- 1584 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Kan verdim asker öldü..
1980 yıllar da yurt dışı çalışmamda Irak şantiyesi Salahattun Rafinerisinde bir öğle yemeği yerken yemekhanede idare amirimiz bir anons yaptı çok acil kan lazımmış gurubu O gurubu + pozitif benim kan gurubum du.
Ben de vücudumun alışkanlığı olan 3 ayda bir kan veriyordum yemeğimi yedim ben bir diğer arkadaşım Ali rıza ile kan vermek için bizi bir ceep e bindirdiler.
Baiji denen küçük bir sağlık ocağına geldik biz bilmiyorduk kime vereceğimizi hatta dedi ki idare amirimiz kan verdiğinizde gelin 10 günde ücretli izinlisiniz dedi, ya gereği yok desek te bu Arap kanunlarına göre böyle imiş bizde olur dedik ama izinli olmamız için kan vermiyorduk hele ben kendi açımdan.
Neyse girdik bir küçük çok ta modern olmayan bir yere aman Allahım içeride bir sürü yaralı insanlar başları kollar ayakları vücudunun her bir yerleri sarılı insanlar ama hepside askeri giysideler, biz girdiğimizde içeriye bizimle gelen arkadaş Arapça biliyordu ve bize bakarak orada ki bir beyaz giyinmiş erkek herhalde doktordu dedi ki bu arkadaşlar kan verecekler.
Oldu der gibi bizi yatırdı o insanların arasına benim kolumu sıyırmamı istedi bende hep kan verdiğim zamanlar sol kolumdan alınacak tahlil için oradan verirdim baktım şırıngayla almıyor direk torbaya gidecek iğneyi batırıyor dedim ki önce tahlil için almayacak mısınız çat pat Arapça ile bana yok no no gibi kelimeler etti bende bu sefer sağ kolumu açtım çünkü biliyorum oradan hep verdiğimde alışkanlık yapmıştı ban.
Neyse taktı koluma ve başladı kan gelmeye bende de hemen gelir o kadar kısa zamanda doldu, dolarda zaten ve o kişi ye işaret ettim geldi tabi ki o anda arkadaşımdan da kan aynı anda alınmaya başlanmıştı benden alınan kanı hemen hiç analiz etmeden olduğu gibi yanımdaki başı sarılı askere taktı bense ya Ali rıza bunlar manyak mı ya hemen benden aldılar bak takıyorlar bana ne demesin ulen oğlum acil ya dedi neyse şaşırdım o anda bize bir şerbet gibi bir şey içirmek için verdikleri bardağı içiyordum hafif kafamı kan verdiğim askere çevirdim ama ara sıra göz göze geliyorduk ve gözle işaretleşiyorduk bu sefer baktığımda resmen adamın başı yana küt diye düştü.
Gözleri açık aşağıya kaymış vaziyette bence asker ölmüştü ben hemen irkildim Ali rızaya dedim bana bak oğlum asker öldü hadi len uyuyor dedi ben yok ulen vallahi öldü hemen kalktık bana neden kalkıyorsun yat başın döner dediğinde bense aslanım bak biz öldürdük derler hemen çıkalım bunlar ne yapacağı belli olmaz dediğimde kalktık.
Arkadaşımla ben askere şöyle elledik adam ölmüştü oradan nasıl koşarak kaçıyorduk anlatamam bizden ne bir isim ne bir şey almışlardı ama biz hemen şantiyeye geldik şantiye müdürüne çıktık olayı anlattık bize yapma ya valla öldü dedik ben, şefim bizi almasınlar yok ya dedi bize siz alın şu 40 dirhemi hadi gidin dedi bizde Bağda ta gittik.
Tam 10 gün gezdik ama arada bir tlf açıyorduk bize hayır hiç bir hareket yok denildiyse de iznimiz bitmiş geriye döndüğümüzde olayın hala şokunda olan ben hayatımda ilk kez böyle bir şey olduğundan şaşırmış kalmıştım neyse dedim öleceği varmış deyip hayatımın bu yaşında da böyle bir gerçekle karşılaşmış oldum şu anda tam 58 kişiye kan verdim ve hiç birinde böyle olay olmadı.
Sizinle paylaşmak istedim.
Sevgilerimle,
Sami Arlan.