TEŞEKKÜR-NAMAZ
Kimimiz küçükken öğrendi, kimimiz geç fark etti, kimimizde öğrenemeden gitti hesap diyarına...
Şükürden bahsediyorum, namazdan bahsediyorum. Birçok kere denedik belki de. Samimiyeti yakalayamadığımızdan hep yarım kaldı denemeler.
Öyle bir şey ki,insan şükretmeyince mutlu olamıyor.Şöyle diyelim ; para,pul,en iyi okullar … Hepsine sahibiz.Peki ne kadar mutluyuz ? Ruhumuz ne kadar huzurlu ? Ya da şu çağda kibar olmak için kurslara giden insanlar olsak da ne kadar kibarız ? Hani birilerine bir şeyler verdiğimizde teşekkür bekleriz,eğer teşekkür etmezse ne kadar da kaba deriz.Peki ufacık şeyler için teşekkür bekleyen bizler Yaradana teşekkür ediyor muyuz ? Ona namazımız vesilesiyle teşekkürlerimizi sunuyor muyuz ? Eğer cevabımız hayır ise emin olun en büyük nankörler ve kabalar bizleriz.Çünkü Rabbim bizlere öyle güzel,öyle çok nimetler vermiş ki maddiyatta huzurun doruklarındayız.
Hepimizin teşekkür edecek mutlaka bir şeyleri vardır.Kimimiz ev,araba,para,güzel bir yüz,zeka,el,ayak,sağlam mide,atan kalp,sevdiklerimiz için kimimiz de ilahi sevdayı tattığı için teşekkür etmeliyiz.
Allah Kuranı Kerim’de Bakara Suresinde Şöyle Buyurmaktadır : “ O halde beni anın, ben de sizi anayım. Bana şükredin de nankörlük etmeyin.” Ayeti Kerimede de buyrulduğu gibi insan nankörlük etmemeli,şükretmelidir Rabbine.Yine,Lokman Suresi 17.ayette şöyle buyrulmaktadır : "Yavrucuğum! Namazı kıl, iyiliği emret, kötülükten sakındır. Başına gelenlere sabret, çünkü bunlar, azmi gerektiren işlerdendir.”
Hep bahaneler uydurduk kendimize.Vaktim yok dedik.Düzenli kılamıyorum dedik..Şeytana uyduk yani.Şeytana … Oysa bunlar engel olacak değiller.Zaten vakit namaz bir saatimiz ancak alır.Yanı nefsimizin kötü yanına … Şeytani yanına …
Bizler belki de hep yoksun bıraktık kendimizi bu güzellikten.Hep mahrum bıraktık kendimizi Rabbimizle buluşmaktan.Oysa vakit geldi de geçiyor bile.Ölüm var.Ölüm var ve yakın.Onun huzuruna bu eksiklikle gidemem.Ben kaba olmamalıyım.Ben nankör olmamalıyım.Haydı o zaman.Kalkalım beraber.Beraber varalım secdeye.Beraber kılsın namaz bizi.Beraber ruhumuzu paklasın.Beraber…Haydi o zaman beraber gidelim secdeye.