- 763 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KUR'ANDAKİ SENARYOLAR ÜZERİNE
KURANDAKİ SENARYOLAR ÜZERİNE
Çıkmak istiyorsanız şeytanın güdümünden...Asilerin güdümünden...Nefsin güdümünden... günahkarların güdümünden...Kainat tahtasına bakın...Kainat tiyatrosundaki senaryolara bakın...Öğrenci olun ...
Size bir öğrencilikten bir okuldan bahsediyorum...Ariflerin okulu bu...Kur’anın ışığında kainat sınıfının öğrencisi olalım...
Öğrenci olun... şu okula adınızı kaydedin...Mezara kadar o okulda kalın...
Ey gönül sahipleri ,akıl sahipleri…ibadet mi istiyorsunuz işte size ibadet…
Varlık kitabını okuyalım…Binlerce pencereden okuyalım…mesela “la mevcude illallah “penceresinden okuyalım…la ilahe illallah penceresinden okuyalım…Gönül gözümüzle akıl gözümüzle okuyalım.Ve mantık süzgecinden geçirelim okuduklarımızı
Varlık kitabı okunmak içindir…Onda ceryan etmiş ve etmekte olan senaryolar okuyucu bekliyor…
Hz. İbrahim varlığa bakıp, ”Fani olan benim rabbim olamaz “ demişti…Varlığa bakalım…Varlığı okuyalım…Kainat kitabını okuyalım. Onda ceryan eden ve binlerce tekrarlanan senaryoları da okuyalım…
Varlık bir kara tahta bir şeyler yazılıyor ve siliniyor…Niye diye düşündük mü … Kur’anın ışığında bu tahtaya yazılanları okumalı …
Varlık tahtasına bakınca,varlığın var edilmesinin hikmeti gördük mü…Varlığın sergilediği senaryoların hikmetlerini gördük mü…Evet görmeliyiz bu hikmetleri. Unutmayalım, hikmetsiz bir iş yok. Her işte bir hikmet , belki de bin hikmet var.
Birkaç yıl önce bir kaç arkadaş Datça ilçesinde Kinidos harabelerini görmeye gitmiştik…Varlık tahtasında kocaman bir “hüvel baki” yazısı görmüştüm.
Kuran-ı kerimde geçen senaryolar ve tarih boyu tekrarlanan senaryolar bize yüce Allah’ı tanıtır…Yer Mekke Ebrehe ordusuyla gelmiş…Kabe sahipsiz…Yüce Allah yıllar yılı zikrine tahsis edilen bir binayı koruyacağını öğretti o günün Mekkelilerine…
Yüce Allah, sıfatlarının tecellilerini murat etmiştir…Mesela, Hz. Ademe tevvab olduğunu öğretti
Yer cennet…kahramanlar şeytan ve hz.Adem…Kur’an-ı kerimde zikredilen bu senaryoyu tahlil edelim. Bu tahlilin bize öğreteceği çok şey vardır…mesela kader konusunu doğru anlarız…
Yüce Allah her şeye bir lezzet koymuştur. Şeytana şeytanlık (isyan) hz. Ademe tevbe leziz…
Güneşin önünde bir yol var çünkü güneşte irade yok…İnsanın ve cinlerin önünde iki yol var neden mi çünkü onlara irade verilmiş…İnsanız elhamdülillah…Şikayetçi değiliz…ama duacıyız. Atamız Ademe tevbeyi sevdirdiğin gibi bize de sevdir…diye duacı .İrademiz var yani ya ibretlik biri olacağız yada örneklik biri…
Rabbim bize cemaline kavuşturan yolu leziz kıl…örnek kıl bizi…ibretlik kılma…diye duacıyız. Habili örnek Kabili ise ibretlik biri olarak sunmada yüce Kur’an.Kabil malı sevdi…Öylesine sevdi ki, malın iyisini değil kalitesizini Allaha kurban etti… O Kabil kardeş katili olma pahasına makamı mevkiyi sevdi…
Yüce Allah sıfatlarının tecelli ettiği olaylar (tecelliler,senaryolar…) ve de tecelliğah oluşturuyor…Arif ol olanları seyret…Olaylar zincirini gör…Sana anlattıklarını duy…Cenab-ı hak Hadidir…Öğretmendir varlık bir tahta… Onun sınıf tahtası…