KENDİMLE SÖYLEYİŞİLER 3
Sık sık şiir yazmak nasıl bir duygu?
meselci: Evet, benim yegane özelliğimdir ikide bir şiir yazmak. Demlenmeye gelemiyorum. İçimdeki çocuk, artık doğuştan mı bilinmez varolan yetenek ve ilham perilerinin durmaz üşüşmeleri; beni şiirlerle buluşturuyor.
Bu özelliğimi yadırmadım hiç, şiirselliğimden memnunum...
Gündemi takip eder misin?
meselci: Gündemi, güne dairleri takip etmek artık kaçınılmaz bir seyirde. Ne yapsam, gayri ihtiyari havadisleri duyuyorum. Gündemden kopmak mümkün değil bu teknolojik çağda...
Ancak gündem ruhumun moralini bozuyor. Akılalmaz olayları izlemek, bazen cesaret gerektiriyor adamda. Yine de hayata tutunmaya çalışıyorum. Yine de hiçbir şey olmamış gibi yoluma devam ediyor...
Yine ancak gündemin bana faydaları çok: duyarlığımı tavan yapıyor...
Hangi durumlarda sıkıntıya girersin?
meselci: Keyfim kaçtığında öncelikle. Dostlarım ve sevdiklerim beni hayal kırıklığına uğrattıklarında. Hayallerime yüzme öğretemediğimde, aç kaldığımda, birilerine muhtaç olduğumda, iyi niyetimi suistimal ettiklerinde, mutluluğum devam ederken sevinçlerime çelme taktıklarında, şiir yazamadığımda; bin bir sıkıntı basar ülkemi.
O sınıntılarda allak bullak olurum, duygusallığım bundan çok etkilenir. Allah, kimseyi sıkıntıya uğramasın diyerek bu sorunuzu noktalamak istiyorum...
Aşağıdaki kavramlar sizde ne gibi anlamlara karşılık gelmekte?
Mavi?
meselci: Şiir, deniz ve rüyalarım.
Esmer çocuklar?
meselci: Beni yaşama daha bir bağlayan değerler-im.
En severek kitaplarını okuduğunuz şair?
meselci: Ahmed ARİF... Çünkü her mısrasında kendimi buluyorum, yüreğimin tercümanı adeta. az şiirle koca bir hayata imza atmış. Bu gibi isimler az gelir dünyaya ne yazık ki...
Ne zaman kaybolursunuz?
meselci: Yıldızlar bolsa gökte, etraf yemyeşilse, çocuklar şen-şakraksa ve bir şair kaleme sarılıysa; dünya benim için yaşanılır bir nimettir...
.................................
Mehmet Selim ÇİÇEK
9 Haziran 2011,,,
Mardin