- 1616 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KAPADOKYA
Her taşında, her karışında ilahinin eli gezen sırlı bir mekandır Kapadokya. Taşların, kayaların dil açıp konuştuğu yerdir buralar. Rüzgarlarla yağmurlar el-ele vererek burada heykeltıraşlık ve ressamlık yapmışlar. Avanos ve Zelve vadisinde uzadıkça uzayan bu manzaralar beni hayrete salıyor. Peri bacaları bu vadilerin mücevheridir. Ürgüp’e geldiğimde ilahinin yarattığı güzellikler karşısında lal oldum, her şeyi gözlerime bıraktım, onlara yazdım. Beyaz kayalarda zamanın çekici,kazması güzel eserler yaratmıştı. Yer küresinin bu kısmında bu zamana kadar gördüklerimden çok-çok farklı şeylerle karşılaştım. Sert kayalarda biten sarı,mor,pembe çiçekler benim kır çiçeklerine olan aşkımı biliyormuş gibi ikide bir karşıma çıkıyor. Onların kokusunu içime çekiyorum. Yol kenarlarında turistler görünüyor, kimisi atla, kimisi bisikletle vadini geziyor. Turistler için hatıra eşyalar satılan yerde duruyorum. Buraya özgü kilimler,topraktan yapılmış eşyalar , burada el sanatının ne kadar inkişaf ettiğini gösteriyor. Peri bacalarının küçük bir maketini alıyorum. Ürgüp’ün etrafını taş kayalar sarmış, insanlar kayaları işleyerek istifade etmek için kulübeler, restoranlar ,odalar yapmışlar. Doğa onlara yardım etmiş. Burada farklı bir dünya olduğunu görüyorum, hatta bir yerliye burada ibadet etmeyen bir insanın kalmaması lazım diyorum. Çünkü her adımda Tanrının eseriyle karşı-karşıyasınız. Tanrı tarafından yaratılmış bu taş eserleri görünce Tanrıdan başka şey akla gelmiyor. Yabancı turistlerin buraya merak göstermesi buraların esrarengiz güzelliğe sahip olmasıdır. Burada yaşamağa değer bence. Yeşillik ancak vadilerde ve şehir içinde görülüyor, dağlar ve kayalarda fazla ağaç görünmüyor, fakat kır çiçekleri burada hakimdir. Beyaz dünya diye bilirim Kapadokya’ya.
Buraya gelmezden önce yolumun üzerinde Yazıhöyük kasabasında yaşayan eski bir arkadaşım olan Muhsin Tozlunu ziyaret ettim. Muhsin’in ailesiyle yakından tanıştım, Muhsin’in misafirperverliği ve candan olması bu geziye başka renk kattı. Nevşehir’e bir de yolum düşer mi, bilmem? Lakin Kapadokya, Ürgüp, Peri bacaları, Avanos ve Zelve vadileri, bir de gözlerime sürme çeken, kafama yazma bağlayan o güler üz adam hiç aklımdan çıkmayacak.
17.06.2011
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.