KOMŞUMUZ CARMEN
Carmen sözü genel olarak, Fransız besteci GEORGE BİZET’İN ünlü operasını hatırlatmaktadır.Komşumuz carmeni anlamak için 1875 yılında PARİS’te sahnelenen bu ünlü eserden kısca bahsetmek gerekiyor.
PROSPER MERİMEE’nin romanından uyarlana CARMEN’de bir İspanyol çingenenin bol ihtirtasla dolu aşkı anlatılmakta.Bu eser hem operada hem de sinemada gösterime girmekte yıllardır. Halen ülkemizde de başarıyla sahnelenmekte.
Kendi özgürlüğüne aşık Carmen, gizem,sihir,kapris,sevgi,aşk ve yalan çemberinde büyülü bir şekilde dolaşır.
Yoksulluğunu ve parfümsüzlüğünü üzerine takdığı binlerce renkli ve kokulu çiçeklerin kokusuyla giderir.
Sürekli kahkaha ve zehir saçan çarpıcı çingene dilberinin öyküsü eserin ana temasını oluşturur.
Bundan esinlenen bazı firmalar uyku setlerine,yatak takımlarına büyük kırmızı güller ve laleler serpiştirerek CARMEN havasını hayatın her anına yansıtmayı düşünmüşlerdir.
Benim yazıma konu olan CARMEN Ankara’da yaşamakta olduğumuz sitede bir blokun 12.katında yaşamını sessizce ve uygarca sürdüren bir asil köpek.
Üç yıl içerisinde hiç bir oljmsıuzluğuna tanık olmadık.Hiç bir komşu kendisinden şikayetçi olmadı. Belki insanlar çocuklardan yada birbirlerinden şikayetçi olmaktalar ama asla CARMEN’e dil uzatmamaktalar.
İşte eğitimli bir köpeğin/CARMEN komşuluğu.Arada bir site bahçesinde yada dışında gezmeye çıktığında ağır başlı,uyumlu,sevimli,saygılı ve anlayışlı halini gördükçe bu durumu okuyucularla /insanlarla paylaşmak geçti içimden.
Yıllar önce Almanya’da Nürünberg kenti caddelerinde şiddetli yağmur altında ışık bekleyen bir köpeğin hali geldi aklıma.Öğrendiği kuralları her yerde ve her an ve her koşulda uygulayan bu eğitimli köpekler,kuşlar,kediler,atlar ve diğer canlılar insanlara çok anlamlı dersler verecek uygulamaları sergilemekteler.
Okulundan gelen bir öğrenci CARMEN’i sık sık parka bahçeye götürmekte ve onunla enm yakın arkadaş olarak mutlu anlar geçirmekte.
Vefalı,saygılı,uyumlu,mutlu ve verimli bir yaşam içerisinde insanlar kadar diğer canlılarında özel ve öncelikli yerleri bulunmaktadır. Uygarlın bir göstergesi olan bu yaklaşımın yaygınlaşması ile yer yüzünde yaşam daha farklı olacaktır.
Selam olsun KOMŞUMUZ CARMENE VE CARMENLERE...
YAHYA AKSOY
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.