- 538 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
NASIL ANLAŞIYORUZ ?
Çevremde 10 kişiden 8’inin yada 9’unun konuşmalarında aynı şeye rastladım.Kendilerine göre anlamlı , incelediğimiz zaman hiçbir anlama gelmeyen kelimeler kullanıyorlar.Ben uyarmaya ve düzeltmeye çalıştıkça , çoğu kişi tarafından ’’UKALA’’ diye adlandırıldım.Fakat bunun çok bilmişlik ile alakası olduğunu düşünmüyorum.Dilimizi değiştirmek için büyük bir çaba sarfediyorlar adeta.Hangi dili konuştukları konusunda bir şey diyemeyeceğim.Türkçeye karıştırmadıkları dil kalmadı çünkü.
Dün akşam internette bir sitede lise 3. sınıfı bitirmiş bazı öğrencilrin yazdıklarına şahit oldum.Benim için bu bardağı taşıran son damla oldu.Artık insanlar konuşmalarıyla kalmıyor, değiştirdikleri kelimeleri yazıyada yansıtıyorlar. Böyle insanlarla aynı yerde yaşamaktan rahatsızlık duymaya başlıyorum.Bir insan nasıl bu kadar duyarsız olabilir? Tamam, belki insan konuşmasını hemen düzeltemeyebilir, ama yazıya ne demeli? 11 yıl türçe dersi görmüş bir kişi dilini nasıl kullanılacağını öğrenememişse, o kişinin bu ülkede yaşamaya layık olduğunu düşünmüyorum. Bu şekilde konuşurken bu topraklara basan insanın vicdanı sızlamıyorsa, bu kişileri Türkçe katili olarak adlandırabiliriz. Türkçemize yapmadıkları kalmadı artık. O kadar benciller ki düzeltmeye çalışanlara suçlu gözü ile bakıyorlar. Bir insan kendi diline sahip çıkamazsa, ülkesini koruyamazsa, başka ülkelerin himayesi altına girer ve herkesin gördüğü gibi durumumuz da ortada zaten.
Bizler bu ülkenin bireyleri olarak dilimizi korumak için mücadele etmeliyiz. Herkesin bu konu da duyarlı olmasını istiyorum. Türkçemiz konusunda çevremizde yanlış konuşan insanları uyarmalı ve yanlışlarını düzeltmeliyiz. Bir süre sonra belki sizden sıkılacaklar, tekrar uyarılacak mıyım tedirginliği yüzünden yanınızda bile bulunmak istemeyecekler; ama olsun siz bu mücadeleden vazgeçmeyin. Ben etrafım da bulunan insanların yanlışlarını söylediğimde, onları dilimiz konusunda uyardığımda sırf bu konu yüzünden benden sıkıldıklarını söylediler, yanımda durmak istemediler, ukalasın bile dediler.Bu sözlere aldırış etmemeliyiz. Lütfen türkçemizi öldürmelerine izin vermeyin. Sürekli hatalarını yüzlerine vurun, sürekli uyarın. Bir ülkenin en önemli unsuru dili ve dilinin nasıl kullanıldığıdır. Dilimize, Türkçemize sahip çıkarak asıl benliğini tekrar kazandıralım.
GÜLDEN TEMİZ
26 Haziran 2011
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.