- 768 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
kadinlarimiz
Merhaba diyerek baslamak istiyorum yazima,
benden " Kadin sorunlari " ile ilgili bir yazi yazmam istendiginde ilk aklima gelen kelime dünyada Kadin olmaktan daha zor bir sey varmi? diye düsündüm kendimce...
Yazi basligini görüp yada yazilanlari okuyup Feminst diye damgalamanizi istemedigimden ( cok karsilastigim bir durum) sadece sunu söylemek isterim ben feminist degilim... bir oglum var ben nasil feminist olurum yahu.. Kaldiki bir cok feminst gecinen Kadinin evlerinde nasil bir hayatlari olduguna bire bir sahit olan bir insanim...
Bir cinsin diger bir cinse karsi olmasi bana göre sacma bir sey.. sanirim pek cok kisi böyle düsünüyor ama sunu bilmelisinizki bu dünyada kadin erkeksiz, erkekde kadinsiz olmaz..
evet ne diyorduk Kadin sorunlari: dünyada kadin olmak basli basina bir sorun cünkü kadinlarin ezilmisligi taaa cocukluktan basliyor bundan 30-40 yil öncesine bakacak olursak bir evde erkek cocuk dünyaya geldiginde senlikler kurulur baba adayi sokaklara, caddelere kosar her yerde gururlana gururlana " Erkek " evladi oldugu icin caka satar, kiz cocugu dünyaya gelincede matem tutardi... dedimya taaa cocukluktan basliyor ezilmislik, hor görülmüslük..
Dünyadaki kadin sorunlarini yazmak istemiyorum önce kendi ülkemdeki kadinlarin sorunlari diyorum..Cünkü; eger bir sey basarilmak isteniyorsa önce kendi icimizden baslamali diye düsünüyorum kendi ülkemdeki kadinlarin sorunlari cözülmedikce dünya kadinlarinin sorunlarina nasil yardimci olabilirizki ? kendi ailesinde bireysel esitligi saglayamayan insanlarin kalkip televizyonlarda, gazetelerde, dergilerde savunmasina ben ancak gülerim...
Benim ülkemde dayak yeyip, ezilip, horlanan, hatta tecavüzün bile artik suc sayilmadigi (!!!) gerektiğinde "erkegin"in tüm isteklerine boyun egmek, sürekli birilerinin kanatlarinin altina siginip yasamak zorunda kalan kadinin bu durumunu anlatmanin bir yolu bulunamadi henüz..evet Dünyanın neresinde olursaniz olun "Zordur Kadin Olmak" ama benim ülkemde daha bir zordur Kadin olmak Anne olmak...
evet birilerinin kanatlari altinda yasamak belki hos bir duygudur ama inanin kendi kanatlarinizla ucmanin keyfi bir baskadir.. var oldugunuzu göstermek ev icinde önemsenmek evin temel taslarindan biri oldugunuzu göstermek, bunca yildir süregelmis aliskanliklari, tabulari yikmak ne kadar zorsa kendi varliginizi götermekte o denli güzeldir..
21. yüzyilda yasadigimiz bu günlerde eskiden oldugu kadar olmasa bile hala bu gibi durumlarla karsilasmak mümkün (fazlasiyla). Bunda kadinlarimizin sucuda göz ardi edilebilecek degil dogrusu. Cünkü; kadinlarimiz kendini gelistirmiyor "Baba " egemenliginden cikip "Koca" egemenligine giriyor sanki yasam bunlardan ibaretmis gibi.. Kendisinin bir birey oldugunu bile düsünmeyen kadinlarimiz var. Oyasa kadinlarimiz bu gün siyasetten tutunda teknolojiye kadar her alanda basarili oluyorlar, sizde neden bunlarin arasinda yer almayasiniz bir sorun kendinize isterseniz??
Simdi bu kadar kolaymi? diyen kadinlarimizin sesini duyar gibiyim yada icten ice kizabilirsinizde... elbette kolay degil bunu benim kadar iyide kimse bilemez sanirim kolay olmadigini hatta cok zor oldugunu biliyorum önemli olan sadece bedellerini ödemeye hazir olmak ve basarmaya azimli olmak..
Neden kadinlarimiz dayak yediginde bunun asagilayici bir sey oldugunu düsünmüyorda kocam döverde-severde yada gözüme makyaj yapmadim kocam mor rengin cok yakistigini söyledi bana diyerek bunu espritel bir hale sokmak dahami az asagilayici ?? yada tecavüz artik suc sayilmiyormus diye okudugum haber oysa pek cok kadin zaten bunu evinde yasiyor aradaki fark baska bir tarafindan degil ama kocasi tarafindan tecavüze ugruyor ve bunu esine karsi görevlerini yapmak olarak nitelendirerek gene espritel bir hale sokuyorlar..
Benzer durumlari yasayan o kadar cok Kadin varki ve tanidiklarim yakinen sahit olduklarim belki inanmayacaksiniz ama neden ayrilmiyorsun sorusuna pek cogunun bahanesi hazir, " cocuklarim icin" bu bahaneden baska bir sey degildir.. kaldiki cocuklarin bu tip bir ortamda tedavisi mümkün olmayan piskolojik yaralar aldigini birbir bilen biriyim.. dürüst olalim pek cocugu iste evime ekmek geliyor yedigim önümde yemedigim arkamda daha ne istiyeyim diyerek sesini kesip oturuyor bu durumda tabiki karsinizdaki insan sizi esyasi mali gibi görecek istedigi gibi davranacaktir..Siz kendi varliginizin ne kadar degerli oldugunu bilmezseniz karsinizdaki nasil bilsin degilmi ???
Buraya kadar yazmis olduklarim sadece aile icinde olan seyler birde disarda yasananlar var ki göz ardi edilecek gibi degil.
Calisan üreten kadinlarimiz, emekci kadinlarimiz, yanliz basina ayakta durmaya calisan kadinlarimiz, evini gecindirmeye calisan kadinlarimiz ahh ne zordur onlarin hayati kimse bilmez bilmek istemez...
Suna inaninki yanliz yasayan evini gecindirmeye calisan, emekci kadinlarin durumu evde cay kahvesini icip dizi filmleri takip edip ve kocasinin dayagina, asagilamasina boyun büken kadinlardan daha zordur hayata tutunmaya calisan kadinlarin hayati...
Örnegini uzakta aramama gerek yok sizlere kendinden örnek vereyim isterim, bir fabrikada 3 vardiya calisip 2 cocuguma bakmakla yükümlü bir insanim tek basima.. demin demistimya bedellerini ödemeye hazir olmak... Cogu kadina göre benden daha rahati yok kararlarimi kendim veriyorum, kendi parami harciyorum ama madalyonun diger yüzünü bilen yok !!!! mesela bir erkek arkadasimla bir yerde cay kahve icsem benim arkadasimla ne paylastigimi düsünmeden yargilanmaya bile gerek görülmeden idam sehpasina cikarilirim, bosandiktan sonra en yakin sandigim arkadaslarim bile kocalarini kiskanir oldular o güne kadar baci-kardestikte degisen ne?? bana göre hic bir sey onlara göre coksey aci bir durum hemde cok aci zaten bizler acinacak hallerimize gülmüyormuyuz?? bunlar sadece kücük basit örnekler örnekleri cogaltmak mümkün..
Özüne bakacak olursak hic erkekleri suclamasin kadinlarimiz.. Kadini asagilayan hor gören yinede kadinlar... Kadinlarin bu gün yasadigi sorunlarin % 50 si Erkek egosuna aitse diger % 50 side kendi hemcinslerine ait tabi bunu sadece objektif bakan insanlar görebiliyor geriye kalan kisim ise bana dokunmayan yilan bin yasasin tadinda hayatini devam ettiriyor....
Son olarak ben profesyonel makale yazari degilim... Siradan kendimce güzel olan siradan bir hayat yasiyorum hayatin tüm zorluklarina ragmen.. diyecegim su ki eger esitlik, özgürlük istiyorsaniz kollari sivamanin zamanidir bu gün Kadin haklarini, kadinlari savunan binlerce erkek bile varken siz bir kadin olarak neden bu yolda kendinizi gelistirmeyesiniz?
Yüreginizden Sevgi hic eksilmesin...
Zühre Ayhan
icimin hep tenha kaldigi bir yer Almanya...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.