- 878 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
2009-2010 SANAT KURUMU TİYATRO ÖDÜLLERİ
Sanat Kurumu Sanat Kolu Başkanı Ali Rıza Kars, Prof. Dr. Ayşegül Yüksel, Atila Sav, Gülşen Karakadıoğlu, Dr. Türel Ezici, Doç. Dr. Filiz Elmas, M. Nurkut İlhan, Şenol Tiryaki, H. İlker Çetin ve Atila Gürçay’dan oluşan seçici kurul tarafından 09.06.2010 tarihinde yapılan toplantıda, 2009-2010 dönemi Sanat Kurumu Tiyatro Ödülleri’ne aşağıdaki sanatçılar değer bulunmuştur:
En İyi Oyun Yazarı Ödülü, Devlet Tiyatroları’nın 60. yılı nedeniyle ‘dünya prömiyeri’ yapmış olan yapıtlardan Ankara Devlet Tiyatrosu’nda sahnelenmiş olan Gizler Çarşısı başlıklı oyunu nedeniyle Turgay Nar’a ve Ankara Ekin Tiyatrosu’nda sahnelenmiş olan Heccav oyunu nedeniyle Semih Çelenk’e verilmiştir. Ayrıca, Konya DT tarafından sahnelenen Gılgameş ‘in yazarları Şirin Aktemur Toprak ve Gökhan Aktemur ile Ankara Devlet Tiyatrosu tarafından sahnelenen Krem Karamel’in yazarı Zeynep Kaçar Övgüye Değer Oyun Yazarı Ödülü’ne değer bulunmuştur.
En İyi Yönetmen Ödülü, Ankara’da Dip Sahne yapımı Mojo oyununda, bilinenden farklı bir tiyatro mekanını özgün bir yaklaşımla değerlendiren İlham Yazar’a verilmiştir.
En İyi Kadın Oyuncu Ödülü, Ankara Devlet Tiyatrosu yapımı Kerbela’da, ‘korobaşı’ndaki - farklı anlatım boyutlarını bir arada tutan ve oyunun vurgusunu belirleyen- güçlü yorumu nedeniyle Rengin Samurçay’ın olmuştur. Oyun Atölyesi’nin ‘7’ Shakespeare Müzikali yapımının dört ‘soytarı’sı Evrim Alasya, Selen Öztürk, Zeynep Alkaya ve Tuğçe Karaoğlan da Övgüye Değer Kadın Oyuncu Ödülü’ne değer görülmüştür.
En İyi Erkek Oyuncu Ödülü, Mojo’da sergilediği ince nüanslı oyunculuk nedeniyle Nusret Şenay’a, Övgüye Değer Oyuncu Ödülü de Kerbela’daki İmam Hüseyin yorumuyla Erdinç Gülener’e verilmiştir.
En İyi Sahne Tasarımı Ödülü’ne, Ankara Devlet Tiyatrosu yapımı İşte Baş İşte Gövde İşte Kanatlar oyunundaki incelikli çalışmasıyla Funda Karasaç,
En İyi Giysi Tasarımı Ödülü’ne ‘7’ Shakespeare Müzikali’ndeki esprili çalışmasıyla Bengi Günay,
En İyi Işık Tasarımı Ödülü’ne, Kerbela’daki ayrıntılı çalışmasıyla Yakup Çartık,
En İyi Hareket Tasarımı Ödülü’ne de ‘7’ Shakespeare Müzikali oyunundaki çalışmasıyla Gizem Erdem değer bulunmuştur.
En İyi Müzik Ödülü, Kerbela için yaptığı başarılı müzik nedeniyle Tahsin İncirci’ye,
En İyi Yayın/Tasarım Ödülü de DT’nin 60. yıldönümü nedeniyle ‘dünya prömiyeri’ yapılan yerli oyunların afişlerinin, yaşayan görsel sanatçılarımız tarafından hazırlanması yönünde özenli çabalar harcayan DT Genel Müdürlüğü’ne verilmiştir.
En İyi Yapım Ödülü, Stüdyo Sahne’de sunulan Sevim Burak’ın İşte Baş İşte Gövde İşte Kanatlar oyununda, seyirci ve sahne mekanlarının kullanımındaki çarpıcı deneysellik nedeniyle Ankara Devlet Tiyatrosu’na verilmiştir.
Jüri Özel Ödülü’ne ise, zor koşulları zorlayarak altı yıldır tiyatro kültürüne hizmet eden, son dönemde opera ve bale sanatını da kapsamı içine aldığı gözlemlenen Sahne dergisi değer bulunmuştur.
Sanat Kurumu
Yönetim Kurulu
YORUMLAR
Eser vermek kadar Eserleri değerlendirmekte önemli. Seçki kurullarının bu anlamda işleri oldukça zor. Değerlendirmelerde etkin isimleri tebrik etmek isterim bende.
Tiyatro sanatın en sevdiğim kısmı. O performansın sergilenmesinde ki oyuncuların coşkuyla oyuna sarılmaları ve sahnede devleşmeleri aklımı başımdan alıyor her defasında. Yeni isimlerin eser vermelerini sonuna kadar desteklemek isterim. Aldıkları ödüller dilerim çok daha büyük eserler vermelerinde onları teşvik eder.
Paylaştığınız için teşekkür ediyorum, bu ülkede üreten ve günümüz tarihini verdikleri eserleriyle geleceğe taşıma bilincini taşıyan insanlar olduğunu duymak bizleri de ümitlendiriyor. Selamlarımla...