- 1650 Okunma
- 14 Yorum
- 0 Beğeni
BAŞKALDIRI / YORUM
Sevgili Dostlar..
Bu güne kadar birbirimizin şiirlerine beğenimizi ifade eden yorumlar ekledik..
’Çok güzel bir şiir’ , ’Yüreğinize sağlık’ ve saire...
Ama görün ki bu tip yorumlar bazı kişilerin işgüzarlığı yüzünden neredeyse öcü gibi görülmeye başlandı ve site yönetimi tarafından’yorum kirliliği’olarak adlandırıldı...
Dünkü şiirimin altında bu durumdan duyduğum rahatsızlığı dile getirdim.Ve bunu Değerli Site yöneticimiz Ansızın ile de mesajlaşarak kendisine ilettim..Bir iki mesaj sonunda ona da hak verdim...
Gerçekten söylediği gibi şiir panoya eklenir eklenmez , daha okumadan yorum ekleyen insanlar yok değil...
Bunu nereden biliyorsun? derseniz:
Ben şiirimi eklediğimde yazım hatası var mı diye hemen tıklar bakarım.Ve görürüm ki ben
okumadan biri okumuş ve yorum eklemiş bile...Şaşırıp kalırım...
Ben aranıza internet cafe’den katılıyorum ve sizlerle bir şeyler paylaşabilmek için ekonomik durumum iyi olmamasına rağmen cebimden para ödüyorum...
Ben de isterim uzun ve faydalı yorumlar yazmak.Ama buna ne zamanım ne de param var..
Eminim çoğumuzun sıkıntısı da bu zaten....
Dün istenilen gibi uzun ve açıklayıcı yorumlar yazmayı denedim.Ama sadece dört yorum yazabildim ve uzun yazdığım için bir çok dostun şiirine yetişip okuyamadım..
Yani; Aşağı tükürsem sakal, Yukarı tükürsem bıyık....
Şimdi site yönetimine ve size sorum şudur:
1) Az ama öz yorum ekleyeceğiz
2) Kısa ama çok kişiye yorum ekleyip daha güzelini yazmaya teşvik edeceğiz
3) Yorum kirliliği yapmayalım diye hiç yorum eklemeyip herkesten kopacağız
Sizce bunlardan hangisi doğru..
Ayrıca seçilen etkili yorumlar ne kadar etkili yorum?..Bunun kriteri ne?
İki gün sonra karşılıklı etkili yorum seçmeler başlamayacak mı? Ya da şimdi yok mu?
Evet başkaldırıyorum..
Çünkü yazımın başında da belirttiğim gibi birkaç işgüzar yüzünden kısa yorum ekleyen herkes zan altında kalıyor...
Dostlar Lütfen....
Şiiri okumadan yorum eklemeyin...
Ya da şiiri okudunuz ama güzel değilse sırf hatır için ve ben yazayım o da bana yazsın
diye o şiire’’ harika’’ diye yorum yazmayınız...
Eğer siz ne yazdığınızı biliyorsanız yorum sayısının ne önemi var...Çok yoruma ödül yok ki....
Sitemizde öyle isimler varki muhteşem şiirler yazıyorlar.Ama şiirlere yorum yazmadıkları için onların şiirlerinde fazla yorum göremezsiniz.Bu o şiirlerin kalitesini düşürmez...
Birkaç isim örnek vereyim..Sevgili Yavuz Doğan..Ali Altınlı..Ozan Fedai...Ozan Feyzi...Ekrem Şama...Aşık Çepni..Savaştepe...Hele bir Esat Anık hocamız var ki benim de katıldığım büyük bir yarışmanın birincisidir...Sayısız güzel esere imza atmıştır...Sonra Mehmet Çetin hocamız var..Bir Ulusal TV kanalında İkbal Gürpınar tarafından okunur sürekli şiirleri..Beyinlere kazınmış şiirleri vardır...Ve bir kaç isim daha var böyle..Gerçekten şiir yazıyorlar...
Ayrıca şundan kimsenin şüphesi olmasın...
Kim, nasıl, niye yorum ekliyor? Herkes bunun farkında..
Bu tarz yorum toplamak amacıyla yazılan yorumların kimseye bir faydası olmadığı gibi bir zararı da olmaz...Kimse kaygılanmasın...
Hep güzel şiirler okumamız dileklerim..Selam..Sevgi ve Saygımla...
.
YORUMLAR
anlamakta zorlanıyorum galiba ,
kimin ne yazdığı ne kadar önemli ki , herkes kendi hakkını kullanıyor ve yorum kısmına ne yazmak isterse onu yazıyor , illa birilerine şunu yazmalıydın yada bunu yazmalıydın gibi kaliteli yorum lüx sünü koymak , kanımca kişinin psikolojisini etkiler..
kısaca yorum kısmını madem ki okuyucunun insiyatifine bıraktınız kimin ne yorum yaptığı konusunda da fazla konuyu ileri boyuta taşımamak gerektiğine inanıyorum...
saygılar....
29 Kasım 2007 Perşembe 19:14:20
ÜSTAT UZUN YORUM YAZMAYA ZAMANIM YOK ÇÜNKÜ YAZARKEN DE HIZLI YAZAMIYORUM.BUNUN İÇİN AZ VE ÖZ YORUM YAZMA TARAFTARIYIM.GÜNDE EN AZ ÜÇ DÖRT SAATİMİ VERİYORUM,OKUMAYA VE YORUM YAPMAYA.YORUM YAPTIĞIM KİŞİLER BELLİDİR VE ONLARI SÜREKLİ OKUYORUM.KOPYALAMA YÖNTEMİYLE YORUM YAPAN BİR KİŞİ TESPİT ETTİM,ŞİİRLERİNİ DE BEĞENMEME RAĞMEN SAYFASINA UĞRAMIYORUM.KİMSENİN ŞİİRİNE DE KÖTÜ DİYEMEM ÇÜNKÜ EMEK VAR.KİMİNİN KONUSU,KİMİNİN İÇERİĞİ,KİMİNİN ŞEKLİ,KİMİNİN ÖLÇÜSÜ GÜZEL.BUNLARI DEĞERLENDİREREK YORUM YAZMAK LAZIM.BEN ŞAHSEN ŞİİRİMİ ANLAYAN İNSANLARIN OKUMASINI TERCİH EDERİM VARSIN YORUM AZ OLSUN.İŞ OLSUN DİYE YAPILAN YORUMA İHTİYACIM YOK...SAYGILARIMLA ...BU YORUM KOPYADIR...
Hassas olduğumuz bir konu ama keşke bu tür tepkiler biz etkili yorum bölümü yapmadan önce verilseydi. Şiirinizi okumadan yorum yapan kişiye arkadaşım şiirimi okudun mu diye kulağı çekilseydi. Sizi şiirinizin altında 50 yorum görmek mi mutlu eder yoksa aha bu şiirimi okumuş ve yorumlamış demek mi hoşnut eder? Artık kararı siz verin.
yazarımız güzel bir konuya değinmiş. Yakında al gülüm ver gülüm seçki olmayacak mı diye.
Bunları bizde düşündük ve bu konuda seçkilerini düzgün seçmeyen kişilere bir günlük onay alma cezası vereceğiz. Tekrarı halinde üyeliğinin iptaline kadar gidecek bu olay.
Siteyi ciddiye almayan kimseyi ciddiye almak istemiyoruz.
Sitemizi ciddiye aldınız için ve hassas düşünceniz için teşekkür ederim.
Sevgilerimle
ANSIZIN tarafından 11/29/2007 4:24:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
Evet başkaldırıyorum..
Çünkü yazımın başında da belirttiğim gibi birkaç işgüzar yüzünden kısa yorum ekleyen herkes zan altında kalıyor...
Dostlar Lütfen....
kutladım saygımla,sevgimle...
kutladım saygımla... ( diyemiyorum.şiirlere, anlaşılmadım)
ben sadece: oku/ yorum...
FATOŞ tarafından 11/29/2007 4:08:14 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sayın Çetiner,
Çoğu kişinin rahatsız olduğu bir konuyu tartışmaya açtığınız için teşekkür ediyorum.Düşüncelerinize katkıda bulunmak için bir iki noktaya dikkat çekmek istiyorum.
Bir gün çok mesaj alan bir sayın üyenin o gün attığı mesajları saydım.Attığı mesaj 70 ,aldığı mesaj ise 40 civarındaydı.Çoğu kişi sırf geri dönüş olsun diye mesaj atıyor ve bu mesajların çoğu bayram kutlaması gibi.Durum böyle olunca bir al gülüm-ver gülüm yarışı başlıyor ve işin tadı kaçıyor.
Elbetteki sırf kutlama ve teşvik etmeye yönelik mesaj atılabilir.Ancak bu tür mesajlar özel mesaj şeklinde olursa daha anlamlı ve samimi olur.Yorumlar yapılırken övgünün yanında eleştiriler de yapılmalıdır.Her ne kadar toplum olarak eleştirilmekten rahatsızlık duyuyorsak ta, yapılan işin, daha verimli ve kalıcı olmasının ilk şartı eleştiriye açık olmasıdır.Eleştirilen insan hatasını düzeltme şansına sahip olur.Ben kendi adıma şu ricada bulunuyorum.Lütfen bana bu şansı veriniz.Saygılarımla...
Kısı yorum yazma konusunda ıyı degılde tabı kı okuduktan sonra begenı dıle getırecektır...kutlarım,guzel olmus seklınde...bu da bır yorumdur nıhayetınde okunmus ve guzel oldugu dıle getırılmıstır..neden her sey yanlıs anlasılır hale geldıkı okunmayan sıırede aman aman cok guzel olmus demek komıklıktır sanırım...okumadan bırseyler yazmak yada bır kısmını okuyarak 1,2 puan verıp cıkmak nekadar mantıklıysa o artık kısıyle alakalıdır..evet cok ıyı yazan kalemler var ve cok az yoruma sahıpler...NEDEN ANLADIGIM KADARIYLA 1)YAZILANIN DISINDA FAKLI BIR KALEME SAHIP OLDUKLARI ICIN
(FARKLILIKLAR HERZAMAN KUTLANMIYOR SIRADANLIGIN DISINA CIKTIGI ICIN) 2)SADECE ELESTIRILERI KUVVETLI OLDUGU ICIN YORUM YAZILDIGINDA KARSILIGI GELIR EE BU DA BIRAZ TARTISMAYA NEDEN OLUYOR TABI...SAMIMI OLMAK VE EMEGE SAYGI DIYORUM KOTU OLMUS DIYEREK GECIP GITMEK DE IS DEGIL ACIKLAMA GEREKIR,GUZEL OLMUS DERKENDE BIR IKI KELIME YINE EKLEMEK GEREKIR ACIKLAMA OLMASI ACISINDAN...BEN BOYLE DUSUNUYORUM...BU KONUYA DEGINDIGINIZ ICINDE KUTLARIM SIZI SEVGILER
ÖNCELİKLE OKUMADAN YORUM EKLEYENLER VAR...
HATIR GÖNÜL İŞİ GİBİ OLMUŞ VE YORUM NİTELİKTEN UZAK..
BAZI ŞİİR EKLEYEN ARKADAŞLARIN YORUMLARI HEP AYNI KİŞİLERE AİT...BİRDE YORUM YAPANA YORUM YAPILIYOR YANIT OLARAK..
BEĞENİLMEYEN AMA TANIDIĞI İÇİN YORUM YAPANLAR ASLINDA O KİŞİYE KÖTÜLÜK YAPIYORLAR FARKINDA OLMADAN...
YORUM KİRLİLİĞİ YAZANDAN KAYNAKLIMI MEÇHUL? HERKES YAZDIĞININ ALTINDA ÇOK YORUM İSTER...AMA NİTELİKLİ OLMALI...YORUM ŞİİRİN İÇERİĞİ İLE İLGİLİ OLMALI BENCE...
BİRDE ETKİLİ YORUM VAR...UMARIM ETKİLİ YORUM SEÇİLEN KİŞİ DE DİĞERİNİN YORUMUNU SEÇMEZ..
O ZAMAN DANIŞIKLI DÖVÜŞ OLUR...
VE ÇOK YORUM YERİNE NİTELİKLİ VE ŞİİR İÇERİĞİYLE İLGİLİ YORUM OLMALI...
BEĞENİLMEYEN ŞİİRE YAPILAN YORUM, YAZANA HAKARETTİR BENCE..
SEVGİYLE..
Değerli çetiner yazdıklarınıza yüz de yüz katılıyorum ancak şu gerçeği göz ardı etmemek lazım,ben kendimden örnek vereyim benim şiir adıan pek fazla bilgim yok yazdıklarımı da bildiğimden dolayı yazmıyorum o an ki ruh halim ne ise onu yazarım ki dolyısıylada yorumumda bu doğrultuda oluyor.Şiiri okuyorum beğeniyorum ve teknik analiz etme yeteneğim olmadığı için şiiri beğendiğimi yazıyor ve tebrik yorumu mu ekliyorum.
Sitede yeni bir forum konusu açtım bu sitede yönetici olsaydınız ne yapardınız diye.Ben site yöneticilerinden memnunum ancak sitenmizin eğitici yönünün olmadığını düşünüyorum ben yönetici olsam şiir eğitimi adına bir link açar ordan eğitim almak isteyenlere yardımcı olurum.
Sevgi ve saygımla.
Okumadan yorum ekleyenler ya da hatır için ekleyenler var hakikaten. Düşüncelerinize katılıyorum. Sitede benim de bildiğim çok güçlü bir kalem var. Ama dediğiniz gibi kendisi çok az kişiye yorum yaptığı için okunma sayısı da çok düşük. İnsanlar neyi kaybettiklerini bir bilseler, o sayfadan çıkmazlardı.
Belirttiğiniz nedenlerle uzun yorum yazamama meselesine gelince; bir insan eğer yorumu yazmadan önce şiiri okuyorsa ve gerçeten beğendiği için, okuduğu için, değerli gördüğü için yazıyorsa, isterse tek kelime yazsın. Bu kendini hissettirir. Ama "tirajım artsın" diye okumadan yazanlar da farkediliyor. Siz, kısa da olsa, yazmaya devam edin Dost. Farkınız farkediliyor. Saygımla.
Konu çok güzel... Ancak, yönetim de dahil konu hakkında 'fikri olduğunu' sananların bir hatası var: yorumla eleştiriyi karıştırmak...
Kaliteli 'yorum' olsun amacı taşınıyorsa, herkes de bunu yapamayacağına göre, 'ehil' olanlar yorum yapsın o zaman! Hayır, ben buna katılmıyorum...
Okuyucular şu anki sistemi 'iyi dilekler sunma' şeklinde algılıyor, zira durum o merkezde...
Karar verilmeli, deve mi kuş mu...
Teşekkürler, saygılar...