- 2318 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
AYNA OLMAK
Sevgiliye ayna olmak ne demektir? Tasavvufta ayna olmak, insanın insana ayna olması konusu üzerinde hassasiyetle durulur.Bütün önemli büyük şahsiyetlerin kitaplarında yazdıklarında şiirlerinde buna dair bir şeyler bulursunuz.Mevlana, Yunus Emre, Şeyh Galip vd...
İnsan insanın aynasıdır.Bir insanın kendini tanıyabilmesi için bir "ölçü" gerekir.Bir teraziye ihtiyacı vardır kendini tartmaya...İşte bu ölçü bu terazi diğer "insan"dır...Bugün kü moda tabirle "öteki" dir.Öteki benim dışımdaki herkestir.Öteki aslında sevgilidir.Sevilendir.
Ölçerek biçerek tanıdığımız sevgili aslında bize kendimizi anlatmaktadır.İnsanı anlatmaktadır.Yoksa ne sevginin ne de sevgilinin anlamı olurdu.
"Ayna olmak" kolay anlayıp anlatılabilecek bir şey değildir.Hüşyar(bilinci açık-uyanık) gönüller bunu idrak edebilir.Düşünebilir, hissedebilir, anlayabilir...
YORUMLAR
"İyi dostu olanın aynaya gereksinimi yoktur" demiş bir düşünür.İnsanın kendisini tüm çıplaklığıyla görebilmesi için dost,sevgili,yaren v.s...adı ne olursa olsun ayna görevini görebilmesi ne büyük bir şanstır.
İnsanın kendisine aynada bakabilmesi,bakıpta görebilmesi,görüpte anlayabilmesi ne büyük bir elzemdir.
"Ben AYNAyım,nasıl gelirsen,öyle görünürüm" diyen dostlar bulabilmek ümidiyle...
Derin bir yazıyı okumak ve nacizane yorum yapmak çok keyif verdi.Teşekkür ediyorum.