- 2659 Okunma
- 34 Yorum
- 0 Beğeni
KELİMELERİN SİHİRLİ GÜCÜ
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Dudakların gerisindeki saklı kent gibidir sözcükler. Tek heceliden tutun çok heceliye kadar ne çok anlam yükler yapısına. Her biri dilde veya kâğıtta can bulmadıkça ölü gibidir. Yaşatmak, insanoğlunun dilinde veya kalem tutan elindedir.
Düşüncelerin kapısının nereden açılacağını herkes çok iyi bilir ama bazen bir harf boşluğu kadar bile kıpırdamaz dudaklar. O zaman, çaresizce gözlerden medet umarsınız. Yalvarırsınız kirpiklere “ne olur perdelerini örtme” diye. Çünkü; bilirsiniz ki “sözsüzlük en derin sessizliği doğurur”.
Sözcükleri kendi aralarında sınıflandıran dil bilginleri, sosyal statülerine göre de bir ayrım yapmışlar mıdır sizce? Mesela antisosyal sözcükler, dışa kapalı ama içe her yönden dönük olanlar ya da zengin veya fukara sözcükler gibi.
Kimi sözcüklerini dağıtmada bonkör değildir. Sürekli bir temkinlilik halindedir. Kimi de sözcük fabrikatörü gibidir. Doğru, yanlış çocukluğundan itibaren kazandığı her sözcüğü har vurup harman savurur.
Bazı sözcükler; yalnızlığı seçer. Sahne önünden ziyade sahne arkasında olmayı tercih eder. Dökülüp saçılmayı istemez. Kırılmaktan korkar, anlaşılamamaktan çekinir. Serseri kurşunlar gibi hedefi olmadan sağa sola saplanmak istemezler. Rüzgârın estiği yönde uçuşan polenler gibi değil de mevsimi ve zamanı gelmeden asla yapraklarını açmayan ve o mis gibi kokusu vermeyen gül ağacı gibi olmaktır arzusu. Yerinde, zamanında ve değecek sözcükler için hamlesi yapacaktır.
Şifalı bitkiler kitaplarının sayfalarından derdine çare arayanlar gibi sözcüklerden de yardım umarız. Öyle sözcükler vardır ki yarayı kökten temizler, şifa dağıtırlar. Sanki sihirlidirler. Bir bakarsınız düşenin elinden tutar kaldırır, bir bakarsınız tökezletir düşürür.
Kimi zaman da; çocukken saklanılan bir dolap, sığınılan bir koltuk arkası, ya da kalın kabuklarının içine saklanan ceviz gibidir sözcüklerimiz. Kimse ulaşamasın, yerinde öylece kalsın, kulaktan kulağa yol alırken özü asla değişmesin, kimsecikler farklı anlamlar yüklemesin isteriz.
Sözcük avcısı insanlar vardır bir de. Daha ağızdan çıkan kelimelerin cümleye dönüşmesine fırsat vermeden nişan alırlar. Vurulur kelimeleriniz. Avcı, bir kişiyi daha susturmanın verdiği mutluluk içerisindedir.
Çamura bulanmış, yalan yanlışlarla beslenmiş, harf sayısı çok ama içi bomboş sözcükler yerine kanası suyu içilen pınarlar gibi olmalı sözcükler. Ruhu temizlemeli, gururu okşamalı, güç vermeli, sevgi, saygı ve şefkat göstermeli.
Sözcükleri giydiren ya da soyan yine sahipleridir. İnsanlar kelimeleriyle büyür, yine onlarla da küçülürler. Sözcükler, karanlığı aydınlatmalı, yüreği ferahlatmalı, ruhu güneş gibi ısıtıp, güzellikler sunmalı.
Fletcher Knebel “Kelimeler, fikirleri asmaya yarayan çengellerdir” diyerek öyle güzel anlatmış ki ben de son söz olarak diyorum ki ne mutlu düşünebilene, ne mutlu fikirlerini beyan edebilene, kelimeleriniz güzelliklere ve mutluluklara kucak açsın.
Sevgilerimle.
Aysel AKSÜMER
(Yazımı güne gelmeye layık bulan Değerli Seçki Kurulu’na ve sevgili arkadaşlarıma teşekkür ediyor, sevgi ve saygılarımı sunuyorum. )
YORUMLAR
Aysel AKSÜMER
Kelimelerin raksıydı gördüklerim
ahenk ziyadesiyle
uçarısı ağırbaşlısı ile
muteşem bir valsti
teşekkürler kaleme düşünen yüreğe
saygımla
Aysel AKSÜMER
A..dan ..Z ye ne varsa can yanında dizilmiş kelimeler nakkeşe ne güzel işlemiş
Avcılar hep olacak,ucuz yahni sever tabiri vardır
akıllı ve can olanlar
onları kendi tuzaklarıyla vuracak kelimelerin namlusunda
Sitede yeniyim Elit insanlar var onları okumak ayrı bir keyif feyz alınacak çok şey var
Ayrıca site yönetimi ve kalemleri siz gibi sağlam olanların emeklerine ve yüreklerine sağlık
Saygılarımla
Aysel AKSÜMER
heartthief_hsyn
Güzel bakan güzel görür demişler
Güzel olanıda paylaşmak gerek, Saygılarımla
değerli hocam mükemmel bir paylaşım olmuş...bende acizane bir kardeşiniz olaraktan...Güzel konuşmanın 4 anahtarını sunuyorum.....ses..söz...his...süs...eşlittir güzel konuşma....hereşey için teşekkürlerimi sunarım...saygı ve selamlarla...esen kalınız...
sizin güzel eserinize bu şşiirimle katkıda bulunabiliyorsam ne mutlu...
GÜZEL KONUŞMANIN SIRLARI
Güzel konuşmak iyi bir sanattır
Yaratanın verdiği ilahi bir rahmettir
Güzel konuşmak sırlarla doludur
Söz,ses,his,süs sırlarıdır.
Ne kendimizi anlatırız,nede anlatılırız
Ne kimseye beğeniliriz,nede beğeniri
Bir an hissederek konuşmasak
Sözümüzü süsleyerek konuşmasak
Sözle kelimeler dökülür ağzımızdan
sesimizle anlatırız aşkımızı yüreğimizden
Hissederiz yüreğimizin ta derinlerinden
Kelimelerimizi süsleriz güzl sözlerden
Tatlısöz dinleeeeyip hasbihal etmek
Güzel bir sohbette bulunmak
Tatlı sözler ruhumuzu okşar
Gönül bahçesinde çiçekler açar
Kalpten hissederek konuşmak
Gül bahçesinden gül alır gibi
Huzur dolar rüyalara dalar gibi
Hülyalara dalıp dünyaları gezer gibi
Güzel konuşulan sohbette bulunmak
Ruhumuz huzur denizindee yüzer gibi
Sanki mutluluk rüzgarı ile uçar gibi
Bittimi sohbet cennetten cehenneme düşer gibi
• Şiirinizi Düzenlemek İçin Tıklayın.
MEHMET ALİ ÜNSAL (mehmet ali
tek kelimeyle çok çok güzeldi
akıcı bir dil ve tema...
tebriklerimi bıraktım güne düşen değerli eserinize...saygımla
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Aysel'ciğim güne gelen öyküne tebrikler, okurken tahmin ettiğim güzel bir paylaşımdı.
İşlerimin çokluğundan siteye şimdi girebildim.
Tebrikler arkadaşım, her yazın ödüle layık zaten.
Sevgilerimle...
Aysel AKSÜMER
İnsanlar kelimeleriyle büyür, yine onlarla da küçülürler. tebrikler
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Canımsın çok teşekkürler. Sevgilerimle.
"Düşüncelerin kapısının nereden açılacağını herkes çok iyi bilir ama bazen bir harf boşluğu kadar bile kıpırdamaz dudaklar. O zaman, çaresizce gözlerden medet umarsınız. Yalvarırsınız kirpiklere “ne olur perdelerini örtme” diye. Çünkü; bilirsiniz ki “sözsüzlük en derin sessizliği doğurur”.
İçimi doldurdu yazdıklarınız... Sözcüklere olan aşkımı dile getirmiş sanki...
Ve boğulmayı, sözcüksüz kaldığım zamanlar da...
Kutladım, sevgilerimle...
Aysel AKSÜMER
özcükleri giydiren ya da soyan yine sahipleridir. İnsanlar kelimeleriyle büyür, yine onlarla da küçülürler. Sözcükler, karanlığı aydınlatmalı, yüreği ferahlatmalı, ruhu güneş gibi ısıtıp, güzellikler sunmalı...
Kelimelerin gücü adına kutluyorum Seni Ayselciğim. Çok güzel bir paylaşımdı. Sevgiyle...
Aysel AKSÜMER
Kelimelerin sihirbazını kutluyorum.
Kelimeleri nasıl kullanırsan öyle oluşuyor cümleler; hani adamın çok parası vardır da fabrika yaptırır birçok kişiye ekmek kapısı açar, diğer paralı adam bulduğunu barda pavyonda içer, üstüne üstlük etrafa cakasını satıp sarhoş sarhoş kaza yapıp birçok canı alır ya... İşte öyle bir şey bu kelime cambazlığı...
Sevgimle
Aysel AKSÜMER
''Sözcükleri giydiren ya da soyan yine sahipleridir.''
Sevgili Aysel,siz sözcüklerinize kendi dokuduğunuz anlamları itina ile giydirmişsiniz...
Çok güzeldi ve hakettiği yere de gelmiş...Gönülden tebrik ederim...
Aysel AKSÜMER
Seyran Tankuş
Daha nicelerinde buluşmak temennisiyle...Hayırlı geceler diliyorum...
Selam ve sevgilerimle...
Özellikle bir şeyler yazmaya çalışanların( nazım ya da nesir) faydalanabileceği güzel ve önemli bir yazıydı.
Değerliydi verilen bilgiler.
Güne gelen yazınızı kutlarım.
Selam ve saygımla.
Aysel AKSÜMER
Suçlansada diller bazen sivriliği ile, Kabahat nereye yerleşmesi gerektiğini bilmeyen kelimelerde.
Bilseler gerçek güclerini, sihir bile sönük kalır yanlarında, doğru kullanıldığında.
"Kelimeleriniz güzelliklere ve mutluluklara kucak açsın." Dileklerinize katılarak bitiriyorum sözü
Sevgilerimle.
Aysel AKSÜMER
Cümleler meclisinde, sesli veya sessiz harflerin suskun duruşu kelimelere söylem yükleyen ellerinize yüreğinize sağlık...
saygılar.
Aysel AKSÜMER
Tebrik ediyorum sevgili arkadaşım. Kelimelerin görmek istediğim yerde...Sevgiler.
Aysel AKSÜMER
Kelimeler... Hoyratça kullandığımızda; demir gibi sert. Aklımızla yönlendirdiğimizde; pamuk gibi yumuşak harf dizeleri. Rezil de eden, vezir de eden kelimeler.
Güzel bir konu, harika anlatım ve tamamlayan final sözü: Kelimeler, fikirleri asmaya yarayan çengellerdir.
Teşekkür ediyorum, Aysel Hanım. Sevgiler kelimelerinize.
Aysel AKSÜMER
Kelimelere dökülen düşüncelerinize bir kez daha hayran oldum. Çok güzeldi. Teşekkür ederim. Sevgilerimle.
kelimelere anlam yüklemek ,yüklü anlamların olduğunu kavramak
sevgiler.
Aysel AKSÜMER
Kelimeler...Hangi sözcüğü kullansam boş yahut yetersiz kalacak kelimeleri anlatmaya...
Ama sen anlatmışsın gayet güzel ve aşk ile...
Ben küçükken, ince uzun kamçılı otlara yaban çilekleri dizer, anneme götürürdüm...O küçük, kırmızı ve yumuşacık çileği sert ota geçirirken, öylesine itinalı davranırdım ki, bütün çilekler muhteşem bir nizam içinde olurdu. Kelimeleri satırlara dizmek de böyle bir şey midir sence? Dizip dizip birilerine sunmak söylemek istediklerimizi...
Aşktır güzel konuşmak. İnsanın içini gösterir kelimeler. Öyle ki on kelimeyle bir insana karakter tahlili yapmanız dahi mümkün bence...(Ama onu doğal ortamında yakalayacaksınız.)
Aşktır yazmak. Çapın artar, ufkun genişledikçe nefesin çoğalır. Bir ömürle sınırlı kalmaz, ölene kadar binlerce bedene girersiniz. Üstelik kahramanlarınızın günahlarından sorumlu tutulmadan. (Gerçi bazı kahramanların, yazarlarını ipe götürdüğü de olmuş ama...)
Seviyorum senin kelimelerini satırlara dizişini. Gerçi kısa yazıyorsun artık. Yaşama sevinci taşıyan öykülerinin de arası çok mu açıldı ne?
Daha uzun zamanlar satırlara dizilmiş kelimelerini tatmak dileğiyle...
Kutluyorum.
Sevgiler.
Aynur Engindeniz tarafından 6/10/2011 5:44:16 PM zamanında düzenlenmiştir.
Aysel AKSÜMER
Aynur Engindeniz
Güzel bir adım atmışsın. Ama yarım bırakma derim. Sonra soğuyorsun o çalışmadan. Tecrübeyle sabit. Az öykünün katili olmadı bu kadın:)
Günde en az iki saat düzenli olarak yaz bence. Ne olursa olsun yaz. Yazdıklarını beğenmesen bile sakla. Daha sonra dönüp baktığında hiç de fena değilmiş bazı yerleri diyor insan:)
Hayırlısı dediğin gibi. Senin kitabını okumak çok ama çok güzel olacak hissediyorum.
Sevgiler.
Aysel AKSÜMER
Rüyam da gördüğüm denemeyi az önce okudum...
Ve gerçekten mutlu oldum...
Cumanız mübarek olsun edip kalem, saygıdeğer ablacım...
Aysel AKSÜMER
Harf harf yaşarız ömrü.Zorlandığımız yerde heceleriz hayatı.Suskunluğumuz olur bu yorgun düşüşler.Dilimizde birkaç kelime kalır bıramadığımız bir türlü.Bazen öyle bir an gelir ki,bir ömre yetecek kadar uzar sözlerimiz,kusarız bildiğimiz tüm kelimeleri olduğumuz yere.Ağzımızı kaparız dilimizi susturabilecekmiş gibi.Yürek yaralanırsa dil susar,derin suskunluğun ardından hayata haykırışlar başlar.Kutluyorum çok derin ve her an yaşadığımız bir konuyu bu denli iyi dile getirip sözcüklerinizi en güzel anlamlarla bütün ettiğiniz için.Sevgilerimle...
Aysel AKSÜMER
Bir kelime değil mi savaşları çıkaran.
Kalpleri kıran,insanları ayıran.
Bir kelime evler yıkan.
Hayat kurtaran.
Can veren.
Sevdiren.
Biz en güzel kelimelerle kuralım ömür bahçemizin çitlerini.
İçeri giren de dışarı çıkan da sevgi ile açsın kapıları.
Çok yerinde ve zamanında yazılmış yazı.
Bugün kelimelerimi dikkatle seçiyorum.
Selam ve dua ile.
Aysel AKSÜMER
Anlatacaklarını ölçüp, biçip tartarak konuşmak akıllı insanların işidir.Konuşmuş olmak için konuşan, her konuda söyleyecek bir şeyler bulmaya çabalayanlar, genellikle hata yaparlar.
Çok güzel bir konu arkadaşım.Haklısın, kelimelerimiz ok misali vurmamalı karşımızdakini, konuşurken çevremize huzur ve sukunet verebilmek aslolan.
Güzeldi her zaman olduğu gibi, tebrikler, selam ve sevgiler.
Aysel AKSÜMER
handan akbaş
Yoğunsunuz herhalde...
Selam ve sevgiler.
Aysel hanım siz desözcükleri çok iyi kullanıyor ve burada bize sunuyorsunuz..
B u kez farklı bir konu , tebrikler
Sevgiyle kal...
Aysel AKSÜMER
Aysel, anlamlı bir yazıyla süslemiş sin yine sayfanı; bizde de derler ki, boş teneke tangırdar. öyle değil mi ama içi bomboş fikirleri fikir üretmeyen sözcüklerle insanların kafasını şişirmenin ne anlamı var.
Tebrik ederim..........sevgimle
Aysel AKSÜMER
Çamura bulanmış, yalan yanlışlarla beslenmiş, harf sayısı çok ama içi bomboş sözcükler yerine kanası suyu içilen pınarlar gibi olmalı sözcükler. Ruhu temizlemeli, gururu okşamalı, güç vermeli, sevgi, saygı ve şefkat göstermeli.
usta.. .bu cümlenin üstüne başka cümle yazılamazki.....her şeyiyle bir bütün...bir güzel...her konuda mükemmel yazıyorsun... kutluyorum saygılar
Aysel AKSÜMER
Bir şey biliyorsan söyle,senden ders alsınlar;bilmiyorsan sükut eyle adam sansınlar... Çok sevdiğim atasözlerinden biridir.
Sözcükleri yerli yerinde kullanmakta her zaman fayda var. Boş teneke gibi "tıngır tıngır" ötmek,sözcüklarin kanına girmek,kendine güveni olmayan zayıf iradeli insanların işidir...
Tebrikler Aysel hanım.
Güzel bir yazınızı okumuş oldum.
Selamlar(Bu aralar,siteye fazla giremiyom,işlerden dolayı.O yüzden yazılarınız gözümden kaçmış olabilir.Kusura bakma.)
Saygılar.