- 688 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Pai ya da Baba
Erkekler alınmasın ama (İsteyen alınabilir, nasıl olsa onlar da baba oldukları zaman öyle yapacaklar(!) , babalar kızlarını daha çok seviyorlar. Yeni doğan bir kız bebek ne kadar da yakışır bir babanın kucağına. Ve ne kadar da “Baba” yapar daha birkaç dakika öncesine kadar babalıktan habersiz olan bir adamı. O bir babadır artık.
Ben de babamı yıllar önce “Baba “ yapmıştım. İlk evlatların da böyle bir özelliği var. Şanslıyım o yüzden. Babamla birlikte yaşlanıyoruz . Aslında yaş alıyoruz belki her yıl ama babamdan genç kalmanın sırlarını da öğreniyorum bir yandan . İşin sırrı kalbini zikir ile ,beynini fikir ile ,ruhunu da şükür ile ebediyete taşımaya dair bir şeyler yapabilmenin çabası içinde olmakta. Gerek diliyle, gerek hayat duruşuyla böyle söylüyor babam.
Dağ gibi sorunlar altında çocuklarının varlığından güç alarak hayata tutunmaya , bütün geçim zorluklarına rağmen çocukları için ayakta kalmaya çalışan babaların günü bugün en çok da. En çok onlar hissedecek bugünü yanağına kondurulan öpücüklerle . Evlatlarına dünyaları veremediklerini düşündükleri için kocaman hüzünler olacak baba yüreklerinde. Onlar hep vermek isterler . Verdikçe daha bir “Baba” olurlar sanki.
Bugün bütün babalar için. Ama bir çok babanın da farkında olmayarak geçireceği bir gün. Onlar yine duygularını belli etmeyecekler. Yine her koşulda ,hatta huzur evlerine terk edilmiş bile olsalar, sadece evlatlarının iyi olmalarından başka bir şey beklemeyen tavırlarını sergileyecekler . Hediyelerle kapıya gelen çocuklarına tatlı tatlı sitem edecekler , ne gerek vardı oğlum/kızım diyecekler . Hediye filan istemeyecekler .
Bunun yanı sıra yine bugün bir çok evlat bugünü hatırlamayacak . Babalarının bugünü önemsemediğini düşünecekler. Yine çok benimsemediğimiz ve bu yüzden hayata geçirmediğimiz bir gün olarak geçecek hayatımızdan bir babalar günü daha . Bu babalar gününde de cüce kalmış bir sürü şey devleştirilmeye çalışılacak . Ticari kaygılar yine işin bir başka boyutu olacak . Mahkemeler babalık davaları ile dolup taşmaya devam edecek . Çocuklar çeşitli dillerde anlamı aynı olan “ Dade, otec, papa, tata, babbas, bav, apa, Banketi, father, pai ” gibi kelimelerle “Baba” diyecekler dünyanın her yerinde .
Allah c.c herkesin hayattaki babasına hayırlı uzun ömürler versin , hayatta olmayanlara da rahmet etsin. Bugün itibarı ile bugüne özel yapılabilecek en güzel dua , belki de çeşitli sebeplerle baba olamayanlara sağlıklı , hayırlı evlatlar ve bol kazançlar dilemek olacak .
“Hiçbir çocuk babasız kalmasın” ve “Hiçbir baba evlat acısı görmesin” dileği ile …
YORUMLAR
Afet i azam
Sonu"Ceza Gününe Kadar Bana Hayırla Rahmet Et"diye biten bir dua var. Sonrası için de hayırlısını versin.
Afet i azam
hicbitmez
Her ikisini de okumus oldum.
Kutlu olsun bütün babalarin babalar günü.
Sevgilerimle tekrar