- 1515 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
MİLLİ ŞUUR VE TÜRKLER!
Batılılar ele geçirmek istedikleri bir ülkenin halkı arasına tefrika sokarlar(bölücülük,ayrılık)ve aynı çatı altında yaşayan çeşitlitoplumları birbirine düşürüp boğuştururlar.
Bu tür oyunlar özellikle cahilleri kandırır.Çünkü cahiller,millimenfaatlerin nerede olduğunu göremezler ve aldatmacalara hemen kapılıverirler!
Tarihte Türkiye Cumhuriyeti ile hemen hemen aynı tarihte kurulmuş olan Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliği çöküp dağılmıştır.Türkiyenin çok partili demokrasiye adım attığı dönemde kurulan Yugoslavya Federasyonu ise, aynı sonu çok daha kanlı ve acılı bir biçimde yaşamıştır.Bu iki devletinde çöküşünü hazırlayan nedenler aynıydı.Siyasal-Toplumsal rejimin başarısızlığının yanında dil,din,mezhep vesoy farklılıklarını aşarak
’’Ulus-ötesi devleti’’ kurmayı amaçlamışlar ancak çıkan iç ayrılıklar yüzünden bunu aşamayarak başarısız olmuşlardır.
Türkite Cumhuriyeti ise; Ulu Önder Atatürk’ün önderliğinde soy,ırk,din,dil ve mezhep gibi ayırıcı,bölücü etkenlerin ekseninde değil de ’’Kültür Birliği’’ zemini üzerinde ,kimsenin soyuna,diline,mezhebine,etnik kökenine bakılmaksızın tüm yurttaşların yönetimde eşit hak ve yetkilere sahip oldukları,anlayışı temeli üzerinde kurulmuştur.
’’TÜRK’’nitelemesi daha 12.yy’dan beri üstelik Haçlıların bile gözünde bu topraklarda yaşayan herkese aynı,ortak bir kimliği tanımlar.Belli bir soya ayrıcalığı değil!
Yıl 2007.Bu devlet ki,kurulduğu tarihten bu zamana kadar topragı üzerinde yaşayan,gerek Kürt olsun,Alevi olsun,Laz,Çerkez,Boşnak olsun,gerekse Arap,Zaza,Nusayri olsun.Hiçbir yurttaşına ne ekonomik,nede tcari yaşamda,ne siyasette, nede ülke yönetimine katılımında en küçük bir ayrım gözetmeden,üveyevlat muamelesi gütmeden yurttaşlarına daimakol kanat gerdi.
Buna rağmen ,şimdi soruyorum!
Bu zorla yaratılmak istenen ikilik,halkı ikiye bölme çabaları,terörist grupların bu akıl almaz eylemleri,bu savaş güdüsü,Kürtçülük üzerine kurulan partilerin ali cengiz oyunları,
dönem dönem canlanıp önümüze pey diye sürülen bu haçlı zihniyeti,çeşitli anarşik düşünceler,bu cihat çağrıları,din bağnazlıkları,bu tarikat salgınları ve kaleyi içten feth etme çabaları neden?
Sonuç olarak, zihni bulanan halkın (seçmenin) şaşkınlığına sebep neden?
İçinde bulunduğumuz şu dönemde,çeşitli karmaşacalarla ters yüz edilmeye çalışılıyoruz.Vakit,güç,şuur ve birlik vaktidir!
Biz eğer tefrikayı bırakıp,birbirimize sarılmazsak,ciddi ve fadakarane çalışıp her alanda güçlenmezsek yakında çok daha büyük tehlikeler kapımızı çalacaktır.
Daha dün parmakla otuza kadar sayamayan cahil ve çoban Bulgarlar,çalışıp,gelişip nekadar ilerlediler ve vaktiyle Osmanlı’yı yendiler.
Bizde görev duygusu yok.Biz Abdülhamit dön.de sus pus oturduk.Meşrutiyet döneminde sürekli konuşarak vakit geçirdik.Oysa bütün vücudu duran ve yalnız çenesi işleyen bir millet refah içinde yaşayamaz.
Herşeyi çokiyi bildik.Ama bunu öğrenemedik!
Milli Hakimiyete dayanmayan ’’Birlik ve Beraberlik’’ ilkesi olamaz.Ve Güç,eğitim olmadan amacına ulaşamaz!
Bu zor dönemde ayakta dimdik kalmak istiyorsak,artık uyanmalı ve çok çalışmalıyız.
Milli Eğitimin ilköğretim müfradatına acilen ’’TÜRK MİLLİ KÜLTÜRÜ’’ dersini ekletme çalışmalarına girişip,Milli Şuuru daha temeldeyken beyinlere yerleştirmeli ve yüreklere aşılamalıyız!
Bugün Türkiye ve Türk dünyası dost görünümlü,iç ve dış düşmanların benzer oyunları ve planları ile karşı karşıya.Umud ediyorum ki insanlarımız artık aldanmayacak.
Atatürk’ün birinci temel statik ilkesi olan,’’BİRLİK VE BERABERLİĞİ’’benimseyecek ve artık bu Alicengiz oyunlarına papuç bırakmayacak.
Çünkü Ulu Şair Mehmet Akif Ersoy’unda dediği gibi;
’’ Girmeden tefrika bir millete,düşman giremez.
Toplu vurdukça yürekler,onu top sindiremez! ’’
Devleti,topluluğu,ilim adamını ve orduyu müdafaacılıktan öteye,birazda taaruzu göze alabilen,savaşı göze alabilen bir devlet,bir topluluk halini alabilirsek bu tehlikelerin önünü alabiliriz. Biz taaruzu da göze alabilecek bir şekilde en kısa sürede teşkilatlanabilirsek,gerek kafa , gerek beden açısından, gerek silah,teçhizat açısından teşkilatlanabilecek bir devlet,bir millet olabilirsek kurtuluşu buluruz kanaatindeyim.
Böyle olduğumuz müddetçe,Türkiye Cumhuriyeti Devletini, hiçbir azınlık,hiçbir ırk,hiçbir devlet ve hiçbir terörist grup bölmeye muvaffak olamayacaktır!
Biz ki,200 yıl boyunca tüm Avrupa’nın, Batı Asya’nın ve Akdeniz’in en güçlü devleti olarak kalmayı başarmış olan Osmanlı hanedanlığının torunları,
Ve çağın en dinamik,en gelişmekte olan,demokratik ve laik kalma ve sürekli çağdaş olma yolunda en istekli devletlerin başında yer alan Türkiye Cumhuriyeti Devletinin çocuklarıyız.
Bizler,toprağımıza,bayrağımıza,milletimize,hürriyetimize,inancımıza,kısaca bütünlüğümüze sahip çıktıkça, O na kimse kolay kolay görücüye çıkıp,talip olamaz!
Son olarak,göğsümüz birkez daha kabararak söylemeliyiz ki,
’’ Bu Topraklar Bizimdi, Bizim Kalacak,
Bizden Bir Başkasına Yar Olmayacak!!! ’’
Gülşah Kolsuz/2007
YORUMLAR
<<’’Ulus-ötesi devleti’’ kurmayı amaçlamışlar ancak çıkan iç ayrılıklar yüzünden bunu aşamayarak başarısız olmuşlardır.>>
YAZIDA GENEL OLARAK BİR ŞEYLER ANLATILMAYA ÇALIŞILMIŞ.
BENİM ANLAMADIĞIM;SOVYETLERLE YUGOSYAVYA ÖRNEĞİNİ NEDEN VERDİNİZ.KİM KİME KARŞI NE YAPTI
KEŞKE ORDAKİ MÜCADELEYİ BİRAZCIK ÖNE ÇIKARIP YAZMA CESARETİNİ GÖSTEREBİLSEYDİNİZ.UNUTMAYIN ATATÜRK BİZİM İÇİN NASIL BİR LİDERSE.LENİN VEDE TİTO'DA O KADAR ÖNEMLİ BİR KİŞİLİKTİR.
<<gerek kafa , gerek beden açısından, gerek silah,teçhizat açısından teşkilatlanabilecek bir devlet,bir millet olabilirsek kurtuluşu buluruz kanaatindeyim.>>
BURDAKİ İFADEDE ÇOK İLGİNÇ KİMİ KİME KARŞI SİLAHLANDIRIYORSUNUZ.
>>YURTTA SULH CIHANDA SULH<<SANIRIM ATATÜRKÜN EN ÖNEMLİ MESAJLARINDAN BİRİYDİ BU.SAVAŞSIZ BİR DÜNYA,BARIŞ İÇİNDE YAŞAM.
ATATÜRKÜNDE RÜYASIYDI BU.
<<Biz ki,200 yıl boyunca tüm Avrupa’nın, Batı Asya’nın ve Akdeniz’in en güçlü devleti olarak kalmayı başarmış olan Osmanlı hanedanlığının torunları,
Ve çağın en dinamik,en gelişmekte olan,demokratik ve laik kalma ve sürekli çağdaş olma yolunda en istekli devletlerin başında yer alan Türkiye Cumhuriyeti Devletinin çocuklarıyız.>>
Bİ KARAR VERİN.OSMANLININMI?TÜRKİYE CUMHURİYETİNİNMİ ÇOCUKLARIYIZ.
BİRAZ ÖTESİNDE DOĞU ROMA (BİZANZS)VAR.
ONLARIN COCUKLARIDA OLAMAZMI ARAMIZDA.
ALLAHTAN SAYIYI KÜÇÜK TUTMUŞUNUZ.ŞANLI OSMANLI TARİHİ(600 YILLIK DEMEMİŞİNİZ)
TARİH GERÇEKLERİYLE VARSA ;SADECE. GÜNAHLARIYLA SEVAPLA GEÇMİŞTEDİR.BUNU TARTIŞAMAYIZDA ZATEN BURDA.
EH BE GÜZELİM.PARÇALAR O KADAR ÇOKKİ HANGİSİNİ GÖSTERİYİMKİ.
BIRAKIN KÜRDÜ TÜRKÜ AİLE PARÇALANDI.GÜNÜ BİRLİK HABERLERDE İZLİYORUZ.ELİNE SİLAHI ALAN EN YAKININDAN BAŞLIYOR ÖLDÜRMEYE.
KEŞKE BİRAZCIK HAHA GENİŞ DÜŞÜNEBİLSEK.
BARİŞI ARKADAŞIN İÇİNMİ İSTİYORSUNUZ ANLAMADIM GİTTİ.
BİRAZCESARET.
ATATÜRKÜN YÜREKTEN HAYKIRDIĞI GİBİ.
YURTTA BARIŞ DÜNYADA BARIŞ 'I DUYEBİLSEYDİK KEŞKE.
ÖLÜLERİN KİMLİKLERİNE UYRUKLARINA DİNLERİNE BAKAR OLDUK.
İNSANIN ,İNSAN OLDUĞUNU BİR ANLAYABİLSEK.
saygılarımla.
umarıMbu küçük eliştirilerime olumlu yaklaşırsın.
ve tabiki teşekkür ederim.
güzel bir yazı olmuş diyemiyecem.
ama genel anlamda yazıdaki ana fikir güzel olmuş,eline sağlık.
Vatan sevgisini iplik iplik hücrelerine kadar dokumuş bir kalem erbabının elinden dökülmüş harika bir yazı okudum. Yüreğimle imzalıyorum ben de... Ve kuyruk acılarından dolayı TÜRK' e ait her değer saldıran AB-D ve işbirlikçilerine diyorum ki;
GEÇMEDİYSE KUYRUK ACINIZ
SIRA BAŞINIZDA GERİ KAÇINIZ...