- 8412 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
“BİR AYET – Bir HADİS— BİR HİKAYE:
“GÜNAH : ve TÖVBE:
(AYET : “Eğer yasaklandığınız büyük günahlardan kaçarsanız, sizin küçük günahlarınızı örteriz ve sizi şerefli bir yere sokarız…” ( Nisa, 4-31)
HADİS: Canım elinde olan Allâha yemin ederim ki eğer siz günah işlemeseydiniz,Allâh sizi yok eder, Yerinize günah işleyip tövbe eden,Allâhında bağışladığı başka toplum getirirdi.”
(Ebu hureyre’den , Müslim)
“TÖVBE İLACI:
Beyezid-i Bestami Hazreti birgün tımarhanenin önünden geçiyor. Tımarhane hizmetcisinin tokmakla bir şeyler dövdüğünü görüyor:
“Ne yapıyorsun ?”
Hizmetçi: Burası tımarhane dir. Delilere ilaç yapıyorum”
“Benim hastalığıma da bir ilaç tavsiye edermisin?”
“Hastalığını söyle.”
“Benim hastalığım günah hastalığı…Çok günah işliyorum.”
“Ben günah hastalığından anlamam…Ben delilere ilaç hazırlıyorum.”
Parmaklık arasından konuşulanları duyan bir deli,! Beyazid-i Bestami hazretlerine:”
Gel dede. Gel !Senin hastalığının çaresini ben söyleyeyim ”diyeseslendi...
Beyazid-i bestami Hazretleri,delinin yanına sokularak. “Söyle bakalım,
benim derdime çare nedir?”dedi. Deli şu ilacı tavsiye etti:” Tevbe kütüğü ile istiğfar yaprağını karıştır… Kalp havanında tevhit tokmağı ile döv, insaf eleğinden geçir, göz yaşıyla yoğur,aşk fırınında pişir… Akşam sabah bol miktarda ye…
O zaman göreceksin senin hastalığından eser kalmaz.””
Bu güzel ilacı öğrenen Bayazid Hazretleri. “ Heeey gidi dünya heeey!
Demek senide buraya deli diye getirmişler “ deyip ayrıldı…
Emine erdem/ 13 /o6/ 2o11 pzts BURSA
YORUMLAR
Mükemmel bir nasihat yazısı sizi tebrik ediyorum.Hadis ve ayet ile konuyu tamamlayan kıssadan hisseyi yazan yüreğiniz dert görmesin.Saygılarımızla kapadokyadan.YEŞİLAY İL TEMSİLCİSİ.
emine erdem
emine erdem
Teşekkür ederim ..Sevgiler Selamlar...
emine erdem
emine erdem
Dünyanın gerçek yönünü ve günah belasına tedaviyi veciz bir uslubla dile getirmiş yazınız. Anlayan ve düşünen akıllar için kıssa bir hisse. Dünyadaki mutsuzluğumuzun iki nedeni dünyaya aşırı tamah ve günaha alışmak. Allah insanlığı ikisinden azad edip gerçek mutluluğa erdirsin.
Selamlarımla
emine erdem
emine erdem
Çok güzel bir yorum evet dünya tamahı ve Nafs emmaresi birde şeytan vaaay kulların haline Allahım yardımcımız olsun..Allah acıya...Selanlar Saygılar..