AY TUTULMASI !
Takvimler mayıs onbeşi göstermekte
Astroloji sayfalarına baktım bugün,
Yükselen burçlar
Boğa,akrep ,oğlak,kova
Burçları okudum baştan sona
Selam yolladım dilekler dolusu sana.
Yıllar sonra gelen ay tutulması
İnsanı ve doğayı etkiliyormuş
Gezegenler tam yerlerine oturuyormuş,
Zihinsel,bedensel,parasal değişiklikler
Bereketli yağmurlarla dolan dereler
olayları akışına bırakan öneriler.
Tutulan ay güzellik sembolü oldu
Tarihler boyu
Efsanede,türküde,şarkıda,falda,
İnsan hayatı geçmekte hep
Ay ışığı altında kollarda, yollarda,
Tam ay tutulması
Hayata bakış açılarımızı değiştirecek
Ayrılık acısı çekenleri görüştürecek...
Yıllardır halk arasında söylenen, ay ve güneş tutulmaları ile ilgili söylenceler derlense kitaplar dolusu deyimler,deyişler,görüşler ve gözlemler ortaya çıkar.
Binlerce yıl önce Sorgun bölgesinde KERKENES ‘de yaşayan toplumla doğu ve batıda yaşayan kavimler arasında çıkan kanlı savaşları bir güneş tutulması durdurmuştur. Tarihi verilere göre devam kavimler arasında boğaz boğaza devam eden savaşı bir anda havanın kararması ve atmosferin şekil değiştirmesi durdurmuş. Havadaki bu ani değişikliği gören savaşçı kavimler “ Gök tanrı bizim savaşmamıza razı değil,kızdı ve azgınlaştı bu halini havanın bir anda kararması ve şekil değiştirmesiyle bunu gösterdi, bizi uyardı ilahlar,hemen savaşı bırakalım” diye düşünerek ve görüşerek savaşa son vermişler.
Güneş ve ay tutulmalarında insanlar da tutulurlarmış. Derin düşünceler içinde olup-bitenlere bir neden ararlar ve yorumlar,söylenceler,eylemler ve söylemler devam eder yıllarca.
011 Yılı 15 Haziran akşamında büyük ay tutulması olacakmış.Ben de bu konuda astrolojik bilgileri şiirleştirdim ki ay tutulması konusu dikkatlerde kalsın.
Gök yüzü , yer yüzü ve insan var olduğundan beri birbiriyle bağımlı,ilintili ve ilişkili.İnsanlar yaşadıkları coğrafyanın, kültürün ve atmosferin eseridirler birazda.
Söylenceler,destanlar, türküler, efsaneneler,atasözleri, deyimler ve türküler bu gerçeği en güzel şekilde anlatırlar,ışık tutarlar,bilgi verirler.
Cengiz Han savaşlara çıkmadan önce yüksek tepelere kudurduğu otağından “Gök Tengri/Tanrı “ ile bir süre diyaloğa girer,dileklerini gönülden iletir,seslendirir ve iletirdi.Manevi algılamalarınıa ve duygularına göre kararlar oluşturur, uygulamaya koyardı.
Tarihte bu örnekleri çoğaltmak mümkündür.
Türkiye’de 12 Haziranda yapılan genel seçimleri de 15 haziran büyük ay tutulması etkilemiş olmasın diye insanın aklına bir düşünce gelebiliyor.İnsanlar da bir yere veya bir şeye tutulduklarında çözülmeleri,ayrılmaları sosyolojik ve toplumsal olarak da kolay olmamakta.
YAHYA AKSOY
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.