- 720 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Kürt küçük-burjuva Milliyetcileri
Ben önce "ZORLA BİRLİKTELİK`TEN" yola çıkacağım.Bence zorla birliktelik zorla "EVLİLİĞE" benzer...Zorla evliliklerde ,tarafların birisi diğerinin ,her zaman açığını kollar.Bu açık yakalanır yakalanmaz birliktelikler ya son bulur yada ihanetle sonuclanır.
Sınıf mücadelesini ,elinin tersi ile iterek" ULUSAL MÜCADELEĞİ KENDİLERİNE SATIR BAŞI YAPANLAR"Ne yazık ki zafere ulaşmış olsalar bile " TAM BAĞIMSIZ OLMALARININ MÜMKÜNATI YOKTUR...OLAMAZDA"Ülkelerini, bağlantılı olduğu o ülkeden, kurtarmış olsalar bile, zaferden sonra ülkeleri ister istemez eskiden bağımlı oldukları o ülkeden daha güclü diğer bir ülkenin yarı sömürgesi konumuna girerler..değişen sadece bir kaç yönetici ve yönetim şeklinin adı olur ki buda "KURTULUŞ MÜCADELESI" şiarıyla ,bağdaşır yanı yoktur...olamazda..
Sınıf savaşı verenler ise "BİRLİKTEN YANA" tavır koymakla kalmaz ,Proleteryanın bir catı altındaki birlik, beraberlik mücadelesini düşler.Hatta çok sıkı birlik ,beraberliğin, birer savunucuları olurlar. Normalda diğer etnik-köken ayrılıkları olan ulusların hem siyasi, hem hukuki, hemde ekenomik, eşitlikleri ;ayrılmanın önünü kesdiği gibi...."AYRILMAYA YELTENENLERE DE İZİN VERMEZLER".Haksızlık,eşitsizlik ,ayrılmanın en bariz nüveleridir.... son aşamasındaysa ayrılıkla sonuclanması kaçınılmazlaşır.
Özde sinif savaşı verenler; Milliyetciligin her türlüsüne karşı çikarlar.Proleteryanın bölünülmesinden kesinlikle yana olmazlar.Proleteryanın savaşını temel alırken "ULUSLARIN KENDİ KADERİNİ KENDİSİNİN TAYIN HAKKINI´DA" dillerinden düşürmemeleri gerekir.Bence her sorunun çözümü "SINIF SAVAŞIMININ NIHA_İ ZAFERİNİN" ertesi günkü bildirgesinin içinde saklıdır.
Emperyalistler henüz ulusallaşmasını tamamlıyamamış halkların savunuculuğunu yapmaları ;ne onların Ileriçi demokrat olmalarındandır , nede dillerine doladıkları insan haklarina duydukları saygıdan olsa gerekir.( Yogoslavya gerçeğinde olduğu gibi..).Birlikte yaşanılan halklarının onlar için birer tehlike ve düşman olma gerçeğinden yola çikarlar, parçaladiktan sonra her iki ülke ile de ilişkilerini hiç bir şey olmamış gibi sürdürürler..onlar için sevilen şu halk bu halk yoktur; varsa da yoksa da paradir .çikarlaridir.
Ulusal değerleri bağirlarında taşııyan fakat bir türlü ulus olamayan halklar ulus olma şansını "SINIF SAVAŞINI VERENLERLE, OMUZ OMUZA MUCADELEDEN GEÇECEĞİNİ BİLMELERİ GEREKİR:"Ne bu müçadele Milliyetci meçaraperestlerin yolunun sonunda, nede din şırınkasının morfinindedir..Belki bu isyan haksiz siyasi ,hukuki ve Ekenomi uygulamalarin en son patlama noktasıdır ve haklı bir istemdir..eni sonu alınacak.alınmya ucu açık bir olay...Fakat gidilen yol demin dediğimiz gibi "IKI AYRI AŞIRI MİLLİYETCİLİĞİ GÜCLENDİRECEK" Bu iki ayri , aşırı milliyetciler, eninde sonunda bir birlerini boğazlıyaçaktir..Dökülen kandan daha çok kan, gelecek kahpe günlerde tuzaklanmıştır....vede halklarımızı, beklemektedir.
Egemen sınıf halkların örgütlenmesinin önünü keserek bunların savunucularını içeriye tıkmakla iyi bir iş yaptiklarını zanediyorlar... ama çok yanılıyorlar... hemde çok.Başta Doğu ve Güneydoğu Anadoluda, hatta türkiyenin her tarafinda ,Toprak reformu ve Emperyalizmin montaj, lisans, patent uzantısındaki Fabrika bacaları bu saydığımız yerlerde de tütmediği sürece "Kürt küçük -burjuva milliyetcilerinin " haklı ulusal mücadalesinin önü alınamiyacaktır,,Bu savaşın ilk basamağında Eyalet sistemi son bulacağını buraya not olarak düşeyim de...İleride yazmadı demesinler
Saygilarimla
Kadir Haktan TÜRKELI
YORUMLAR
Bir şeyler yazılırken,o yazılanla ana çizgisinde olması muhtemel olan nesnelerden başlıyarak yazılması doğaldır.Sizin diyalektik ve evrensel bilimsel dünya görüşüne dayanarak yazdığınız bu anlamlı makale gerçeklerin ta kendisidir.Kutlarım.Lenin "ULUSLARIN KADER HAKI"adlı eserini okuduğunuzu ve değişmesi için uğraş veren halkların savaşı elbette bir dayanağı olmadığından sonucu fiyaskoya çıkacaktır.
Sınıfsal mücadele anarşı ile mümkün olmayacağı örneği dünyada sayısı oldukça vardır.Toplumların ekonomik,kültürel ve yaşam düzeyi düzeltilmediği sürece çıkarcılar proleteryayı her zaman kendi çıkarına kullanmasını bilmişlerdir.Çok anlamlı yazdığınız bu harka yazınızı içten kutlarım.Sevgi ve saygılarımla...
Devrik cümle yanlış cümle değildir..Ama yazınızda o kadar çok yazım yanlışı var ki..Ayrıca şairler Türkçe'yi doğru yazamaz mantığına nasıl ulaştınız onu da anlayamadım..