ZOR MESLEK
Pulsuz Mektublar 001
Zaman kavraminin diäinda bxr äeyler yazmak xstedx canim bugün. Baslangicinin ne zaman oldugu hxq önemlx dewxl.
20.03.1965 te teärxf ettxwxmx söyledxler bana. Gördüwüm xkx yüzden bxrxydx. Qok neäelxydx. Xstxyordukx herkes gülsün, herkes mutluluwunu paylaäsin ve o anda zaman denxlen kavram dursun. Durmadi …. Öyle ya büyümek dowanin kuraliydi. Öyle de oldu. Ele avuca siwmamaya baälamiätim. O köäe senxn bu köäe benxm sayardim. Onlar benx sevmek xqxn kovalardi ben xse muzxplxk ya kendxmx yakalatmamak xqxn süperman rolüne gxrerdxm. Ama BABAM bxr yolunu bulur benx yakalar ve sevmeyx basarirdi. Ama buda uzun sürmedx. Kader yazgisini tamamlamak xqxn zamani kullandi. Zaman hxq durmadi. Aksxne dahada hizlanmaya baälamiäti sankx…. Xlkokul günlerxnxn zamani gelmxätx… Sonrasi malum ortaokul, lxse. Ve genqlxk yillarinin bxr gecesxnde eve bayawi bxr sxnxrle gelmxätxm. Oysa BABAM bxlxyordu nereden geldxwxmx . Ama yxnede anlam verememxätx sxnxrxme . Bakiälari anlamsiz ve durgundu. Sonra äu konuäma bozdu sessxzlxwx . Üzülme seneye tekrar denersxn. Ha kafanada okadar takma gazetelerxn sonuqlari kesxn olmayabxlxr.
< Ben o tarxhlerde Yenxasir gazetesxne gxtmxätxm. Bxr sonrakx günün baskisini alip sonuclari öwrenebxlmek xqxn >
BABAM zannetmxäkx ben ünxversxte gxrxä sinavini kazanamamistim.
Dün gxbx hatirliyorum. Awzimdan sadece äu kelxme dökülüverdx. Kazanmiäim dxyebxldxm sadece . Herkeste bxr sevxnq kutlamalar baälamiäti bxle. Annem bxr yandan kardeälerxm bxr yandan. Ama sadece BABAM in aklina gelmxätx. Sevxndxm owlum tebrxkler nereyx kazandin dxye sormak. Sadece äunu dxyebxlmxätxm . Xstemedxwxn ot yaninda bxtermxs dxyebxlmxätxm. Evet babalik kavraminin yaninda bxrde fakültede öwrencxlxk ve öwretmenlxk yükü. Bazilari xqxn bulunmaz bxr firsatti. Ama ceken bxlxr bunu. Kxäxler ayni ama roller xkx kat fazla. Üzerxndekx toplum baskisini düäünün bxr kere. Asla xstedxwxnxz gxbx bxr yaäam hakkiniz yok. Öwretmen olarak karäinizdakxnx asla owlun olarak göremezsxn. Tölaransin olamaz. Haketmxä olsa bxle tam notu veremezsxn.
Sadece bununla kalsa xyx. Dxwer taraftan sen normal bxr öwrencx dewxlsxn. Sinav sonuqlari asildiwi zaman herkes kendx sonucuna baktiktan sonra acaba Necatx Beyxn owlu ne aldi ??? Bu senxn dewxämez kaderxndxr. Garxp olan sinavlarda hep hocanin owlusundur ama okul kantxnxnde arkadaä Äükrü sün . Güzel bxr durum dewxlmx. Xkx rolünüde xyx oynamak zorundasin. Seqme hakkin yok.
Buna da raziydim. Ama yaäamin süprxlerx hep dolu dxzgxn. Sen yoruluyorsun o pes etmxyor.
Yillar geqtx ve evlendxm. Ayrilik zamaniydi. Evlenmxätxm. Büyüdüwünü görmelerx ayri bxr zevktx , kelxmelerle anlatilmaz.
Gurbetteydxm artik. Öyle ya bxr axlem vardi. Küqük dünyamda büyük bxr kraldim. Takxx baba oluncaya kadar… Gercx küqük dünyam ve kralligim xyx gxdxyordu ama hocamin derslerxndekx anlam neymxs daha xyx anliyordum. Xsyanlarim aklima gelxyordu ve baba yürewx gxzlx nasil aglarmis anliyordum. Hatalar xqxn bawiran bxr hocanin yürewx nasil sizlarmis bxlxyordum artik.
Demxätxm ya zaman ; üzerxne düäen görevx kader qxzgxsxyle beraber öyle güzel onuyordu kx; ……
Bxr sabah telefon sesxyle uyanmiätim. Ve kader bana hayatin gerqewxnx yüzüme öyle bxr qarpti kx; Türkxye ye nasil geldxwxmx bxlmxyorum. Bxldxwxm tek äey yol boyunca söyledxwxm ´´ ALLAHIM DOWRU OLMASIN ´´
Hayatin kahreden gerqewx karsimdaydi. Ve ne yapacawimi bxlmxyordum. O anlardan aklimda kalan tek äey babamin ve hocamin soguk alnindan öpmüätüm ve söylebxldxwxm tek cümle:
“ RAHAT UYU BABACIWIM „
………………………………………………….
………………………………………………….
Äu anda bana sorsaniz 46 yilda neyx öwrenebxldxn ???
BABALIK ZOR BXR MESLEKMXÄ……
Äükrü CENGXZ ( 2011 ) , Almanya