Bir söz üzerine...
Benim hayatımda prensip edindiğim bir yaklaşımı farklı bir şekilde ifade eden şu sözü okuduğum da sizlerle de paylaşmak istedim.
"Aptallığın en büyük kanıtı, aynı şeyi defalarca yapıp farklı bir sonuç almayı ummaktır" - Albert Einstein
Geçen sene Cebeci’de eşimle bir boğulma tehlikesi atlattık... Dalgalar iç akıntı oluşturmuştu ve açığa doğru çekiyordu bizi... Saklı bir sahilde sadece biz vardık ve yardım edebilecek başka hiç kimse yoktu. Sadece 3 yaşındaki kızım Irmak, 8 yaşında ki kızım Asude ve yeğenim 11-12 yaşlarındaki Zeynep sahildeydi ve bizi izliyorlardı. Dakikalarca (ki asırlar gibiydi bizim için) sahil yönünde kulaç atıp kurtulmaya çalışsakta bir arpa boyu yol alamadık. Artık iyice yorulup, ümidimiz kesilmeye başladığında ve fazla vaktimiz kalmadığını anladığım da, farklı bir şey yapmamız gerektiğini düşündüm, sahil yönünde ilerleyemediğimiz aşikardı ve eşime son kulaçlarımızı sahil yönüne değil de, sahile paralel bir şekilde doğu yönüne harcayalım dedim... Son bir denemeye değerdi muhakkak... Ve gerçekten de sahile paralel şekilde yüzdüğümüzde ilerledik ve az ötedeki bir nokta da kayalık yükseltiye gelerek kurtulduk.
Sonuç getirmeyen metodlar da ısrar etmemek lazım... Hep aynı tutumda ısrar ediyorsak ve bir türlü istediğimiz sonucu alamıyorsak tutumumuzu ya da pozisyonumuzu değiştirmemiz lazım. Oturuyorsak kalkmalı, yürüyorsak durmalı, somurtuyorsak gülümsemeliyiz belki de...
Neden mi bunları yazdım... Herhangi bir ima da bulunmak için değil elbette... Sadece hayatımız da sonuç vermeyen ısrarlarımızdan vazgeçmemiz gerektiğini ifade etmek istedim. Bugüne kadar ki iş ya da aile hayatım da gördüğüm ise çok yüksek bir yüzde ile sonuç vermeyen metodlarda ya da tutumlarda ısrar eden kişiler oldu...
Farklı olmalı ve farklıyı deneyip sonuçlarını kendimiz değerlendirmeliyiz...