- 539 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
CİGER SARAYINI SEVSİNLERR ...
Kültür dediğimiz zaman, aklımıza toplumlar ve toplumların kültürleri, kültür değerleri gelir... Örneğin, Türk kültürü açısından bakacak olursak, Türk ün kültüründe, hiç kullanmadığı ve hiç uygulamadığı bazı değerler ve bazı kimlikler yoktur... Kilise çanları, Krallar, Kraliçeler, Senfoniler, Operalar vs vs ... Türk ün yaşamında ve kültüründe hiç de yer etmemiş konular, değerler ve kelimelerdir bunlar.
......
Hayatında hiç kral, kraliçe görmemiş, krallık rejiminde yaşamamış Türk halkına krallardan, kraliçelerden bahsedin...Okur , ama yüreğinde yer etmez...Peki neden? Geçmişinde, yaşamında, gelenek göreneğinde asla görmediği, bilmediği kelimelerdir bunlar...
......
Bir genç arkadaş vardı.Bir şiir sitesinde internet şiir radyo programcılığı yapıyoruz.Programının adı "Hüzün senfonisi" ... Programın içeriği yaklaşık 3 saat dış kaynaklı müzik yayını yapması...Kısacası tek bir Türkçe eser yok, tamamen batı müziği yabancı müzik eserlerine yer verilmesi...Şiir de yazmış ...İsmi, "Hüzün Kraliçesi "... Sevdiğine hitabı buydu şiirinde ve sürekli tekrarlanan nakarattı... Ne kralı ne kraşiçesi yahu kardeşim.Bunun, Türk müziğine ve Türk kültürüne ne derece yarar getirdiğini ben anlamam.Sizlerden anlayanlar olabilir elbette... Bu arkadaşımız bir ara, msn resmine kowboy şapkasıyla bir resmini koymuştu.Sormuştum " kowboy şapkasını da nereden buldun kardeşim? bizim kültürümüzde köylü şapkası fötr şapka filan vardır ama kowboy şapkası düpedüz Amerikan Kültürünün Ceyar ve Boby kültürüne öykünme değilmidir diye ... Kıraç ın bir konserinde kowboy şapkası takarak konsere çıkması üzerine , bu mezbelenin agabeyi de kendisi de kowboy şapkası alarak boş beyinlerine geçirip resimler çektirip msn lerine koymuşlar... Bu delikanlının yazışma stili de şöyleydi? bir soru sorduğumda yessssss diye yanıt veriyordu... Neden dedim bu saçma sapan şeyleri yazıyorsun kardeşim? Yanıtı şöyleydi: Abicim chatt kültüründe sohbet sitelerinde çok tutuluyor o yüzden böyle yazıyom... Ehhhh... Çüşş artık desem de, atı alanın üsküdarı bile geçtiğini sanırım anlamışsınızdır...
......
Şiirlerinde, ülkemizin, kültürümüzün değerlerini tamamen dışlayıp, dış kaynaklı, yabancı kültürlerin ülkemizdeki iyi niyet elçiliğine ve, kültürlerinin yayılmasına hizmetle mükellef bazı şairlerimizin Şarkı ya da türkülerimiz , yerine, senfonilerden Sonatlardan, operalardan bahsetmeleri, Sezar Brütüs üzerine içli şiirler döşenmeleri de anlaşılabilir durumlardır elbette... Ama, bir sakatatçımız "ciğerci" diye ifade edebilir iş yerini ... Ancaaak, "ciğer sarayı " diye tabela astığında ne dersiniz? ...Ben "höttt" ne sarayı ne sarayı???? Yahu sen ya da baban hadi baban görmedi deden, bir saray gördünüzmü be kardeşim?? derim... Peki ya sizler ne dersiiz bu yabancı kültürlere yürekten bağlı ve hevesli canım yurttaşlarıma??
......
Hay senin "ciğer sarayını " sevsinler ... Ruhunu ya da duygusal tatminsizliklerini böyle gideremez, böyle adam da olamazsın demekten başka ne diyebilirim ben bunlara?
......
Aslını, soyunu, sopunu, ırkını, dilini, dinini, kültürünü inkar edip, başka soy sop ve kültürlerin yalakalığına soyunan bu tür insanlarımız, kültür değerlerimizin yozlaşması ve zamanla yok olmasına neden olacaklar...Ama malesef umurlarında bile olmayacak... Yeter ki ceyar kowboy şapkası yakışsın bu beylerimize...Haydi o zaman hep birlikte söyleyelim. "Yessssss", "çüüüüüüzzzz" vs vs vs ...
YORUMLAR
Mert YİĞİTCAN
Saygım ve sevgimle.