- 709 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SEVDİĞİNİZ KADAR SEVİLİRSİNİZ
‘Engelli’ ya da ‘Özürlü’…
Bu iki kelime oldukça önemli.
Çoğu zaman biri birine karıştırılır.
5378 Sayılı ÖZÜRLÜLER KANUNU şöyle tanımlamakta özürlüyü.
Özürlü: Doğuştan veya sonradan herhangi bir nedenle bedensel, zihinsel, ruhsal, duyusal ve sosyal yeteneklerini çeşitli derecelerde kaybetmesi nedeniyle toplumsal yaşama uyum sağlama ve günlük gereksinimlerini karşılama güçlükleri olan ve korunma, bakım, rehabilitasyon, danışmanlık ve destek hizmetlerine ihtiyaç duyan kişi
İnsan; başına neyin ne zaman geleceğini önceden bilemez ama diğer insanların başına gelenleri görür, onlardan ders alır, ilerde kendi başına da gelebileceğini düşünerek elinden gelen her türlü hizmeti ve yardımı yapmaya çalışır.
İlimizde özürlü insanlarımız için üç eğitim kurumu bulunmakta. Bunlar:
1- Zübeyde Hanım Eğitim Uygulama Okulu ve İş Eğt. Mrk.
2- Kale İlköğretim Okulu
3- Anadolu İş Okulu
Bu yazımıza Anadolu İş Okulunun yaptığı faaliyetleri almak istedik. Okul Müdürü İlhan Tekeli okul hakkında ki görüşlerini ‘Misyonumuz’ ve ‘Vizyonumuz’ başlığında topladı.
Anadolu iş okulu olarak misyonumuz:
Özel gereksinimli bireylerden hafif ve orta düzeyde öğrenme yetersizliği yaşayan öğrencilerimize, yaşamış oldukları yetersizliğin engele dönüşmemesi için okulumuz için belirlenmiş eğitim-öğretim programı çerçevesinde, öğrencilerimizin kapasite, ilgi, ihtiyaç, gereksinimler doğrultusunda ve imkânlar ölçüsünde uygun eğitim-öğretim yaşantıları ve ortamlarında, bireysel farklılıklara saygı duyarak ve gözeterek bilgi, beceri, tutum kazandırarak kendisiyle ve çevresiyle uyum içinde, kendine güvenen, dürüst, çalışkan, saygılı, hoşgörülü, sorumluluklarının farkında ve gerçekleştiren bireyler olarak toplumda bağımsız ve üretken bir birey olarak var olmalarını sağlamak, aynı zamanda toplumun da bu bireylerin farkına vararak onları benimsemeleri ve içlerine almalarını sağlamak temel işlevimizdir.
Anadolu iş okulu olarak vizyonumuz:
Öğrencilerin Türk Milli Eğitiminin genel ve özel amaçları ve Milli Eğitim İlkelerine uygun olarak; Güler yüzlü ortamda “önce insan” anlayışından yola çıkarak geleneği ve değişimi bütünleştirerek geleceği elinde tutan bir okul. Özel eğitim gereksinimli bireyler için eğitim-öğretim etkinliklerinin bir parçası olarak hizmetin yürütüldüğü okulumuzda çevrede bir eğitim merkezi olmak. Öğrenme güçlüğü yaşayan her bireyin başarılı olabileceği bir alan mutlaka vardır ilkesi ile tüm öğrencilerimize başarıyı tattırmak. Tüm öğrencilerimizin kapasitelerini kullanmalarına yardımcı olarak yeterliliklerinin en üst seviyesine kadar ulaşmalarında rehber olmak. Öğrencilerimizle anne-babaları ve toplumun diğer bireyleri arasında iletişimi başlatmak ve sürdürmek. Toplumun, öğrenme güçlüğü yaşayan bu bireyleri tüm yönleriyle kabullenmeleri, benimseyerek içlerine almaları ve onların hayata katılmasını kolaylaştırmaları için olumlu ve kabul edici bir bakış açısı kazanmalarında ve sorumluluk almalarında çevreye örnek olmak.
Okul Müdürü İlhan Tekeli Okulun misyonunu ve vizyonunu bu şekilde özetledikten sonra öğrencilerin büyük bir heyecanla Çorum’da açılacak METEF fuarına hazırlandıklarını, böyle büyük çaplı fuarlara katılımın ilk olacağını vurgulayarak fuardaki stantlarına, daha sonra da yıl sonu etkinliklerine davet etti. Fuardaki stantlarında el emeği göz nuru adına neler yoktu ki.
Abajurundan saatine, şekerliğinden peçeteliğine ağaç oyma işlerinin nadide örnekleri yanında batik çalışmaları ve kumaş boyama işlerinden sergilenecek kadar örnekler… Yanlarında olduklarını bildikleri zaman size nasıl içten bağlandıklarını anlatan Tekeli, sevginin başaramayacağı hiçbir konuyu düşünemiyorum derken çocukların çıkarttıkları ürünler bu sözün doğruluğunu gözler nüne seriyordu.
Yılsonu eğlence programı da dolu doluydu. Şiirler, tiyatro, dans gösterileri ve Koro Türküler. Şiir okuyan o güzel çocukların heyecanlarını görmeliydiniz. Bayrak şiirini okurken bizlerin duygularını şaha kaldıran delikanlının gözleri çakmak çakmak sahnede dalgalanan bayrağa bakıyordu.
Halk oyunları gösterileri profesyonel folklorcuları aratmayacak güzellikte idi.
Dans gösterisi yapılırken izleyiciler arasında duygulu anlar yaşandı. Anne ve babaların göz yaşlarını tutamadıkları görüldü.
Türkiye’nin dört bir köşesinden türküler söyleyen türkü yürekli çocuklar, heyecandan unutacak gibi olduklarında öğretmenlerinin gözlerinden aldıkları sevgi ışığı ile tekrar eşlik etmeye başlıyorlardı.
Keloğlan adlı tiyatro gösterisi duygu seline kapılan izleyicileri kahkahalara boğdu.
Program bitiminde öğrenciler ve veliler oldukça mutlu görünüyorlardı.
Ellerinize sağlık sevgili öğrenciler, hepinizi sevgiyle öpüyorum.
Yüreğinize sağlık sevgili Öğretmenlerim. Hepinizi bu özverili çalışmalarınızdan dolayı kutluyorum. Bir kez daha gösterdiniz ki sevgi varsa her şey güzel oluyor. Vermek istenilen mesaj alınmış olsa da buradan bir kez daha yüksek sesle haykırmak isterim ki:
‘Sevdiğiniz kadar sevilirsiniz’
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.