- 1558 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Gündeme Dair Bir Kaç Kelam..."Demokrası Sınavı"
Aylar var sevgili Habib"in uyarısı üzerine ne tek bir siyasi yazı ekledim ve ne de tek bir siyasi yorum olsun düşmedim sayfalara. Ama artık bir kaç kelam olsun iliştirmek istiyorum kalemimin dilinden, yüreğimden gelen arzu ve temennilerim ile. zamanım çok kısıtlı olduğundan çok fazla teferruata giremeden sadece bir kaç gözlem duygularımı pay edip ekliyorum inşaAllah.
Evet,Türkiye yeniden engin bir demokrasi ve özgürlük ile tercihini yapmış ve yine demokratik hakkı olan "seçme ve seçilme" görevini hakkı ile yerine getirmiştir. Seçim öncesi cereyan eden bütün olumsuz olay ve provakatif tüm eylemler bu gün itibarı ile bir nebze de olsa sakinlemiş ve huzurlu,aydın yeni bir gün ve günlere uyanmıştur Türkiye...Güzel olan narin Ülke.
Artık daha güçlü, daha emin ve daha gür bir ses ile bayrağı alıp elimize yürüme değil, koşmalıyız özlediğimiz o zafere inşaAllah. Huzur istiyoruz,barış istiyoruz,kavgasız, gürültüsüz mutluluk dolu yıllara ulaşmak istiyoruz...Asırlara hatta. Çocuklar ölmesin,kimse ırkından dolayı dışlanmasın,inancından dolayı horlanmasın ve kan dökülmesin istiyoruz. Şiddet yalnızca fiziksel olarak uygulanan zulüm değildir, asıl şiddet,insanın ruh ve duygularına hükmeden psikolojik baskıdır ve doğan bütün bu cinnetlerin asıl nedeni, işte bu gerçekten beslenen "ötekileşme" ve "ötekileştirme"hastalığından başka bir illet değildir.
Duygulara yapılan şiddet, ölümden daha ağır bir yıkım doğurur cemiet içinde ve toplumlar akli bozuk olan bu şahsiyetlerin elinde darmadağın olup, insani sıfatını yitiren birer canavara dönüşürler .
Türkiye büyük bir ülke,Türkiye güçlü bir devlet,Türkiye yedi kıtaya hükmeden onurlu bir siyasi duruş ile gurur veren bir demokrasi hocası olduğunu kanıtlamıştır bu gün tüm dünyaya. Asya, Avrupa, Afrika ve dünyanın her yer ve köşesinde, her geçen gün biraz daha çok büyüyen ve çıtasını yükselten bir özgürlük çığlığı yükselmiştir. Türkiye Lübnan, Türkiye Beyrut, Türkiye Filistin,Türkiye Afganistan,Pakistan Ve Türkiye büyük Mezopotamya gerçeği olduğunu duyurmuştur. Türkiye toplayıcı, Türkiye bütünleştirici ve Türkiye gün be gün daha çok hızla büyüyen istikrar ve kararlılıkk içinde, dünya genelinde itibar kazanan ve kazandıran bir Cumhuriyet Ülkesi olduğunu bu gün kanıtlamıştır.
Onurluyuz başımız dik. Gururluyuz yüreğimiz selamet. Çok derin sancıların yaşanmış olduğu bu Ülke toraklarında kan dökülmeden bir seçim gerçekleşmiş ve demokrasi özgürlüğü kazanmıştır. Gerçek demokrasi kazanmıştır.
Cumhuriyeti kuran Gazi Mustafa kemal Atatürk"ün temelini attığı bu kutsal Cumhuriyeti yücelten demokrasi kitabının sayfalarını yine, Türkiye Cumhuriyetine mensup olan bu aziz Milletin yetiştirdiği ender şahsiyetler bu güne taşımıştır ve bu günden sonra taşımaya da devam edecektir.
Derin acı ve sancıların yaşandığı ve yine ağır zulümler altında bir çok genç ve insanın ipe gönderildiği o karanlık mazi, bu gün tümüyle hükmünü yitirmiş ve yerini aydınlıkçı, yenilikçi ve daha çok kucaklayıcı bir yönetim ile yeni bir döneme, adım ve imzasını atmıştır.
Bu gün merhum "Menderes" ve onun demokrasi uğrunda can bıraktığı dava arkadaşlarına vefa borcunu bu Aziz Milletin ödediği gün olmuştur. Bu gün, Deniz gezmişlerin, Uğur Mumcuların ,Ahmet Taner kışlalı, Bahriye üçok gibi bir çok aydınların katledildiği bu topraklarda, onların adına bayram günü olmuştur. Ve hakları bundan sonra daha çok aranıp faillerin ortaya çıkmasını arzu ettiğimiz dem olmuştur.
Bu gün, kırk yılı aşkın bir zamandır Güneydoğu Anadolu Bölgesindeki kardeşlerimizin ve Türk evlatlarının amansız aktığı kanının kesileceğini umduğumuz bir devrim günü olmuştur.
Bu gün, Türk, Kürt, Laz, Çerkez, Roman, Boşnak, Alevi ,Sunni ve bg bir çok etnik kökenli kardeşlerin, aynı çatı altında birleştiği o özlediğimiz gün olmuştur.
Türkiye Cumhuriyetini yöneten ve Ak parti kurucusu genel başkanı olan sayın Receb Tayyib Erdoğan"ın Cumhuriyet tarihinde bir ilk olan ve Milli iradenin seçip yönetime layık gördüğü bir başbakanın haklı ve hakkı olan başarı zaferi gerçekleşmiştir.
İnanç ve etnik köken her ne olursa olsun, önemli olan Türkiyemizin kazanmasıdır. Bu başarı, muhalefetten olan her hangi bir parti lideri tarafından getirilmiş olsaydı dahi, emin olun onlarıda aynı övgü ile yad edecektik bu sayfalarda bizler.
Çünkü her şey Türkiye için,her şey geleckte bu Ülkenin hakimi olacak olan Türkiyeli evlatlar için...Her şey Türkiye Cumhuriyetine mensup bütün vatandaşlar için.
Zafer hepimizin. Başarma ,büyüme ve dünya da daha çok itibar kazanıp özde yükselmek için tüm mücadelemiz ve bundan böylede aynı şekilde devam edecek inşaAllah. Bu sürece müdahil olanlar hep vardı ve bundan sonra da olması ihtimaldir. Diliyoruz ki meydanlar da kıran kırana geçen o siyasei irade, yerini hoşgörü ile birleştirip bütünleştirci bir duygu siyasetine bıraksın.
Siyaset,gerçek mana da duyguları yiyip bitiren bir canavar olsa da, insan sevgi ve duygularını kendi özünde daim barındırıp pay etmesini bilmeli ve insanlık vasfını süreçsiz yaşatıp diri tutmalı.
2011 parlementosunda kavgalar değil barışcıl çözümler üretilmesini bekliyoruz. Sen Türk, sen Kürt, sen Alevi, sen Sunni ayrımı değil, hepimiz Türk vatandaşıyız ve hepimiz bu ülke için el ele vermeliyiz diyerek halka hızmeti bekliyoruz.
Bu seçim "halkın hür tercihi" ve "hakkın haklı olana" demokratik iadesinin bir göstergesidir. Büyüdükçe büyüyoruz Türkiye olarak. Ve Türkiye elbet büyük Orta Asya ve balkanlar da söz sahibi olmuştur ve bundan böyle daha çok söz sahibi olacaktır ve tek öncü devlet olma ünvanına sahip olduğunu kanıtlamıştır ve buna devam edecektir. Ve bu ırmak daha gür akmayı sürdürecektir...Avrupanın "oylarınızı Akp ye vermeyin" çıkışındaki asıl neden hiç şüphesiz, Türkiyenin bu bölge topraklarındaki üstün hakimiyetinden çekinme telaşından başka bir sebep değildir.
O zaman varmısınız gelin birlik ve bütün olalım. Kavgalarımız çocuk kavgası büyüklüğünde olsun. Tartışmalarımız anne ve bir evlat tartışması kadar büyüsün. Öfkemiz kendi içimzde zararsız sönsün. Küskünlüğümüz bir taş üzerindeki damlanın güneş karşısında kurumuya yüz tutuuğu bir vakit kadar sürsün. Varmıyız barışa, huzura, esenlik ve mutluluğa.
Bu aydınlık hepimize yeter inanın. Bu dekomrasi hepimizi kucaklar. Bu özgürlük hepimizi yeni umut ve ufuklara ısmarlayıp uğurlar.
Haydi, ellerimizi çıkarıp koynumuzdan omuzlarına dokunalım bir birimizin hiç zaman kaybetmeden. El ele tutuşup bir bayram sabahına uyanır gibi uyanalım bundan böyle her yeni gün için. Sen Türk, sen Kürt, sen Laz, sen Çerkez,sen Ermeni, sen Musevi, sen Kominist, sen sunni, sen Alevi, sen Boşnak ,sen Roman duydun mu,hepimize yetcek kadar sevgi var içimizde...Ülkemizde. Yeterki pay etmesini bilsin gönüller.
Yeniden ve yeniden dünyaya hükmeden bir Endülüs veya Osmanlı yücelğine erişmek muradı ile...
Milletimiz, Bayrağımız,Toprağımız,Şehitlerimiz,Ülkemiz, Göklerimiz,gönüllerimiz,görenlerimiz ve görmyelenlerimiz...Yurdumuzun her köşe bucağına hayırlı uğurlu olsun.
Ve Facebooka düşen çarpıcı bir başlık; Şöyle diyorlar,"Ampülü sökelim derken adamlar getirip avizeyi taktılar, peki şimdi ne olacak? Ve cevap kim ve kimler olduğuna değil,yaydığı enerjiyle ısınmaya bak...
Saygılar daim dua ile....
YORUMLAR
Derin bir ırmağa dökülen çaresiz yapraklarız..Özgürlüğümüz önce yaprak olmakla sonrada bir suya sürüklenmek üzere düşmekle zaten yoktur.Geriye kalıyor içinde bulunduğumuz dereye isyan etmek yerine ya kıyıya çıkmaya gayret ya da akıntı istikametinde olma çabası.Düştüğümüz nehrin bağlanacağı nihayet Bir okyanus sa direnmek de kıyıya çıkmakta hezimet olur.İnsan Düşünen olma hasebi ile akıntının Lağım yada denize açıldığını az bir çaba ile öğrenmeye muktedirdir.Demin okuduğum yazı da geçen.
"Parça bütünün habercisidir" Hz.Ali.(K.A.V) bundan da gafil olanın hakketmediği şeyi Hakkedenlerin yüzü suyu hürmetine Mevla bizlere ve gelecek nesillere yaşatsın diyerek.Yazınızın siyasi olmaktan ziyade İnsani bir avaz olduğunu sizi okumaktan da gurur duyduğumu yazarak Allah sayınızı artırsın diye umut ediyorum.Allah razı olsun.
İlave.Kul olmayı beceremeyen köle olmak zorundadır üçüncü şık yok. sevgi ve selam.
yeğinadnan tarafından 12/4/2011 11:41:37 AM zamanında düzenlenmiştir.
Umarım memleket için hayırlısı olur.Bu memleketin insanları güzel şeylere layik...Selamlar...
Sayın Dallı,
Ben bu tür seçimlerin yapıldığı ülkelerde uygulanan sisteme Lidokrasi demeyi uygun buluyorum.
Zira halkın seçemediği ,seçme yetisinin arızalı olduğu ülkelerde asıl seçimi lider yapar.
Temayül dedikleri yoklamalarda birinci gelenlerin listelere giremediği "Demokratik" sistemde ,Liderin " Klavyeyi koysam milletvekili seçtiririm" anlayışının egemen olduğu açıkça görünmüyor mu?
Zorunlu mutluluk ve zaferin bir çok deformasyon ürettiğini görebilmeiliyiz.
Selam ve dua ile.
Hâlek.
görülmeyeni görmek için gösterilenin etkisinden kurtulmak lazım ki
kim öle kim kala!
kalan sağlar sağlığınıza duacıyız desek de biz kalır mıyız bilmem !
Sözün özü
koltuk ve perde gibi mobilyalar kapatmışken gözü
boş evin metrekaresini ölçebilene aşkolsun
evin yeni sahipleri gelene kadar ölçüm yapılamaz
ben tatildeyim...