- 501 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AHLAKLI VE HAYSİYETLİ YAŞAYACAĞIM
KAYNAKTAN DERYAYA
LEBİDERYA
AHLAKLI VE HAYSİYETLİ HAYSİYETLİ YAŞAYACAĞIM
Bugünkü yazımızın konusu; asayişte yaşanan sıra dışı olaylardı.
Fakat bu sabah almış olduğum bir haberle irkildim.
Afyon’da ikamet eden bir kardeşimizin lise 2. Sınıfına giden kızı beş dersten sınıfta kalmış.
Buna çok fazla üzülmüş olmalı ki; bu sabah intihara teşebbüs etmiş. Çok şükür ki; zamanında fark edildiği için de yeniden sağlığına kavuşturulmuş.
Bu nedenden dolayı yazımın konusunu değiştirdim.
Adamlığın, insanlığın, haysiyetin, ahlakın, seviyenin;
İlköğretim, lise, yüksek okul, fakülte gibi yerlerde öğretilmediği gerçeğini hepimiz, künyemiz gibi bilmekteyiz.
Bu saydığımız değerler; insan hayatının olmazsa olmazı olduğuna göre;
Bu değerlerin verildiği ve uygulandığı yegâne yer ailedir.
O halde;
Okula başlayan öğrenciyi yönlendirme görevi de; ailenin asli vazifesidir.
Okulda; adamlık değil, meslek öğretimi yapılmaktadır.
İlköğretim ve lisede; mesleki yönlendirme yapılmadığı için;
“Dersane imparatorluğu.” Kurulmuştur.
Yani eğitim sistemimiz; öğrenciye de, topluma da, geleceğe de hitap etmemektedir.
Ders diye belirlenen konuyu ezberleyenler; diploma sahibi olmaktadır.
Sonra dersane esareti; sonra öğrenciyi yönlendirme; sonra biteviye ezbere dayalı derler… Sonrasında bir diploma daha...
Sistem bu…
Para tuzağı kurulmuş, veliler buna itiraz bile edemiyor.
Dersane lobisi bütün azametiyle “Eğitim sistemi.” Üzerinde ağırlık oluşturmuştur.
Bugünkü sistemde; dersaneye gitmeyen var mı?
Gitmeyenin bir yüksek okulu kazanma şansı var mı?
Yok…
O halde;
Evlatlarımızı eğittiklerini söyleyenleri ne kadar samimi buluyorsunuz?
Size bu konuyla alakalı bir de örnek arz edeyim de; dehşeti görün, duyun…
“Veli – Benim kızım beş dersten sınıfta kaldı, sınavlarda başarılı olabilmesi için nasıl bir yöntemle ders çalışabilir?
Eğitimci – O yaştaki kızların aklı başka yerde zaten.
Veli - Benim kızımın ahlakından ve saygısından asla şüphem olmamıştır. Her zaman kontrol etmişimdir, en küçük bir hatasını da görmediğim gibi, kimse böyle bir yakıştırma yapamaz.
Eğitimci – Ahlak para etmiyor.”
Bu kadar ahlaksız bir cevap olabilir mi? Bu kadar ahlaksız bir suçlama olabilir mi? Bu kadar ahlaksız bir söylem olabilir mi?
Böyle ahlaksızlar maalesef ki bu camianın içinde “Eğitimci.” Olarak durabilmektedirler.
Ahlakın adını “Etik.” Yaptıktan sonra; ahlaki erezyon hızlanmıştır.
Okulların öğrenciye; “Diploma.” Dışında kazandırdığı pozitif bir değer söyleyebilir misiniz?
Afyon’da bulunan kardeşimizin evladı bugün “Beş.” Dersten kaldı diye teşebbüs ettiği intihar girişimi sonunda vefat etseydi…
Kim, hangi sistem, bunun sorumlusu olacaktı?
O aileye düşen ateşi kim söndürecekti?
Hiç kimse…
Bu gerçeklerin ışığında;
Büyüyünce ne olacaksın? Sorusunun doğru cevabı;
“Adam gibi adam olacağım, ahlaklı ve haysiyetli yaşayacağım, etrafımdaki insanlara saygılı davranacağım, çalışkan olarak mesleğimi ahlaki kural ve kaideler içinde icra edeceğim.” Şeklinde olmalıdır.
Oysa bu soruyu sorduğumuzda aldığımız cevapların hiç birinde yukarıdaki cevaba benzeyen cevap bulunmamaktadır.
Farklı cevapların tamamı mesleki konudaki cevaplardır.
İnsani, vicdani ve ahlaki cevapların verilmesi; hedeflerin daha doğru belirlenmesinde önemli faktör olduğunu da hesaba katalım.
Özetle;
Diploma meslek kazandırır.
Siz; evlatlarınızı önce insan olarak yetiştirmeyi hedefleyiniz.
Evlatlarınız sınıfta kalabilir, bütün dersleri zayıf olabilir.
Evladınız; ahlaklı mı?
Bu sorunun cevabı “EVET.” İse;
SİZDEN DAHA HUZURLU KİM OLABİLİR?
Kadir DURAK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.