- 1104 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
PENDİK YENİ CAMİİ
Birçok dükkan ve mağaza açık ama satış yok bir nevi boykot gibi camda ilan var cumadayım satış yok!
Bir nevi komşusunu da teşhir ediyor bak ben Müslümanım namaza gidiyorum,komşusu düşünür belediye başkanı namazcı,polisi,maliyecisi,zabıtası ve başbakanı namazcı,korkudan onunda halkaların gevşeterek zarar görürüm diye ilerde komşu ilişkilerini kesecek,tehdit edecek vs bir nevi mahalle baskisi gibi gebe olan karnı büyür ve sonunda doğuracaktır!
Yanında çalışan işçiye ya temizlik yaptiriyor ya paspas ya da kapıda patronu gelene kadar bekliyor.
Namazda dönen patron hemen takkeyi çıkarır seslice bir dua okur herkes duysun diye ,satış yapamadığı süreyi zara olarak gördüğü için onu telefi etmek için daha çok hırslı kazıklayacak adam arar bulamadı mı yüz liralık malı elliye satmaya çalışır zaten yirmi liradan almıştı!
Parakendeci ise bir kg isteyene bir buçuk tartıyor,dört liralık isteyene düz olsun beş liralık yaptım der para üstü vermek istemez eğer mesleğinden başarılıysa bir çoğu bu yönteme baş vurur.
Müşterinin çoğu saftır karşısında cambaz olduğunu bilmez bazı müşteriler itiraz etse de sana özel on lirayken sana beş liraya veriyorum kıymetini bil,temiz bir yüzün var,seni sevdim,siftah etmedim,sonra bu malı başka yerde bulamazsın diyerek ona kakalamadan durmaz.
Camda tecrübeli elaman aranıyor yazısı vardır kısacası kendisi gibi cambaz aramaktadır yani tokatçı aramaktadır,son süreçte giyimde ön plana çıkmıştır namaz kılanda kılmayanda ya baş örtülü bayan,keçi sakal yada başında fesi olmalı ki o kılığa müşteri gelsin koyuna bir tutam ot göstermek gibi.
Peygamber döneminde beş yüz hadis vardı,maviye ve Abbasiler döneminde beş bine çıkarıldı,karşı çıkanlar din düşmanı ilan edildi katlıyam ve işkencelere maruz kaldılar.
Bugün on bin olmuş şimdi on bine bir daha eklendi Cuma namazı saatinde satış yapılmaz kazanılan para harammış,beklide daha önceden vardı şuan 50 yaşındayım yeni öğrendimse makul karşılayın haram olduğunu!
Müslüman bir insanın yalan,kandırma,sahtekarlıkla cambazlıkla işi olmaz,kul hakkıyla beslenmez,ticaret başlı başına bir kandırma ,sömürme,aldatma kul hakkıyla beslenme yoludur,kul hakkıyla beslenenin afı beratı yokmuş!
Cambaz,çelikçi,esnaf,tüccar,patronların kandırmadan kazanır mı?
Cuma saati geldiğinde takkesini secadesini halısını hasırını alan millet görsün diye koşarak camiye varıyor oraya vardığında da bir şeyler umduğu sırtı kalın,söz sahibi,işini yaptırabilecek şahısların yanına yada hemen arkasına saf tutar beni gör ben buradayım misali!
Camide yer yok dışarısı,ara sokak yani Pendik yeni cami ye iğne atsan yere düşmez
Cebimden yirmi lira parayı beyaz bir kağıda sardım üzerine adımı soyadımı ve cep telefonumu yazdım namaz kılanların arasına bıraktım ve oradan ayrıldım namaz bitimine doğru gelerek takip ettim para yerinde yok ne arayan nede soran oldu!
Dört haftada seksen liram gitti!
Eskiden ön yargılı değildim şimdi her namaz kılan gurubu görünce içimden neler söylediğimi ben bilirim,tabi istisnalar vardır oda %1 diye düşünüyorum,demem şu ki ticaretle uğraşanların dinle ilgisi yoktur varsa benim gibi istisnalardır!
İşletmeler şenliklerle etkinlikler ve müzik eşliğinde açarlar ben davul zurnayla kapatmıştım,Veresiye defterini yakarken ençok borcu olandan alkış almıştım helalı hoş olsun.
Aşur ŞAHİN
24.06.2011