Bugün Şeytana Uydum
O değil de;
Tavşan kanı diye karnınızda çay ağacı çıkana kadar içtiğiniz o çaylar meğer tavşan kanı değil domuz kanıymış. Üstelik bu olayda Rize Çay’ın bir yetkilisinin de adı geçiyor.
Ya laf aramızda da harbiden çok çay içiyordunuz. Zaten millet olarak sinirli bir yapıya sahibiz bir de o çaylar iyici sinir yapıyordu.
Ya vapurda simit çay fantazisi?
Meyva suyu iç anam babam ya da su iç kana kana.
O değil de;
Defterde benim en sevdiğim renk olan pembe bazen o güzelim pespembe renginden çıkıp boz bulanık garip bir renk halini alıyor. İçten içe bu duruma çok hüzünleniyorum. Renklerin bu renk değiştirmesinin bir açıklaması var mıdır acaba...
Sevgili Asran, bu konuya bi eğilsen çook sevindirik olacağım.
O değil de;
Sözleşmeli personel memur statüsüne geçebilecekmiş. Bunun için yapması gereken, çalıştığı kuruma dilekçe yazmak.
O değil de;
Gladyatör mezar taşına ’beni bu hakem öldürdü’ yazdırmış. O dönemin hakemi/hakemleri adil değilmiş anlaşılan.
Şimdinin hakemleri konusunda hiççç fikrim yok çünkü hakemlik konulara çok uzağım.
O değil de;
’fincana kahve koydum gel/bugün şeytana uydum gel/ay doğdu dağın üstünden/dallarda beyaz çiçekler’
O değil de;
İyi bayramlar.
YORUMLAR
Hanımefendi, biz bunlara layığız. Bir zamanlar radyasyonlu çayları, fındıkları gözümüzün içine baka baka en büyüklerimiz yediler,içtiler. Gerçek ortaya çıkınca kimden hesap soruldu ?
Yapanın yanına kar kaldıkça daha neler duyarız.
Ciddi incelenmesi gereken bir konuydu paylaştığınız için teşekkür eder saygılar sunarım.
Esma KAHRAMAN
:))))) Sevgiler Sayın Yazarım.
:::) İlahi Esmacığım gülümsettin beni valla. Harikasın canım ya. Galiba hakemler eskiden günümüze değişmiyormuş demekki. Harikasın. Sevgilerimle... ( Sana imrniyorum ve kıskanıyorum. Tabii ki neşeni...) Sevgilerimle
Esma KAHRAMAN
:) Kocaman sevgiler.
İlk bugün geldim uzun bir aradan sonra ve eski bir lşiirime yorumunuzu okudum. Teşekkür ederim.
Bam tellerine vuran güzel bir yazı var bu sayfada. Tebrik ediyorum.
Selamlar...
Esma KAHRAMAN
Zarif düşüncene teşekkür ediyorum. :) Sevgiler.
Yazılarınızı okumayı çok seviyorum. Özellikle başlık konusunda, çok başarılısınız. Adım adım çekiyorsunuz, okuyucuyu. Kutluyorum, kaleminizi. Sevgiler, selamlar.
Esma KAHRAMAN
böylesine kaprissiz böylesine samimi, böylesine içten yapılan yorumlara bayılıyorum.
:) Şanslıyım, sayfam yorumcularının hepsi böyle.
:) Güzel yüreğine sağlık. Kocaman sevgilerimle.
o değil de; bir fıkra.
Ufak tefek gariban bir adam birahanede önündeki dolu bira bardağına bakıp hüzünlü duruken, içeriye iri kıyım bir girmiş. Ufak tefek adamın ensesine bir osmanlı tokadı yapıştırmış, dirseği ile adamı yana fırlatıp önündeki dolu bira bardağını bir yudumda diplemiş.
Ufak tefek adam hüngür hüngür ağlamaya başlamış.
İri kıyım adam:
Amma rezilmişsin be. Hiç yürek yokmuş sende, altı üstü bir bardak biranı içtim. Bunun için çocuk gibi ağlanır mı? erkek olacaksın bir de.
Ufak tefek adam, ağlayarak:
Yok, demiş. Bira için ağlamıyorum. Kaderime ağlıyorum.Kadersizliğime. Karım çocuklarımla terke etti beni. İşimden kovuldum. Evimde yangın çıktı her şeyim kül oldu. Onun için de öldüreyim kendimi dedim. Tavana astığım ip çürük çıktı koptu ölmedim. Elektrik prizine tel sokup tutayım dedim, elektrikler kesikti. Küvette boğulayım dedim sular kesildi.Köprüden atlayayım dedim, polisler kurtardı. avuç dolusu ilaç içtim, midemi yıkayıp kurtardılar. ben ne talihsiz, ne kadersiz, ne şanssız biriymişim ki, bir türlü ölmeyi beceremiyorum. En son çare, arsenikle doldurduğum biramı bile içmeden sen dikiverdin kafana...
Saygıyla sayın yazarım...
Esma KAHRAMAN
:)) Sevgilerimle Sayın Yazarım.
ah sorma o domuz kanı hikayesini bende duydum
iyik çay tiryakisi değilim de
yinede anlamadım kan çaya nasıl renk verrir
rabbim bizi korusun şu fesat insanların şerrinden daha neler duyacağız bilemiyorum
o da değil
neyse halimiz olur bilinmez gayri
sevgilerimle hoşça kal şeytana uyma
Esma KAHRAMAN
:))))) Şeytan gel arkadaşım ol diyo:))))
:)) Sevgilerimle Sayın Yazarım.
Yüzde 99 onda 9'unun müslüman olduğu bir ülke'de
domuz kanı karıştırılmış kaçak çay içmek(ya da içirmek), Allah'ın verdiği bir ceza,
Ya da, Allah'ın kitabını kendi çıkarları uğruna çarpıtanların mahareti olsa gerek.
Yazınızı beğenerek okudum. Tebrik eder, saygılarımı sunarım.
Esma KAHRAMAN
Teşekkür ediyorum Sayın Yazarım. Sevgilerimle.
değerli yazar,
Bir Rizeli olaraktan bu konuda benim de söyleyeceğim bazı veya bir takım şeyler olabilir.
Bir kere çaya domuz kanı karıştırıldığında daha koyu kırmızı olmaz pembemsi bir renge döner.
Bir de şu açımızdan bakabilirsek bi zahmet domuz kanının fiyatı yaş çayın fiyatının üç katı kadar olduğundan fiyatı fazla olanı az olana karıştırıp ,fiyatı az olanın satışını arttırmak pek rasyonel ,ataksiyonel,fonksiyonel ve karadenizsiyonel olmaz.
Aklınızla bin yaşayın.
Şindi diyeceksin ki bu nerden çıktı zınk diye "aklınızla bin yaşayın" olayı.
Konuyla alakası olmamasının farkındayım fakat içimden geldi size güzel bişi diyeyim dedim bütün karadenizliler ve özellikle Rizeliler adına.
Bir de Vapurda çay fantazimiz var değil mi?
Evet bu olay bi başka.Bu fantazimizin de yok olmasını kabullenemeyiz.
Zaten eski eserler birer birer gidiyor.
Nerde Zeki Mürenler, Bedia Muvahhitler, Vasfi Rıza Zobu, Feri Cansel, Arzu Okayımız ve şimdi de elimizden alınan Vapurda çay simit fantezismiz.
Bu meyanda ..yok şu meyanda belirtmeliyim ki... pekiii vapurda çay fantezimis yok o zaman meyve suyu fantenimiz var ise o zaman kötü ve sapkışık adamlar meyve suyumuza ilaç atıp "Hahhhhh ha hahhahhha" diyerekten bizi hain ve sinematofirik amellerine emel ederlerse neremizden soluyacaz ki devletimizin uyumuş olup omamasına hi,ç de bile farkedişlerimiz olsun.
Bir de Millet meclisimizde yemin olayımız var ki.
Bir çay bir simit
bir de bebek
diye bir şarkımızın olması da tadirlere şayandır.
Şayan aslında Türkan Şorayın eski soyadı iken yeni çıkan soyadı kanununa göre Türkan Şayan oldu mu sana Türkan saylan..
Aman ya..
Bu ülkenin derdi bitmez
Ömür biter yol bitmez.
İyi bayramlar bu arada..
Biz daa yeni gidiyoz bayram namazına..
b,izim arkadaş bayram nazmazı Cevahir AvM de kılınıyo dedi de.
Esma KAHRAMAN
Meyva suyuna gazoza hain adamlar ilaç atıyolar bu doğru... Ah Nuri Alço ah...
Tamam ondan da vazgeçtin su gibisi yok. Su hayattır.
Önemli bir ayrıntı; bahse konu olan domuz kanı çay Rize çayını içeren bir haber değil. Sadece orada yetkili bir isim de olaya karılşış. Rize böyle girmiş habere.
Bence o arkadaşınla bida görüşme. Hatta onunla ince belli bardakta çay da içme. zaten de domuz kanı varmış.
Cevahir toplantı mekanımız ama içini gezmek kısmet olmadı.
O değil de;
Simitlere ve kutrabiyelere de artık çekirdek koyuyolar o beni çok üzüyo. Bütün iştahım kaçtı şimdi.
İyi bayramlar Sayın Yazarım.
erolabi
Bi de sesim çıkmıyo mki kimse ses çıkarmıyo "deli" pozisyonuna düşmemek için yaa..
Esma KAHRAMAN
erolabi
Aynen ..ben de kızıyorum bi de bu çekirdekleri önüme kim koydu yaaaa diyerekten.
sigarayı bıraktım çok şükür