- 2241 Okunma
- 25 Yorum
- 0 Beğeni
Kadın
Kadın, üşüyen yanlarını hüzünle yamalayan ay damlası...
Kadın, anaç yanaklarında ardışık düşler besleyen adım...
Kadın, erkeğin zirvesine yüreğindeki kardelenleri eken tohum...
Kadın, ninnisini sadece kendisine fısıldayan öksüz insan belki de...
Kadın, erkeğini tamamlayan cennet kokusuna eş hazine sandığıdır…
Kadın, erkeğin olduğu yerde diğer yarımdır dedirten tamamlayıcıdır...
Kadın, hadi diyen yaşamın kollarına haylaz gülüşü ile sığınan bir garip çığlık...
Kadın, adam gibi adam olanın yüreğine hiç hesapsız yaslanıp uyuyan çocuk!...
Kadın, azalışını seyredenlerin aynasında çoğalarak yanan kardelen nefesidir…
Kadın, susuşundaki devinimi bakışındaki kalabalığa yükleyen evrensel köprü...
Kadın, güneşin saçlarını mehtabın hüznüne beşik kertmesi yapan gönüllü elçi...
Kadın, köyünü kendi ıssızlığında koskocaman bir ülkeye çevirebilen us yağmuru...
Kadın, ellerindeki dünyanın hiç bir yerine sığamayan zarar ya da yarar toplamıdır ...
Kadın, duruşunun duruluğundaki bakirliğe adımlarının zenginliğini veren büyüdür...
Kadın, avuçlarındaki kavgayı yüreğindeki yaşama ekebilecek kadar güçlü anayol!...
Kadın, ruhuna yaşamın nefesini sürerken teninde yeri gelince ölebilecek destan demidir...
Kadın, yaradılışının mükemmeliyetini yüreğine, duygusuna, bedenine yansıtabilen mucizedir...
Kadın, babacığını özlese de yüreğindeki bohçaya gözyaşlarını göme göme yaşamı soluyan dağdır...
Kadın, erkeğinin avuçlarındaki teri çocuklarının gamzelerinde yağmur bereketi yapabilen mucize...
Kadın, ruhunu ve bedenini paylaştığı adamın kıyılarındayken, dünyayı duvağında büyüten atlasın gelinidir...
Kadın, kınında saklanıp zamansız atılan kılıçları yese de sesini çıkarmadan kendini onaran muhteşemliktir...
Kadın, hem tarla da çalışıp hem yavrularına bakıp hem de kocasının ruhunda yaşamı soluyan fedakâr yağmurdur...
Kadın, depremler çevirse de enkaza düşlerini, yaşamın salıncağında çocukca gamzelerini ninnisinde sallayan dengedir…
Kadın, önce İ N S A N D I R ...
Mehtap Altan..
12.06.2011
YORUMLAR
Yazınızda kadınların hep olmak istediği kadını anlatmışsınız ve oldukça da başarılı kaleminize,yüreğinize sağlık..Fakat nedense hep pozitif ayrımcılık kokuyor yazınız hemde buram buram.İsterseniz durumu biraz eşitleyelim..Kadınlar erkeklerinin posası çıkana kadar mahvederler..Ve artık kadınlar sizin söylediğiniz gibi yaşamıyor aşklarını..Aşkları artık sadece saatler ile ölçülüyor ve o aşk dedikleri şeyi yaşayacakları erkekleri kol saatinin markasına,aksam yemeğinin nerede yeneceğine,gidilen mekanda kendine açtırılacak olan içkinin markasına ve gecenin sonuna kendisini götürecek olan aracın kaç bin dolarlarla ifade edilişine göre seçiliyor aşklarını tattıracakları o şanslı erkek...teşekkürler
Kadın denince AKLA Pandora, Lilith,HAVVA gelir,)ilginç yazı
Bizim kadınımızı kadın gözüyle anlatmışsınız.
Erkek gözüyle bakarken, sakın ola ki, zülfüyâra dokunmuş olmayalım sonra, aman ha!
Övünmek gibi olmasın, uluslar arası bir üne sahip Türk mutfağımızda şöyle bir hafızamı yokluyorum, tatlısıyla, tuzlusuyla, çorbasıyla, aperatifi ile bayan ismi verilen veya isimlerinde feminen çağrışım yapan hangi yemekler var diye. Kadınbudu köfte, hanımgöbeği, Ayşekadın, dulavrat çorbası, analıkızlı, sütlü Nuriye, yengen, kocakarı gerdanı, dilberdudağı aklıma gelenler.
Hoppala! Bütün bu yemeklerin konumuzla ne alakası var şimdi dediğinizi duyar gibiyim.
Hepsi birbirinden nefis ve lezizler, buna mukabil yedikten sonra kan değerlerinde muazzam derecede kolesterol yüksekliğine sebep oluyorlar.
Bizim buralarda “kadın” birazda böyle bir anlam ifade ediyor galiba. Ee “gülü seven dikenine katlanır”
Finaldeki “Kadın, önce İ N S A N D I R” tespitinize %101 iştirak ediyorum.
Not: Bunca yemek içinde bir tane erkek ismi ile özdeşleşmiş yemek geliyor aklıma; “Ali nazik”.
Yukarıdaki yüzde hesabında, eksi birlik şerh payımı da bu adaletsiz durum için kullandım, hoş görülerinize sığınıyorum :- )
Aman ha, hepsi latifeydi, sürçi lisan ettimse affola.
Tebrikler, saygılar, selamlar
Mehtap ALTAN
teşekkürler...
ben kadınım diyen kimselere....ustadan eşsiz güzellikler...saygılar
Mehtap ALTAN
Çok edebi, ziyadesiyle de manalı .
Fakat siz kadın olmanız sebebiyle hep iyi yanlarını yazmışsınız.
Aslında en güzel "Kadın insandır" cümleniz.
Nihayetinde bu sonuç anlayışla her türlü iyiliğin ve kötülüğün insanda saklı olduğunu ve bir takım etkilerle insanın bu cevherinin dışarıya vurduğuna katılıyorum.
Bir yanda annelerimizin de kadın olduğunu söylerken diğer yanda kocasını uyurken kızgın yağ döküp öldürenin de kadın olduğu,anne olduğu düşünülürse...( amma da yaratıcı zekası varmış,kızgın yağ da aklına nerden gelmiş,pöh doğrusu !)
İnsan insandır.
Ve iyilik iyilikle zuhur eder.
Kötülük de kötülükle yeşeriri,boy atar.
Ben yine de her zaman "Allah'a şükür anamdan kız doğmamışım" derim.
Selam ve saygı ile.
Mehtap ALTAN
evvet genel anlamda elbette dolu dolu bir anlatımı sağlamak için düzyazı rengine soyunmak gerek...
ben sadece kadını edebi cümlelerimin ritimli duruşunda anlatmaya çalıştım...
teşekkür ederim değerli düşünceleriniz için...
Mehtap ALTAN
sevgimle Niğdelim:)
Mehtap ALTAN
haklısın bizim kadınınımız...
avuçları toprak yüreği gök kokan kadınımız...
teşekkürler...
Çoğalan güzellikte..
Birikmiş bir ilhamın pırpır eden nabzından damlayan ferahlık..
Kalemini de büyüleyen şefkat teri..
Anlamın içe çekilen sabır okundan etrafa saçılan bahar rüşeymleri..
Kendini de tazeleyen huzur soluğunun seher esintileri..
Müjdeler haritalayan bir hazinenin tebessüm gizemleri..
Duru niyetlerin mayaladığı sessiz sözlerin şiirlenmesi..
Elem çiçeklerinin acı polenlerinden toplanıp gönül kovanında üretilmiş bal şerbet sevinci..
Ve..
Sonu gelmeyen işte öyle bir yazı..pırıl pırıl..ışıl ışıl
Saygı ve selamlar
Mehtap ALTAN
teşekkürler...
Güzel aforizmalar. Profesyonelce. Her açıdan ele alınmış kadın.
Kutluyorum.
Sevgiler.
Mehtap ALTAN
Teşekkürler huzurum...
Aynur Engindeniz
Dilerim her kadın'ın karşısına adam gibi bir adam çıkarsın Rabbim ki hak ettiği değeri görsün.
Harikaydı, kutlarım.
Selam ve saygımla.
Mehtap ALTAN
teşekkürler efendim...
kadın, gökkuşağı gibidir görebilenler için, içinde barındırdığı renk ayinini
kadın, öyle çok şeydir ki, 'dişiliksiz' bir hayat düşünülebilinir mi tek kişilik?
kadın, belki her şeydir, belki çok şeydir lakin çelişkileri de çetrefilli bir yolculuk gibidir
şimdiye kadar anlaşılabilindiğini sanmıyorum kadın denkleminin, ki kadının kendisi bile kendisini anlamış değildir
zordur kadın olmak, güzeldir kadın olmak, lunaparkta korku trenine binmek için hem can atıp, hem dehşete kapılmak gibi..
bazen düşünüyorum kadın olmasaydım dünyaya ne renk bakardım, bu kadar kolay incinir miydim, bu kadar ürkek olur muydum yine de?
kadın olmasaydım böyle telaşlı, böyle kırılganken bile fütursuzca sevgiye anaç bakabilir miydim hayata..
Mehtap'cığım aslında yazmakla bitmiyor inan, bu içten gelen bişey, yalnızca hisler doğrultusunda filizlenen
yani demem o ki, kadınlar elleri kınalı, elleri emek doğuran, elleri şefkat, elleri merhamet, elleri aşk yoğuran kadınlar..
ama gözleri hep umut, gözleri hep bereket, gözleri sıcacık, gözleri en çok hüzün yüklü bulut kadınlar...
onlar okyanustur, derinliğini maviliklerine açıldıkça keşfettiğin, inci taneleriyle bezenmiş, sır dolu süpriz siluetleri..
ellerine sağlık, birinin çıkıp kadını anlatması gerekiyordu belki, bilmeyenlere öğreti kıvamında.. nicelerine can'ım..
güzeldi, sevgiyle...
fulyaa tarafından 6/13/2011 1:10:54 AM zamanında düzenlenmiştir.
Mehtap ALTAN
ben sadece ilk avazı ekledim:...
teşekkürler can'daşım...
Fulya CODAL
sevgimle can'ım can'daşım sevdim bu tabiri ...
eyvallah..
Mehtap ALTAN
Sevgimle can'daşım...
Aklıma bir şey getirdi de, acaba yarına yazsam mı diyorum...
Bazen yazdıklarımız bizleri korkutabiliyor, biliyorsunuz siz de ablacım..
İyi idi ama eksik idi...kadın daha fazlası çünkü..
Hürmetle..
Mehtap ALTAN
Ben sadece bir damla sağdım yaşamın kıraç toprağına...
Teşekkürler...
Mehtap ALTAN
bekleyeceğim yarına aklına gelen şeyi...
sevgimle...
Mehtap ALTAN
bilirim şiirlerindeki kadın yansımlarının ben de bıraktığı ıslak düşünceleri...
sevgimle...
_cânâ_
yapmacık gülümsemelerinde eskirken zaman
çığlık bir kadının kara parçasıdır buzul ülkelerinde
demiştim :)