geleceği hatırlamak
Hayatın akışı korkutur bazen beni. Yılların hızına yetişemediğimi hissettiğim heran geçmişin tüm hüzün ve yarıda kalmış tatminsiz anılarının hücumuna uğrarım. eski bir sevgilinin acısı bıraktığım yerden duyularımı ele geçirir, zamanında yaşayamadığım sevinçlerin kederli melodisi kulağımda çınlar durur. insan olmak böyle bir şey evet. siz de benim gibi hissediyorsunuz bunu biliyorum. dört duvar ardında yaşadığım tüm mahrem duygular sizi de ele geçiriyor ve siz ve ben hayatın bir döneminde aynı duygular, ihtiraslar veya aşağılık hislerle soluk alıp verdik. bakın insan dünyayı gerçek anlamda algılayamaz. bunu biliyorum ve sizin çoğunuzdan ayrıldığım hem-duygudaşlık buraya kadar. gözümüzle gördüğümüz hep aynı oysa. kim güzel bir kadının çıplak kalmış göğüslerine baktığında gördüklerinin bir çift göğüsten başka bir şey olduğunu iddia edebilir. bakış açısı dediğimiz sinir bozucu kelimelerin anlattığı bir çift göğüsün kişiye özel duyumsamalar yarattığıyla sınırlı kalıyor. öznelliği bir kenara fırlatırsak bir çift göğüs her zaman bir çift göğüstür ama gördüğümüzün gerçek anlamda bir çift göğüs olduğuna karşı uzun zaman önce kuşkularım belirmeye başladı. özellikle erkek türünün- beynimizde göğüs algısına karşı oluşan hassas duyguların ve kelepçelenmiş ön yargıların yanılsamasıyla gerçeklerden heran birkaç kilometre daha uzaklaşıyoruz. fizik kelimesi bize maddenin niteliğini değil de orta okulda karşılaştığımız sıkıcı ve zorlayıcı fen bilgisi derslerini hatırlatıyor olabilir. ancak yaşadığımız alem fiziki bir mekana monte olmuş, adeta duygular bile katısıvıgaz biçimlerine geçiş yapıyor. bir çift göğüs gözlerimizin algılayış sorununu ortadan kaldırdığımızda bir yığın moleküle dönüşebilir ve bu hiç çekici değil. uyan ey insan üzerinde yaşadığın kaya parçası geçen milyonlarca yıllara oranla bir saniyedir ayakta ve yanıp tutuşan kibrit kadar ömrü olmayabilir. ama insan için zaman ağır akar ve insan yaşadığı ortamın özelliklerinin genel özellikler olduğu konusunda iyimser düşüncelere kapılır. yanılıyorsunuz diyemeyeceğim çünkü yanıldığınızı anlayacak kadar şanslı olmayacaksınız.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.