İnsan kendini bir işe yaramaz hissetmesi doğrumu
İnsanın kendini bir işe yaramaz hissetmesi doğrumudur?Yoksa herkulun dünyaya birgeliş nedenimi vardır enbaşta kulluk gibi Yaradana.İnsanın kendini ispatı nasıl olmalı güzel bir ev ,araba, kariyer mi yoksa gelecek nesillere bıraka bileceği eser mi?Yada bu zamanda yetiştirebileceği düzğün karakterde bir çocukmu?Yahu bunların hepsi birarada olsa insan kendini işe yaramaz hisseder mi?
Belli mi olur insan bu.İstemeyi bilmeyen verdikçe doymayan doydukça azan birsürü insancıkta var.Acaba bunlar kendine dünyada yaşamanın ,hayatın anlamını soruyorlar mı?Yada boşyere yer iştikal ettiklerinin farkındalar mı?Ama sanmam insanın kendini bir işe yaramaz hissetmesi içinde düşünmeye ihtiyacı vardır bu insanlar sürekli necinlik yaparım diye düşündükleri içinbir işe yarayıp yaramadıklarınıda düşünmüyorlardır.Ohalde herşeye şükürler olsun evim ,arabam, kariyerim yok ;belki gelecek nesile faydalı bişeyler de bırakamayacağım ama en azından düşünüyorum:ben bir işe yaramıyor muyum diye.
YORUMLAR
İnsanın kendisini bir şeye yarayıp-yaramadığını düşünmesi bile o insanda bir sorumluluk duygusu olduğunu gösterir ki hemcinsleri insancıklardan insan olarak ayrılır.
Kendi iç muhasebesini yapan kaç kişi tanıyoruz ki.. Üç, beş.
Anlamı derin, üzerinde konuşulması da uzun bir konu.
Paylaşım için teşekkürler.
Can dostum bizlerin en azından bir kalemimiz var ve öldükten sonra da kalemle anılacağız.Ancak hiç bir işe yaramayan anne-baba asalakları düşünsün bir an önce de kendilerine iyi bir yol çizsinler...güzel bir konu işlemişsin kalemine sağlık...
Atiye DANIŞ tarafından 4/21/2008 11:58:36 AM zamanında düzenlenmiştir.
"İnsanın kendini bir işe yaramaz hissetmesi doğrumudur?Yoksa her kulun dünyaya bir geliş nedeni mi vardır. En başta kulluk gibi Yaradana."
Değerli Kardeşim, sizin de belittiğiniz gibi Cenab-ı Hakk insanı boş yere yaratmamıştır. Kuran-ı Kerim Zariyat Suresi 56. ayeti kerimede "Biz insanları ve cinleri bizi tanısınlar, kulluk yapsınlar diye yarattık" buyuruyor. O halde Rabbimize olan iman ve kulluğun yanında yararlı işler yapmak, hakkı ve sabrı tavsiye ederek yaşamak gerekir.
Gönlünüzün güzelliği ile dile getirdiğiniz satırlar inşaallah faydalı olur. Her insanın bir görevi vardır ve yararlı işer yapacağı muhakkaktır. Önemli olan iyiliklerin kötülüklerden fazla olması için çalışmaktır.
Selam, saygı ve sevgilerimi sunuyorum. Rabbime emanet olunuz. Kaleminiz daim olsun. Kendi güzel, yüreği güzel kardeşime hayırlı bayramlar diliyorum.
insanın kendi hakkında düşünebilmesi ve olumsuz da olsa yorum yapabilmesi ya da nerede olduğunun farkında olması da dünya için gelecek için iyi bir şey değil mi? çünkü düşünsene ne olduğunun farkında olmamış olsan insanlığa zarar vermen kaçınılmaz;elbet biryerlerde zarar vermeye başlarsın.Ama bunun önlemini sen kendini düşünerek almışsın zaten.belki şuan göremeyebilirsin ne tür faydanın olduğunu çevrene ama düşündükçe bi an sonra kafana dank edecek ve o zaman yüzündeki tebessümü ben de görmek isterdim ... :=) (not:kulluk kısmını demedim, o zaten en başı çekiyor ve yaptığın diğer iyi şeylerin sonu da oraya çıkıyor;bir hayatın başlığı yoksa o hayat yaşanmış kabul edilemez ki zaten!. değil mi??)