğunu da hissetmeyecek mi?
O kadar güzel bir metindir ki Antoine Amcanınki, size Küçük Prensi yakalatır ve konuşturur. Güzel bir sohbet olmuş sizinki.
İlhan Kemal tarafından 6/30/2011 12:32:05 AM zamanında düzenlenmiştir.
O qué
Çok teşekkür ederim bu güzel yorum için..
Sevgiler, saygılar...
O qué
Sevgiler, saygılar asran hanım
O qué
Sevgim sonsuzz :)
O qué
Sevgiler, saygılar