DİNLE
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Şu saçlarına aceleci yıldızlardan taç yapan kadın,
hadi;
sök mehtabı yerinden git akıbetine...
ama bil ki adımların hangi dünyaya giderse gitsin, akıbetin de hep peşinden gelecek.
.
son kez dinle,
şu gövdesiz yüzümle, giderken yollarda bıraktığın yüzüne söylüyorum,
dur dinle...
az sonra güneşini örtecekler yüzüne, mor salkımlı leylakların vardı ya hani, ellerinle diktiğin leylakların ve sonrada koklamaya kıyamadığın leylakların, papatyaların vardı bir de,
bir demet yapıp gökyüzüne yolladığın...
____yok olacaklar birdenbire____
sadece sen değil, onlar da bir daha seni göremeyecekler.
.
.
seni, sana bırakıp unutacaklar.!
düşler, ıssız bir ada gibidir,
düş/ündükçe fenerler yanıp söner, gemici fenerleri...upuzun ışıklar yakıp, uzun sislere yol verir.!
düşler içindeki beşinci mevsimi beklersin...ya o sana gelir, ya da düşlerine razı olur sen ona gidersin.
.
dinle bak...
son kez,
ve
yüzüne değil...
vakit ölüme çok var.
daha yolcular var o tarafa gidecek...
.
.
.
kayıp notalarını bul bu uğurda ölen şarkılarının,
çal, çal, çal...
ölüm daha çok sevmiş demişlerdi ben inanmamıştım, sen de inanma...
düş/ünme......düş.....önüme.!
.
.
ben; bir öykü satıcısıyım...
renk, renk güller ve günler var önünde.
hadi seç.
seç ve geç nehirlerden,denizlerden
tertemiz nehirler, denizler var önünde, köprüler üstlerinde...
nergis kokuları duyacaksın az sonra.
renk, renk çocuklar.!
ben boyadım, sen seveceksin...sakın bükme dudaklarını, razı olmayı da bileceksin mavi sularda.
.
cinnet’de var, cennet’de...her öyküde olduğu gibi.sen ister cinneti seç, ister cennet’i.yürek senin.aç ve doldur, sonra amin de.
. . .
nasılsa nergis kokularını duyunca cinneti söküp atarsın yüreğinden, zaten yüreğinin de duymak istediği koku bu değil miydi ?
.
.
önüne renk renk şehirler seriyorum,
ben boyadım, sen de seçeceksin...korkma, sakın bükme dudaklarını, razı olmayı bileceksin korkularına.
caddeler olacak önünde, yok, yok korkma...bu kez kalabalıklar yok bu caddelerde!
sokaklar var, aralarında...ellerine uçurtma verdim renkli yüzlü çocukların, sen gülümse istedim.
bildim...!
uçurtmaları görünce ve renkli yüzlü çocukları nasılsa ya dönersin ya da düş/ünmezsin, gülümsersin...
bir uçurtma da sen istersin dedim.
ben; bir öykü satıcısıyım...ucuz öykülerim var...hadi mutlu ve hoşçakal.
uçurtmana iyi bak.
.
günlerdenbiröykü 2011 Davidoff **** Seçki üyelerine teşekkürlerimle.
YORUMLAR
Ben; bir öykü satıcısıyım... Ucuz öykülerim var…
Satıcıyım derken, bir yanışlık olmasın sakın. Şey... Ben “sebil” sandıydım amaa...Neyse gelmişken alalım, karaborsaya düşmeden
Temel vitrinde beğendiği bir çift ayakkabı için dükkân sahibi ile pazarlığa girer.
—Haçan habu ayakkabilar kaçadur pakayim
—Efendim onlar hakiki İtalyan ayakkabıları 200 tl, ama size 199 olur
—Uzatmaaa; ver pakayim eluni, 250 ye pağliyalum habu işi.
Bir kötü huyum var; tam da Temel hesabı, alışverişte pazarlık yapmayı çok severim. Ondan daha da kötüsü ise pazarlık yapmayı bir türlü beceremem.
Eee artık üçe beşe "pakmayacağum"; tebrikler.
Saygılar, selamlar
Davidoff
Pazarlık payı yok kusura bakmayın, ülkeye Çin girdi, işler allak bullak :(
TEŞEKKÜR EDERİM Ağyar.
ah be munis yüzlü tavşanları çok seven kadın ayakların seni ne güzel diyarlara sürüklüyor
arkadan izini takip etmekle kazanılacak çok şey var
hayat ki iki ezan arası önemli olan doğru cihhette yürümek ta ki yol bitene dek
sevgilerimle david...
Davidoff
sen ister tavşanları sev cenneti seç.!
ister cinnetti, yol senin.!
dedim ya ben bir öykü satıcısıyım, ucuz öykülerim var :)
TEŞEKKÜR EDERİM esmize
Sevgili Edebiyat Defterimizin Seçki Üyelerine ve Değerli Okurlarına.
PAYLAŞMAK GÜZELDİR.
Paylaştığınız ister bir yudum su olsun, isterse kocaman bir okyanus...ne fark eder.!
Edebiyat Defterini tanıdığım günden beri paylaşımlar beni hep mutlu etti, seçki olsun ya da olmasın inanın çok önemli değil.
PAYLAŞIM BİR YUDUM SU, SEÇKİ KOCAMAN BİR OKYANUS DİYELİM...İKİSİ DE SU DEĞİL MİDİR ?
HEPİNİZİ SEVİYORUM.
Aynur Engindeniz
Seçki olsun olmasın, beklentisiz yazmak, edebiyat aşkıyla yazmak, çoğalmak için yazmak aslolan...
Biz de seni seviyoruz...Biraz çok ama:)
Davidoff
Bunlar hep birer paylaşımdır, senin şiirin çok güzel olmuş, benim öyküm mükemmel demek yetmez.
Birimizin hatasını diğeri görürse msj.la başkası görmeden iletecek, düzeltmesini sağlayacak.Herkesin gözünün önünde "OLMAMIŞ " demekle adam olunmaz.
TEŞEKKÜR EDERİM SEVGİLİ ENGİNDENİZ.
Aynur Engindeniz
Haklısın, insanları biçerek bir şeyler ispatlamaya çalışmak hoş değil. Elimizden geldiğince özel mesaj yoluyla uyarılar yapmalıyız. Ama taktir edersin ki, herkese tek tek cevap yazacak zaman biz de yok. Gün içinde çok yazı okuyorum.Boş kaldığım, dinlenmek istediğim an adresim burası. Artık insanların karakterlerini biliyorum. Kim sayfasında eleştiri ister, kim istemez az çok biliyorum. Ben eleştiriyi sayfamda görmek isteyen takımdanım. Ben öğrenirken başkaları da öğrensin. Ama üslup önemli. Ben bildim'cileri hiç sevmem. Eğer öyle yaptığım oluyorsa da buradan özür diliyorum. Olur ya insanız...Elimden geldiğince yazara fayda sağlayacak yorumlar yapmaya çalışıyorum. İstiyorum ki, bana da aynısı yapılsın. Yoksa dediğin gibi ne anlamı var birbirimize sahte agular dağıtmanın. Dost acıyı üslubuyla söyleyendir.
Güzel gidiyor sitemiz. Daha da elit bir hal alacağına inanıyorum. Bir zamanlar bir sevgili yazar " Bu site en saygın edebiyat sitesi, olacak elit ve ekol olacak demişti de, ne yalan söyleyeyim inanasım gelmemişti. Ama şimdi o yazarın uzağı gören gözlerinden öpüyorum.
Tekrar sevgiler sana.
Lütfen sayfanı işgal ettiğim için işgaliye harcı kesme:)
Aynur Engindeniz
Davidoff
Siz ki kılçık erbabı hayret :)
erolabi
"Yiğidi öldür İyi yere göm" demiş atalarımız ....
Benim elimden gelen bu !
Yiğidi öldürürüm fakat Zincirlikuyuya gömerim aynı zamanda.
Da hakikatten çok değerli bir duygu sörfü olmuş.
Beğendim.
yalan söyleyip günaha gireceğime
doğru söyler bir iki sevap atarız heybeye
Aynur Engindeniz
erolabi
daha samimi ve kulaktan kulağa söyler gibi
sanki bi tek biz okuyabiliyomuşuz gibi
samiii
içten
riyazsız
ben de çok hoşlanıyorum
yazmaktan ziyade böyle yorum yapmak daha çok hoşuma gidiyor,
bu demektir ki
siz benim için değerli ve önemlisiniz
erolabi
bi adet m bura masamın üzerinde kalmış
samimi derken..
yakaladın ya kılçık olsun işte.
alacaan olsun
Davidoff
ben de sizin çaycı falan sandım da, ona seslenirken adı yoruma karışmış sandım :)
erolabi
yazdım...
böyle dursun vesika olarak..
ya eskiden bi film seyretmiştim "vesikalı yarim"
aklıma geldi
ya ne filmdi o
bi de vesika telaşı vardı insanlarda o zaman
"vesikalı" dedin mi gözler gerilirdi
hey gidi
Davidoff
Allahtan samiii iki orta şekerli falan yazmadın.
(umarım bir daha kılçık atmazsın)
"cinnet’de var, cennet’de...her öyküde olduğu gibi.sen ister cinneti seç, ister cennet’i.yürek senin.aç ve doldur, sonra amin de.
. . .
nasılsa nergis kokularını duyunca cinneti söküp atarsın yüreğinden, zaten yüreğinin de duymak istediği koku bu değil miydi ?"
Şu günlerde durumuma denk düşen cümleler bu cümleler.Çok güzeller. Herkes okudu kendi öyküsüne göre yorumladı sanırım benim gibi. Fiat biçeceksek eğer bana göre paha biçilmez Antika bir öykü.
"vakit ölüme çok var.
daha yolcular var o tarafa gidecek..."
Kaleminize sağlık.
Davidoff
Çünkü verdiğiniz cevap a-şıkkı , b-şıkkı değildir.
Ben her zaman yorum yazmaya da cevap vermeye de çekinmişimdir.
Sebebi de şıkları değil de cevapları tamamlamak zorunda bırakılıyor insan.
" YÜREK SİZİN, İSTER CİNNETİ, İSTER CENNETİ...ÖYKÜ BU "
en güzel renkleriyle boyamışsa kelamı
seçer okuyanı da kendine düşen payı
harikaydı yine Sayın Davidoff...
TEBRİKLER YÜREKTEN...
Alpdoğan Akyüz
Zaten kabullenmek değil mi en iyi bildiğimiz şey?
şimdi daha çok bileceğim
çünkü senin boyadığın dünya her hâli ile güzel olacaktır şimdikinden.
/
ÖMRÜNE BEREKET GÖZÜM...