Asgari Ücret 636 tl
Asgari ücret
636 tl...
İşveren insaflı düz olsun 700 tl veriyor. Eğer bekarsanız harcamalarınız sadece şahsi giderler diyeceğim
ki ailenize bakma yükümlülüğünüz yoksa. Babanızın geliri var ise ev giderlerini karşılayabilir.
Aldığınız 700 tl size kalır...
Önce senelik izninizde bir güney tatili,
4 gece 5 gün herşey dahilinden.
Üstünüze kıyafetler bol bol giydirin.
Yazlık spor ayakkabı 110 tl, kot, keten vs pantolon 60 tl’den başlıyor enfslasyon vursun ki 359 tl’ye kot pantolon gördüm. tişört çeşitleri 24.90 tl’den başlıyor ekmek arabası çarpsın 180 tl fiyat etiketli tişört bile gördüm... Sonra plajda giymeniz için terlik çeşitleri 14 tl’den başlıyor... atlet, gömlek, bady, şort, şapka derken bunların fiyatları da 20 tl’den başlıyor. Sıfır kollu askılı tişört derken kıyafetler kırla...
Tatili bitirin iş hayatınıza dönün... Sigara içenlerdenseniz, paketi 4,5 tl. Kitap okuma alışkanlığınız varsa romanlar öyküler 20tl’den başlıyor, şiir kitapları 7tl’ye kadar iniyor. Haftalık izninizde tüm gün uyuyacak değilsiniz ya. Hayatta bulun kendinizi. Başkalarından eksik neyiniz var ki; Sinemaya gidin biletler 9tl, Sinemadan çıkın bir yerlerde yemek yiyin hamburger menü 13.75 tl. Boğaz’da dolaşıp deniz havası almak sizinde hakkınız. Sahil kenarında oturun bir cafede çay kahve için, dondurma yiyin, tatlı yiyin, çekirdek çıtlatın.
Alışveriş merkezlerine gidin. Mağazaları dolaşın içlerine girin ürünlere bakın, canınız çekerse alın. Bir elektronik eşya, kozmetik ürün vs... para harcamanız için o kadar çok olanak var ki, bencil olmayın cebinizde akrep yok...
Sevgilinizi takın kolunuza devasa boyutlarda yapılan sitelere gidin ev seçin kendinize, araba galerilerine uğrayın araba beğenin... Sonra bir sarrafa uğrayın yüzük, takı, setler alın.
Akşamüstü boğaz kenarında bir restaurantta akşam yemeği yiyin.
İstanbul’a iki yeni şehir kurulacakmış oradan yeni bir hayat alın kendinize.
636 tl...
Bilhassa hiçbir yan geliriniz olmasa bile bu ücret ile günümüzde doya doya yaşarsınız...
Çünkü Allah Kuran çarpsın ki, bu ücretten şikayet eden insan sayısı Fenerbahçe stadını doldurmaz...
Hee abi
o değil de,
Asgari ücret 636 tl
Nişantaşı’nda yosma çantası 1000 tl...
Koray Can Demirkılıç
fotoğraf: Yağmur Kılıç
YORUMLAR
Şikayet etmiyorlar belki sesli bir şekilde...
Ama evli olup da, çocuklarının ufak bir isteğini yerine getirememe konusunda inanılması güç bir ağır psikolojik baskı altında kalıp, bakışları yorgun düşüyor ve elleri ile kapatıyorlar yüzlerini...
De...bizim defalarca anlatmamızın hiçbir manası kalmıyor...Şikayet etmekten başka ne işe yarıyor ki dediklerimiz, diyeceklerimiz...
Siz yine de kapital endeksli edebi yazılar yazmaya devam edin....Bu işler böyle söylemler ile yürümüyor efendim...
Hürmetle...